تاثیر حمل و نقل بین‌المللی در توسعه‌ گردشگری


تاثیر حمل و نقل بین‌المللی در توسعه‌ گردشگری

حمل و نقل بین‌المللی در صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی دارد، چرا که با توسعه امکانات مربوط به حوزه حمل و نقل از جمله اتوبوس قطار هواپیما کشتی و خودرو، شرایط جابجایی گردشگران به مقاصد مختلفی در نقاط مختلف دنیا فراهم...

حمل و نقل بین‌المللی در صنعت گردشگری نقش بسیار مهمی دارد، چرا که با توسعه امکانات مربوط به حوزه حمل و نقل از جمله اتوبوس قطار هواپیما کشتی و خودرو، شرایط جابجایی گردشگران به مقاصد مختلفی در نقاط مختلف دنیا فراهم شده و امکانات مربوط به این حوزه توسعه پیدا می‌کند.

بنابراین ایجاد امکان سفری مطمئن راحت و لذت بخش منجر به آن می‌گردد که گردشگران بیشتری از این امکانات فراهم شده استقبال کرده و لذت سفر را تجربه کنند و همین امر منجر به استقبال ویژه گردشگران برای تجربه مجدد سفر به نقاط مختلف دنیا می‌گردد.

تاثیر حمل و نقل بین‌المللی در توسعه‌ گردشگری

در گذشته‌های نه چندان دور سفر به کشورهای دیگر، حتی کشورهای هم مرز و همسایه گاها تا ماه‌ها به طول می‌انجامید که این امر موجب صرف زمان، انرژی و هزینه‌های بسیار می‌شد و حتی احتمال صرف نظر کردن از انجام سفرهای بین‌المللی برای گردشگران را ایجاد می‌کرد اما امروزه با رونق و توسعه‌ حمل و نقل بین‌المللی امکان سفر در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌های مقرون به صرفه و با برنامه‌ریزی‌های روشن و شفاف در خصوص طول مدت زمان سفر فراهم آمده است.

این امکان را به عموم افراد و گردشگران می‌دهد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق به سفر بپردازد و به امور مربوط به زندگی عادی و روزمره خود نیز رسیدگی کنند.

به گزارش nikpadco رشد و توسعه حمل و نقل نقش به سزایی در صنعت گردشگری دارد و در ابعاد مختلف صنعت گردشگری نمود پیدا می‌کند؛ به عنوان مثال مهمترین نقش حمل و نقل در گردشگری اتصال نقاط مختلف دنیا و مناطق دور افتاده به هم است، در واقع حمل و نقل موجب می‌شود که امکان جابه‌جایی راحت در میان مناطق مختلف فراهم گردد و این امر به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا به مقاصد مختلف سراسر دنیا سفر کنند و تجربیات جدید را به دست آورند.

توسعه صنعت حمل و نقل اثرگذاری بسیاری بر اتصال مناطق دور افتاده دارد باعث می‌شود تا مناطق دور افتاده و ناشناخته در سراسر جهان فرصت دیده شدن و شناخته شدن پیدا کنند و جاذبه‌های گردشگری این مناطق مورد استقبال گردشگران در سراسر دنیا قرار گیرد.

امروزه دسترسی به نقاط کمتر شناخته شده یا دست‌نیافتنی در دنیا مانند گذشته سخت و غیر ممکن نیست چرا که با توسعه‌ی زیرساخت‌های حمل و نقل این امکان برای عموم گردشگران فراهم شده است که نمی‌توان نقش مهم توسعه‌ی تکنولوژی و فناوری را در این دستاورد شگرف انکار کرد.

همچنین با توسعه ابعاد مختلف حمل و نقل به صورت بین المللی به واسطه رشد و پیشرفت انواع هواپیماها و کشتی‌ها، امکان سفر به نقاط دور افتاده کشورها و قاره‌های دیگر برای گردشگران فراهم می‌شود و این امر به شکل تسهیل در سفرهای بین‌المللی نمود می‌یابد.

