آیفون 16 پرو اپل با صفحه نمایشی بهتر و روشن‌تر از راه می‌رسد


آیفون 16 پرو اپل با صفحه نمایشی بهتر و روشن‌تر از راه می‌رسد

طبق جدیدترین خبرها، شرکت اپل قصد دارد نمایشگر گوشی‌های آیفون خود را برای نسل بعدی بهبود بخشد و برای گوشی آیفون 16 پرو (iPhone 16 Pro) از صفحه نمایشی با 1200 نیت روشنایی SDR استفاده کند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی اطلاعات جدید افشا...

طبق جدیدترین خبرها، شرکت اپل قصد دارد نمایشگر گوشی‌های آیفون خود را برای نسل بعدی بهبود بخشد و برای گوشی آیفون 16 پرو (iPhone 16 Pro) از صفحه نمایشی با 1200 نیت روشنایی SDR استفاده کند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی اطلاعات جدید افشا شده از گوشی آیفون 16 پرو اپل می‌پردازیم.

اینطور که به نظر می رسد اپل در حال کار بر روی بهبود کیفیت نمایشگر محصولات خود است. این شرکت اخیراً از مدل‌های جدید آیپد پرو با نمایشگرهای OLED رونمایی کرده است که مهم‌ترین تغییر این محصولات نسبت به نسل قبلی است. این غول فناوری اکنون قصد دارد نمایشگر آیفون 16 پرو را با افزایش سطح روشنایی آن تا 20 درصد بهبود بخشد. بر اساس افشاگری‌های منتشر شده، گوشی های آیفون 16 و آیفون 16 پرو با برتری سخت افزاری چشمگیری نسبت به نسل قبل عرضه می‌شوند و در ترکیب با سیستم عامل جدید iOS 18، این دستگاه‌ها می‌توانند ارزش خرید بهتری را نسبت به مدل‌های فعلی داشته باشند.

 نمایشگر iphone 16 pro

شایعه شده است که از نظر شکل ظاهری، گوشی های آیفون 16 با طراحی جدیدی در ترکیب دوربین خود عرضه می‌شوند. گفته می‌شود زبان طراحی کلی ثابت خواهد ماند، اما سنسورهای دوربین دوگانه در پشت به جای مورب به صورت عمودی چیده خواهند شد. مدل‌های «پرو» این لاین‌آپ با طراحی کم و بیش مشابهی عرضه خواهند شد، اما هر دو مدل شاهد افزایش اندازه نمایشگر خواهند بود و از 6.1 به 6.3 اینچ و 6.7 به 6.9 اینچ می‌رسند.

یکی از افشاگران Weibo که با نام Instant Digital شناخته می‌شود، اظهار می‌کند که اپل قصد دارد روشنایی نمایشگر آیفون 16 پرو را 20 درصد افزایش دهد و ادعا کرده این دستگاه‌ها تا 1200 نیت روشنایی برای پخش محتوای SDR دارند. توجه داشته باشید که این موضوع تاثیری بر حداکثر روشنایی آیفون‌ها که انتظار می‌رود در 1600 نیت ثابت بماند، نخواهد داشت.

جالب است بدانید اپل از زمان عرضه آیفون 13 پرو، روشنایی SDR آیفون را تغییر نداده است. پس از باقی ماندن در 1000 نیت برای چند سال، این شرکت می‌تواند سطوح روشنایی بهتری را با سری آیفون 16 پرو ارائه دهد. توجه داشته باشید که هرچند حداکثر روشنایی در محیط های سرباز مفید است، SDR در اکثر موقعیت‌ها استفاده می‌شود و افزایش 20 درصدی در روشنایی SDR می‌تواند یک ارتقای محسوس در تجربه کاربری باشد.

 مشخصات آیفون 16 پرو

لازم به ذکر است که تمام این اطلاعات در حال حاضر در حد حدس و گمان است و تصمیم آخر بر عهده اپل است. مدل‌های iPhone 16 Pro دارای تراشه A18 Pro آینده اپل با موتور عصبی بهبود یافته برای کنترل ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 هستند. همچنین انتظار می‌رود که این دستگاه دارای یک دکمه Capture در پایین دکمه کناری گوشی باشد که به قابلیت‌های فیلم‌برداری آیفون مربوط است. می‌توان حدس زد که این شرکت در تلاش است تا سنسورهای دوربین دستگاه‌ها را نیز ارتقا دهد تا آن را به یک گوشی جذاب‌تر برای کاربران تبدیل کند.

در همین رابطه بخوانید:

- شیائومی مشخصات گوشی پوکو F6 Pro خود را فاش کرد؛ با تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو و دوربین سه‌گانه
-
-

نظر شما در مورد بهبود نمایشگر گوشی‌های آیفون 16 اپل چیست؟



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا می توانیم ماه و سیارک ها را استخراج کنیم