کی یف جان تازه گرفت/ کمک 400 میلیون دلاری آمریکا قطعی شد


کی یف جان تازه گرفت/ کمک 400 میلیون دلاری آمریکا قطعی شد

اقتصادنیوز: آمریکا یک بسته جدید کمک نظامی برای اوکراین به رقم ۴۰۰ میلیون دلار ارائه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این بسته جدید کمک نظامی برای اوکراین شامل مهمات برای سیستم‌های دفاع موشکی و سایر مهمات و تجهیزات می‌شود.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بسته شامل مهماتی برای سیستم موشکی پاتریوت، هیمارس، موشک‌های ضد هوایی استینگر، خشاب ۱۵ میلیمتری، موشک‌های جاولین و تاو و سیستم ضد زرهی AT-۴، خودروهای زرهی بردلی و خودروهای ضد مین است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: «همانطور که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته این کشور و ائتلاف بین‌المللی به این ارزیابی رسیده‌اند که به حمایت از اوکراین در دفاعش از آزادی ادامه بدهند.»

خبر مرتبط
خبر مهم کاخ سفید درباره حمله بزرگ روسیه به اوکراین/ نبرد مسکو-کی یف وارد فاز جدید شد؟

اقتصادنیوز: پس از آنکه اوکراین، روسیه را به «تجدید قوای ارتش و حملات جدید» متهم کرد، کاخ سفید نیز مدعی شد که نیروهای روسیه می‌توانند «حمله‌ای تمام‌عیار» را به خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین انجام دهند.

این بسته کمک نظامی جدید پس از آن مطرح شد که کنگره آمریکا لایحه کمک نظامی ۶۰.۸ میلیارد دلاری برای اوکراین را در ماه گذشته میلادی تصویب کرد.

خبر مرتبط
دردسر جدید واشنگتن در اوکراین/ مسکو تسلیحات آمریکا را به چالش کشید

اقتصادنیوز: وب‌سایت «بیزنس اینسایدر» گزارش کرد، جنگ افزار الکترونیکی روسیه برای تسلیحات دقیق آمریکایی مستقر در اوکراین دردسر و مشکلاتی ایجاد کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حمایت آلمان از اجرای تصمیمات «لاهه» علیه «بی‌بی»