شکست سخت شورولت کوروت در مسابقه درگ با نیسان GT-R!


شکست سخت شورولت کوروت در مسابقه درگ با نیسان GT-R!

مسابقه درگ نیسان GT-R و شورولت کوروت نشان می‌دهد گودزیلا به حدی خوب است که سوپر اسپرت آمریکایی‌ها در برابر آن همانند یک خودروی اقتصادی جلوه می‌کند. زمانی که شورولت کوروت در نسل هشتم به طراحی پیشرانه وسط روی آورد، دیگر حس عجیب راه رفتن یک دایناسور...

مسابقه درگ نیسان GT-R و شورولت کوروت نشان می‌دهد گودزیلا به حدی خوب است که سوپر اسپرت آمریکایی‌ها در برابر آن همانند یک خودروی اقتصادی جلوه می‌کند.


زمانی که شورولت کوروت در نسل هشتم به طراحی پیشرانه وسط روی آورد، دیگر حس عجیب راه رفتن یک دایناسور با یک جفت کتانی نیو بالانس وجود نداشت. پیشرانه کوروت این بار دقیقاً همان جایی قرار گرفته که باید ۷۰ سال قبل قرار می‌گرفت اما حتی این نوع طراحی نیز نمی‌تواند در برابر دو توربو و سیستم چهار چرخ محرک نیسان GT-R دوام بیاورد.

سوپر اسپرت ژاپنی‌ها اگرچه سیلندرهای کمتری نسبت به کوروت دارد اما از دو مزیت مهم سود می‌برد. توربوها به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری GT-R کمک می‌کنند قدرت ۵۷۸ اسب بخار را تولید کند که بسیار بیشتر از قدرت ۴۹۵ اسب بخار کوروت است. البته گشتاور شورولت بیشتر است و به ۶۳۷ نیوتون متر می‌رسد درحالی‌که این رقم برای گودزیلا ۶۳۲ نیوتون متر خواهد بود. شایان ذکر است هر دو خودرو از لانچ کنترل سود می‌برند. مزیت دوم GT-R به سیستم چهار چرخ محرک مربوط می‌شود درحالی‌که شورولت کوروت نیروی خود را فقط به چرخ‌های عقب می‌فرستد. سیستم چهار چرخ محرک نیسان در طرف مقابل اندکی باعث اضافه‌وزن خودرو شده و از این نظر کفه ترازو به نفع کوروت سنگینی می‌کند. در مسابقه اول این گودزیلا است که زودتر از خط استارت کنده شده و تا پایان کار جلوتر از کوروت می‌تازد.

نیسان در مسابقه دوم از لانچ کنترل استفاده نمی‌کند و به همین خاطر در خط استارت قافیه را به رقیب می‌بازد. در حقیقت گودزیلا به حدی کند استارت می‌زند که کوروت به راحتی پیش می‌افتد. در مسابقه سوم شاهد رقابت فشرده‌تری هستیم چراکه هر دو خودرو استارت قابل‌احترامی دارند و حتی به مدت چند ثانیه شانه به شانه یکدیگر حرکت می‌کنند؛ اما GT-R قوی‌تر می‌تواند قبل از خط پایان از کوروت پیشی بگیرد. نیسان مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۰.۹۸ ثانیه و با سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که این رقم برای کوروت ۱۱.۹۹ ثانیه و سرعت ۱۹۱ کیلومتر در ساعت است. شاید دو خودروی موردبحث در آمریکا رقیب مستقیم یکدیگر نباشند اما در تایلند که مسابقه درگ برگزار شده وضعیت متفاوت‌تری دارند. قیمت GT-R و کوروت در این کشور حدود ۲۹۰ هزار دلار است اما در آمریکا اختلاف قیمت ۵۰ هزار دلاری بین نسخه پایه کوروت استینگری و ارزان‌ترین نسخه نیسان GT-R وجود دارد که همین امر مقایسه بین دو خودرو را کمی سخت می‌کند. اگر قیمت هر دو خودرو یکسان بود شما کدام‌یک را انتخاب می‌کردید؟


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماه نورد تویوتا سال 2029 روانه‌ ماه خواهد شد