شکست ایکس در برابر یک شرکت استخراج داده


شکست ایکس در برابر یک شرکت استخراج داده

ایتنا - قاضی منطقه‌ای آمریکا در سانفرانسیسکو اعلام کرد شرکت «ایکس» (توییتر سابق)، موفق نشده است به شکل منطقی اثبات کند که شرکت «برایت دیتا»، با فراهم کردن امکان استخراج داده و دور زدن فناوری استخراج داده «ایکس»، توافق کاربری خود را نقض کرده است.


قاضی آمریکایی، شکایت «ایکس» ایلان ماسک علیه یک شرکت اسرائیلی استخراج داده بابت کپی غیرقانونی و فروش محتوا و فروش ابزارهای فراهم کننده امکان کپی و فروش محتوا از این پلتفرم شبکه اجتماعی را رد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ویلیام الساپ، قاضی منطقه‌ای آمریکا در سانفرانسیسکو اعلام کرد شرکت «ایکس» (توییتر سابق)، موفق نشده است به شکل منطقی اثبات کند که شرکت «برایت دیتا»، با فراهم کردن امکان استخراج داده و دور زدن فناوری استخراج داده «ایکس»، توافق کاربری خود را نقض کرده است.

الساپ گفت: استفاده از ابزارهای استخراج داده، ذاتا کلاهبرداری نیست و دادن اختیار به شرکت‌های شبکه اجتماعی برای تصمیم‌گیری درباره نحوه استفاده از داده‌های عمومی، ریسک انحصار اطلاعاتی را به همراه داد که منافع عمومی را نادیده می‌گیرد. قاضی همچنین گفت: شرکت «ایکس» از حق «مالکیت کپی رایت» در محتوای دارای حق کپی رایت که کاربران «ایکس» در دسترس عموم قرار داده‌اند، برخوردار نیست.

اور لنچنر، مدیرعامل شرکت «برایت دیتا» در بیانیه‌ای گفت: پیروزی «برایت دیتا» بر «ایکس»، برای دنیا روشن کرد که اطلاعات عمومی در وب، به همه ما تعلق دارد و هر گونه تلاشی برای جلوگیری از دسترسی عمومی، شکست خواهد خورد.

الساپ گفت: «ایکس» می‌تواند شکایت خود را که به دنبال دریافت خسارت نامخشص و خسارت تنبیهی برای نقض قرارداد، تخلف و سوءاستفاده مالی است، تغییر دهد. شرکت «ایکس» در ژوئیه سال گذشته، از «برایت دیتا» شکایت کرده بود.

یک قاضی دیگر در سانفرانسیسکو در ژانویه، حکم داده بود که «برایت دیتا»، با استخراج داده از فیس‌بوک و اینستاگرام، شرایط استفاده از خدمات شرکت «متا پلتفرم» را نقض نکرده است. شرکت متا یک ماه بعد، به شکایت علیه «برایت دیتا» خاتمه داد. سپس در مارس، یک قاضی دیگر در سانفرانسیسکو، با شکایت شرکت «ایکس» علیه «مرکز مقابله با نفرت دیجیتالی» که مقالاتی بر مبنای داده‌های استخراج شده، منتشر کرده و از رشد نفرت پراکنی در این پلتفرم انتقاد کرده بود، مخالفت کرد.

شرکت «ایکس» با این ادعا که مقالات مذکور، تبلیغات‌کنندگان را به وحشت انداخته و باعث میلیون‌ها دلار ضرر شده است، خواستار تجدیدنظر در این حکم شد.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک توییتر را در اکتبر سال ۲۰۲۲ به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. شرکت‌های دیگر او شامل شرکت خودروسازی برقی تسلا و شرکت هوافضای اسپیس ایکس هستند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!