کاهش 5 تا 40 درصدی قیمت خودروهای چینی در بازار


کاهش 5 تا 40 درصدی قیمت خودروهای چینی در بازار

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو گفت: حادثه‌ای که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌های ام‌وی‌امx۵۵ اتفاق افتاد، بازار خودروهای چینی را هم خراب کرده است.

کاهش 5 تا 40 درصدی قیمت خودروهای چینی در بازار

به گزارش راهبرد معاصر؛ اسد کرمی، در توصیف شرایط دشوار حاکم بر اتحادیه صنف خود گفت: در زمان حاضر، نه خبری از واردات است و نه ماشین‌های آن‌چنانی که صحبتش بود؛ در بازار هم چند دستگاه اتومبیلِ محدود وارد شدند با قیمت‌های بالا مثل کرولای 1200 که قابلیتی نداشتند و قیمت روی چهار میلیارد بود و کسی هم دنبال نکرد که بخواهد متقاضی داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو با تأکید بر این‌که "امسال متقاضی خودرو خیلی در رکود بوده است."، توضیح می‌دهد: اگر شما به نمایشگاه‌های خودرو سری بزنید، فکر نمی‌کنم نمایشگاهی پیدا کنید که از شب عید تا الآن دو معامله هم انجام داده باشد.

وی گفت: واقعاً بازار خودرو از شب عید تا الآن افتضاح و در حال رکود مطلق است و هیچ خبری از رونق بازار و حتی وضعیتی معمولی و عادی برای آن، نیست.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو به حادثه‌ای هم که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌ها «55MVM X» اتفاق افتاد، اشاره کرد و افزود: جداشدن محور عقب این اتومبیل بازار چینی‌ها را هم خراب کرده و چیزی حول‌وحوش 30 تا 40 درصد قیمت خود ماشین X55 پایین آمده است و بر باقی ماشین‌های مونتاژی هم اثر گذاشته هرچند اثرگذاری بر آن‌ها کمتر و چیزی حدود 5 تا 10 درصد است و به این ترتیب اگر بازار روی خودروهای چینی می‌چرخید که آن هم به حالت رکود درآمده است و الآن خبری از خرید و فروش ماشین‌های مونتاژی هم نیست.

کرمی درخصوص وضعیت سال کاری نمایشگاه‌دارها و واحدهای صنفی گفت: نه خودرویی وارد می‌شود نه تولیداتی به دست مردم می‌رسد؛ ازطرفی هم خودروهای چینی و هم تولیدات داخلی گرفتار نوعی از مافیا شده‌اند که مشکلاتی برای مردم درست کرده‌اند و آن‌ها را سر کار می‌گذارند؛ از آن‌ها پول می‌گیرند، بلوکه می‌کنند، خودرو را تحویل نمی‌دهند، زمانش را طولانی و ماشین را جابه‌جا می‌کنند و این است که واقعاً همه مانده‌اند که چه کنند.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو راجع به وضعیت بد واحدهای صنفی توضیح می‌دهد: در این دو ماه خرج کارگرشان را هم درنیاورده‌اند و ما باید فکری به حال این‌ها کنیم؛ از طرف دیگر، دارایی با ارزش افزوده و ماشین‌های لوکس، مشکلاتی برای ما درست کرده است که همه دارند از این صنف فرار می‌کنند!/تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