اتحادیه اروپا به ماموریت خود در این کشور پایان داد


اتحادیه اروپا به ماموریت خود در این کشور پایان داد

اقتصادنیوز: تحادیه اروپا اعلام کرد ماموریت آموزش نظامی خود را در کشور آفریقایی مالی پایان می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که ماموریت آموزشی این اتحادیه ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) به پایان می‌رسد و آن را تمدید نمی‌کند.

رویترز گزارش داد، بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به مدت ۱۱ سال نیروهای مسلح مالی و اعضای نیروهای چندملیتی ضدتروریسم در منطقه ساحل آفریقا موسوم به G۵ را آموزش داد.

پس از آنکه حاکمان نظامی مالی اعلام کردند که از G۵ خارج می‌شوند، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ ماموریت خود را تعلیق کرد.

خبر مرتبط
اتحادیه اروپا درباره سود دارایی‌های مسدودشده روسیه به توافق رسید

اقتصادنیوز: بلژیک که اکنون ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرد که سفیران این اتحادیه «در مورد اقدامات مربوط به درآمدهای ناشی از دارایی‌های مسدود شده روسیه به توافق رسیده‌اند».

اتحادیه اروپا گفت که پس از بازنگری‌ها و مشاوره‌های راهبردی با مقام‌های مالی و «با توجه به تحولات سیاسی و امنیتی میدانی» تصمیم گرفت که ماموریت آموزشی خود در مالی را تمدید نکند.

مالی از اوت ۲۰۲۰ تحت اداره حاکمان نظامی قرار گرفته است. این اولین کودتا از هشت کودتایی بود که در چهار سال اخیر در غرب و مرکز آفریقا رخ داده است. بورکینافاسو و نیجر نیز شاهد کودتای نظامیان بوده‌اند.

حاکمان نظامی مالی پیشتر اعلام کرده بودند از مارس ۲۰۲۲ تا ۲۴ ماه بعد برای بازگرداندن حکومت به یک دولت نظامی تلاش خواهند کرد اما این وعده تاکنون محقق نشده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