امکان جابجایی بین کشورها و قاره‌های مختلف جهان به سهولت منجر به آن می‌شود که صنعت گردشگری در ابعاد بین‌المللی توسعه پیدا کرده و گردشگران مختلفی از کشورهای مختلف به دیگر نقاط گردشگری در کشورهای دیگر سفر کنند.

این موضوع قابل توجه است که ارتقاء تجارب جذاب سفر در اثر توسعه حمل و نقل مناسب و راحت می‌تواند منجر به بهبود احساس گردشگران تعیین سفر و تجربه لذت بخشی برای آنان گردد همین امر منجر به استقبال دوباره گردشگران جهات استفاده از امکانات برای سفر به نقاط دور افتاده می‌شود.

امکاناتی که امروزه در اثر توسعه هواپیماها قطارها و کشتی‌ها ایجاد شده است منجر به ارائه سرویس‌ها و خدمات قابل توجهی به گردشگران می‌گردد.

همچنین بعضی از توسعه امکانات و خدمات سرویس‌های درون شهری مانند اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز نقش موثری در ارتقای تجربه سفر گردشگران در کشورها و شهرهای مختلف دارند امکانات و سرویس‌ها می‌تواند شامل راحتی صندلی‌ها، امکانات مربوط به فضای نگهداری بار و کالاها و اینترنت همراه تلویزیون و سیستم‌های سرگرم کننده، خدمات راهنمایی و رانندگی حرفه‌ای و استاندارد، خدمات تغذیه و میزبانی و امکانات بهداشتی درجه یک گردد.

تمامی این سرویس‌ها، در ایجاد یک احساس مطلوب در گردشگران جهت خستگی کمتر در طول سفر و جذابیت بیشتر سفر به نقاط مختلف اثرگذار هستند.

مهمترین اثر حمل و نقل عمومی جاده‌ای و محلی دسترسی آسان به نقاط مختلف گردشگری است در واقع حمل و نقل عمومی این امکان را به گردشگران می‌دهد که با استفاده از اتوبوس‌ها قطارها و متروها به راحتی به مقاصد گردشگری مد نظر خود دست پیدا کنند، توسعه امکاناتی همچون قطارهای داخل شهری و متروها منجر می‌شود که در سریع‌ترین حالت ممکن گردشگران به مقصد رسیده و از مشکلاتی همانند ترافیک و دسترسی به پارکینگ مصون بمانند.

با توسعه و پیشرفت صنعت حمل و نقل گردشگری نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی هر کشوری گردد.

به واسطه توسعه گردشگری و نقش موثر آن در توسعه اقتصادی می‌توان شاهد رشد ابعاد مختلف یک جامعه از طریق ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل، تجارت بین المللی توسعه مشاغل محلی و افزایش درآمدها به واسطه رونق گردشگری بود.

با رونق حمل و نقل در حوزه‌ی گردشگری می‌توان به تقویت و توسعه همکاری‌ها در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته و همچنین ایجاد مشاغل محلی در نقاط توریستی در هر کشور کمک کرد و در نتیجه آثار آن را در رشد و تعالی اقتصاد محلی و ایجاد کسب و کارهای خرد و کلان مشاهده کرد.

با توسعه حمل و نقل بین‌المللی می‌توان به تعادل در سفر به کشورهای مختلف و حتی نقاط دور افتاده جهان کمک کرد چرا که با بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل می‌توان دسترسی آسان‌تری را به اقصی نقاط جهان و کشورهای کمتر شناخته شده نیز فراهم کرد.

بنابراین از تمرکز گردشگر در برخی نقاط خاص جهان و کشورهای توریستی جلوگیری کرده و تعادل اقتصادی را در سراسر جهان فراهم کرد.

توسعه حمل و نقل بر صنعت گردشگری تاثیرات متعدد دارد به عنوان مثال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل مناسب می‌تواند علاوه بر رشد صنعت گردشگری به توسعه اقتصادی کشورها نیز کمک کند و به واسطه افزایش تولید ناخالص داخلی سرانه و ایجاد مشاغل جدید و افزایش درآمدها بر این موضوع اثرگذار باشد.

