دلار بایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟


دلار بایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟

دلار بایننس (BUSD) یکی از اصلی‌ترین استیبل کوین‌ها است و بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. استیبل کوین‌ها توکن‌هایی هستند که به یک دارایی ذخیره پایدار مانند ارز (مانند دلار یا یورو)، طلا یا موارد دیگر وابسته هستند. این ویژگی باعث می‌شود این ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر که بیشتر تحت تأثیر نوسانات بازار هستند، ثبات بیشتری داشته باشند. قیمت دلار بایننس هم از این موضوع پیروی می‌کند.

---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


دلار بایننس (BUSD) یکی از اصلی‌ترین استیبل کوین‌ها است و بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. استیبل کوین‌ها توکن‌هایی هستند که به یک دارایی ذخیره پایدار مانند ارز (مانند دلار یا یورو)، طلا یا موارد دیگر وابسته هستند. این ویژگی باعث می‌شود این ارزهای دیجیتال نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر که بیشتر تحت تأثیر نوسانات بازار هستند، ثبات بیشتری داشته باشند. قیمت دلار بایننس هم از این موضوع پیروی می‌کند.

ویژگی‌های دلار بایننس


دلار بایننس یک استیبل کوین است که نسبت 1:1 به دلار را ارائه می‌دهد و میانگین نوسان آن 0.99 تا 1.01 دلار است. این استیبل کوین دارای ارزش بازار بیش از 17 میلیارد دلار است. این کوین توسط اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) تأیید شده و در همکاری با Paxos منتشر می‌شود. علاوه بر این، توسط Binance، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید از BUSD برای انجام معاملات مختلف استفاده کنید و خیالتان راحت باشد زیرا ارزش استیبل کوین توسط ذخیره ارز فیات تضمین می‌شود.
محبوبیت دلار بایننس تا حد زیادی به ثبات آن مرتبط است. از زمان راه اندازی آن در سپتامبر 2019 تاکنون، این استیبل کوین هرگز بیش از چند سنت از ارزش یک دلار نوسان نداشته است. در 11 مارس 2020 حتی از این رقم فراتر رفت و قیمت دلار بایننس به 1.11 دلار رسید. جالب اینجاست که روز بعد کمترین ارزش خود را در تاریخ ثبت کرد یعنی با قیمت 0.88 دلار معامله شد.
دلار بایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟

انتشار دلار بایننس توسط Paxos مدیریت می‌شود. هر بار که یک سرمایه گذار می‌خواهد BUSD را با پول نقد مبادله کند، شرکت استیبل کوین را "می‌سوزاند" و پول را به حساب جاری ارسال می‌کند و در ازای مبلغ واریزی توکن‌های جدیدی تولید می‌کند. بنابراین هیچ محدودیتی برای تعداد کل BUSD که می‌توانند در یک زمان وجود داشته باشند وجود ندارد: همه چیز به پولی که Paxos برای تولید آنها دریافت می‌کند بستگی دارد.

BUSD چگونه کار می‌کند؟


همانطور که گفته شد، دلار بایننس به دلار واقعی وابسته است و هر BUSD را می‌توان با یک دلار موجود در ذخایر دلاری مبادله کرد. هنگامی‌که Paxos استیبل کوین را دریافت می‌کند، توکن‌ها را "از بین می‌برد" و معادل آن را به ارز فیات به کاربر ارائه می‌دهد. به لطف این مکانیزم، عرضه در نسبت ثابت 1:1 حفظ می‌شود. طبق دستور مقامات نظارتی ایالت نیویورک، Paxos همیشه باید اطمینان حاصل کند که استیبل کوین به طور کامل وثیقه گذاری شده و انتشار و نابودی آن را کنترل کند.
علاوه بر این برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی، مجاز به مسدود کردن حساب‌ها و برداشت وجوه آنها است. همه اینها با استفاده از یک تابع تعبیه شده در قرارداد هوشمند دلار بایننس به نام SetLawEnforcementRole امکان پذیر است.

مزایای استیبل کوین دلار بایننس


بدون شک اصلی‌ترین مزیت دلار بایننس ثبات آن است. نوسانات آن محدود است، بنابراین سرمایه گذاران دیگر نیازی به نگرانی زیاد در مورد فاکتور نوسانات ندارند، بر خلاف ارزهای دیجیتال سنتی مانند بیت کوین که همواره نوسان دارند.
دلار بایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟

علاوه بر این BUSD به شما امکان می‌دهد سود یک سرمایه گذاری را به صورت فوری از یک صرافی به حساب بانکی خود منتقل کنید، بدون اینکه نیاز به صبر برای شارژ مجدد حساب خود با وجوه جدید فیات داشته باشید.

بنیانگذاران پروژه دلار بایننس (BUSD) چه کسانی هستند؟


قیمت دلار بایننس که یک ارز دیجیتال پایدار است و با مشارکت شرکت‌های Binance و Paxos ایجاد شده است همواره ثابت است. Paxos یکی از خدمات استیبل کوین پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال است. هدف Paxos ارائه "سرویس استیبل کوین" به شرکت‌های خارجی است. تمام محصولات Paxos، از جمله BUSD، توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک تنظیم می‌شود.

آمار توکن دلار بایننس


عرضه توکن گردشی دلار بایننس که ارزش بازار آن توسط کل عرضه در گردش تعیین می‌شود، ساختاری پویا دارد. در حالی که BUSD برای هر دلار اضافه شده به ذخایر چاپ می‌شود، بسته به تقاضای سرمایه گذار، هر BUSD را می‌توان به راحتی به دلار آمریکا تبدیل کرد. BUSD در حال حاضر سومین استیبل کوین بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال است. حداکثر عرضه خاصی برای BUSD وجود ندارد که یک استیبل کوین است و به دلار آمریکا وابسته است.

چه چیزی پروژه دلار بایننس (BUSD) را خاص می‌کند؟


دلار بایننس یک استیبل کوین است که بر اساس سه اصل ساخته شده است: دسترسی، انعطاف پذیری و سرعت که هر سه را به خوبی در خود جای داده است. BUSD را می‌توان به راحتی از طریق وب سایت رسمی‌Paxos یا صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند بیت۲۴ خرید و فروش کرد. تبدیل دلار بایننس به فیات نیز بسیار آسان است. این ویژگی‌ها آن را برای بسیاری از کاربران در دسترس قرار می‌دهد.
دلار بایننس ساختار انعطاف‌پذیری دارد که می‌تواند بین بسیاری از شبکه‌ها، به ویژه اتریوم و زنجیره BNB جابجا شود. به لطف BUSD، کاربران به راحتی می‌توانند پس انداز خود را بدون نیاز به جابجایی مداوم به فضای فیزیکی به دارایی پایدار تبدیل کنند. این بعد دیگری از ساختار انعطاف پذیر پروژه BUSD است.

دلار بایننس را از کجا بخریم؟


دلار بایننس را می‌توانید به طور مستقیم با قیمت دلار بایننس در صرافی Binance دیده و خریداری کنید. اما با توجه به محدودیت‌های این صرافی می‌توانید از صرافی‌های ایرانی معتبر مانند بیت۲۴ معاملات خود را انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن بهترین سودها را کسب کنید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف سیاره پشمکی در فاصله 1200 سال نوری از زمین