هیوندای النترا و سوناتا، خودروهایی که بیشترین آمار سرقت را دارند!


هیوندای النترا و سوناتا، خودروهایی که بیشترین آمار سرقت را دارند!

در سال ۲۰۲۳ در آمریکا خودروهای کره‌ای بیشترین آمار سرقت را داشته و هیوندای النترا، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما بیش از همه دزدیده شده‌اند. درحالی‌که پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده از برندهای آمریکایی و ژاپنی هستند اما در سال ۲۰۲۳...

در سال ۲۰۲۳ در آمریکا خودروهای کره‌ای بیشترین آمار سرقت را داشته و هیوندای النترا، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما بیش از همه دزدیده شده‌اند.

درحالی‌که پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده از برندهای آمریکایی و ژاپنی هستند اما در سال ۲۰۲۳ خودروهای کره‌ای بیشترین آمار سرقت را در این کشور داشته‌اند. البته به دلیل فراگیری چالش موسوم به کیا بویز، عجیب نیست که سال گذشته خودروهای کیا و هیوندای بیشتر از همه مورد هدف سارقان قرار گرفته‌اند. ویدئوهای فراوانی که در تیک‌تاک منتشر شده نشان می‌دهد که سرقت خودروهای این دو شرکت بسیار آسان است.

بر اساس آمارهای ادارهٔ ملی جرائم بیمه یا NICB، از ۱۰ خودرویی که در سال ۲۰۲۳ در آمریکا بیشترین میزان سرقت را داشته‌اند، شش خودرو از محصولات کیا و هیوندای بوده‌اند. علاوه بر این، صدر لیست هم کاملاً در اختیار کره‌ای‌ها قرار دارد و هیوندای النترا، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما سه خودرویی هستند که بیش از همه طی سال گذشته دزدیده شده‌اند. افزایش سرقت خودروهای کره‌ای آن‌قدر زیاد بوده که حتی به سلطهٔ طولانی‌مدت شورلت سیلورادو بر آمار سرقت خودرو در آمریکا پایان داده است. هرچند سیلورادو ۱۵۰۰ هنوز هم مورد هدف سارقان زیادی قرار دارد اما از رتبهٔ اول در سال ۲۰۲۲ به رتبهٔ چهارم در سال ۲۰۲۳ نزول کرده است.

پرفروش‌ترین خودروی آمریکا یعنی فورد F150 نیز در رتبهٔ نهم این لیست دیده می‌شود. غیر از خودروهای کیا و هیوندای و این دو پیکاپ، هوندا تنها خودروساز دیگری است که در لیست بیشترین سرقت‌های سال ۲۰۲۳ دیده می‌شود. جالب اینکه سارقان مثل کیا و هیوندای، به سدان‌های هوندا بیشتر علاقه داشته و آکورد و سیویک را زیاد دزدیده‌اند. هرچند خودروهای کره‌ای به هدف اصلی سارقین در آمریکا تبدیل شده‌اند اما آمار سرقت خودرو در این کشور رشد چندانی نداشته است. طی سال ۲۰۲۳ مجموعاً یک میلیون و ۲۰ هزار و ۷۲۹ دستگاه خودرو در آمریکا سرقت شده که تنها یک درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است. بر اساس گزارش NICB، بیش از ۸۵ درصد از خودروهای مسروقه در سال ۲۰۲۳ بعداً توسط پلیس پیدا شده‌اند. از این تعداد، ۳۴ درصد ظرف تنها یک روز پس از سرقت پیدا شده‌اند.

آمار سرقت خودرو در آمریکا در سال ۲۰۲۳

رتبه خودرو تعداد سرقت
۱ هیوندای النترا ۴۸,۴۴۵
۲ هیوندای سوناتا ۴۲,۸۱۳
۳ کیا اپتیما ۳۰,۲۰۴
۴ شورلت سیلورادو ۲۳,۷۲۱
۵ کیا سول ۲۱,۰۰۱
۶ هوندا آکورد ۲۰,۸۹۵
۷ هوندا سیویک ۱۹,۸۵۸
۸ کیا فورته ۱۶,۲۰۹
۹ فورد F150 ۱۵,۸۵۲
۱۰ کیا اسپرتیج ۱۵,۷۴۹
برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه بوگاتی سریع ترین قطار جهان را ساخت؟