بسته به نوع حمل و نقل به کار رفته در حوزه صنعت توریست و گردشگری آثار بهینه آن را در حفاظت از محیط زیست می‌توانیم شاهد باشیم به عنوان مثال استفاده از حمل و نقل پایدار و سبز کمک به حفظ محیط زیست می‌کند بنابراین به کار بردن وسایل نقلیه تمیز و استفاده از سوخت‌های کمتر آلوده و همچنین رونق استفاده از وسایل حمل و نقل برقی و خورشیدی می‌تواند علاوه بر بهینه‌سازی مسیر ترافیک در کاهش آلودگی هوا و حفظ منابع طبیعی نقش بسزایی داشته باشد.

همین امر منجر می‌شود که با حفظ مناطق طبیعی توریستی همچنان بتوان به رونق گردشگری در این مناطق کمک کرد.

با تجربه گردشگری نوین با استفاده از وسایل و وسایط نقلیه حمل و نقل مناسب و به روز امکان جذب گردشگران بیشتر وجود دارد چرا که با به کار بردن امکاناتی نظیر امکان رزرو آنلاین، در دسترس قرار دادن اطلاعات مربوط به سفر و همچنین دسترسی آسان و امکانات تفریحی در طول سفر با استفاده از فناوری‌های نوین منجر به جذب گردشگران بیشتر می‌شود.

امروزه بسیاری از وسایل نقلیه به کار رفته در خصوص صنعت گردشگری همچون هواپیماها و قطارها و کشتی‌های پیشرفته به امکانات به روز و فناوری‌های نوین دسترسی دارند که منجر به جذب گردشگران بیشتر و استفاده بهینه از زمان در طول سفر می‌گردد.

حمل و نقل بین المللی با اثرگذاری در امر جابجایی و ارتباط بین کشورها نقش موثری دارد به عنوان مثال حمل و نقل هوایی بین المللی به عنوان سریع‌ترین روش جابجایی افراد از طریق مرزهای هوایی شناخته می‌شود که البته نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل گرا‌نتر است اما امروزه با شکل‌گیری هواپیماهای مجهزتر و حتی هواپیماهای شخصی به روزترین و مدرن‌ترین امکانات در این صنعت به کار رفته است.

هواپیماهایی که جهت پرواز در مسافت‌های طولانی طراحی شده‌اند امکان سفر به نقاط مختلف جهان در کمترین زمان ممکن و با آسایش کامل را برای مسافران فراهم آوردند.

همچنین با پدید آمدن کشتی‌های بزرگ تفریحی و مسافری که دنیای جدید و جذاب و مجللی را به مسافران خود ارائه می‌دهند و گاهی به عنوان هتل‌های شناور دریایی نیز شناخته می‌شوند امکانات بسیار زیادی را دارند و تجربه دیگری را از سفر و حمل دریایی برای گردشگران و مسافران فراهم می‌آورند این کشتی‌ها دارای امکانات فراوانی از جمله رستوران‌ها سالن‌های تئاتر و سینما استخرها و ورزش‌های مختلف هستند و خدمات بسیاری را به مسافران خود ارائه می‌دهند.

ارائه تجهیزات در سفر تنها به وسایل حمل و نقلی همچون هواپیما و کشتی‌های مجهز منحصر نمی‌شود بلکه امروزه قطارهای لوکس نیز دنیای راحتی را به مسافران خود هدیه می‌کنند، این قطارها که با دارا بودن امکانات ویژه و طراحی زیبا و کیفیت بالا امکان سفر راحت را برای گردشگران فراهم می‌کنند خدمات و سرویس‌هایی همچون اتصال دائم به اینترنت فروشگاه و کتابخانه طراحی زیبا و پذیرایی‌های ویژه را ارائه می‌دهند.

تمام این امکانات و خدمات نوین ارائه شده در صنعت حمل و نقل تاثیر مثبت مستقیمی در صنعت توریسم و گردشگری در کشورهای مختلف دنیا دارد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازار پنجه علی یزد