هوشیاری در انتخاب پورتفو یکی از دلایل موفقیت بیمه پاسارگاد


هوشیاری در انتخاب پورتفو یکی از دلایل موفقیت بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد همواره با یک ترکیب خاصی از پورتفو توانسته سود قابل قبولی را محقق کند و بر کسی پوشیده نیست که علت موفقیت های چندسال اخیر بیمه پاسارگاد به هوشیاری مدیران این شرکت در انتخاب کم ریسک ترین و پرسودترین پورتفو بر می‌گردد.به گزارش...

هوشیاری در انتخاب پورتفو یکی از دلایل موفقیت بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد همواره با یک ترکیب خاصی از پورتفو توانسته سود قابل قبولی را محقق کند و بر کسی پوشیده نیست که علت موفقیت های چندسال اخیر بیمه پاسارگاد به هوشیاری مدیران این شرکت در انتخاب کم ریسک ترین و پرسودترین پورتفو بر می‌گردد.

به گزارش بانکداری ایرانی، شرکت های بیمه از دو محل خاص درآمد زایی دارند. فعالیت بیمه گری عمومی و سرمایه‌گذاری در بستر مناسب و سودآور عامل اصلی درآمدزایی و سودآوری شرکت است اما موضوعی که باید به آن توجه ویژه کرد، این است که مدیریت پورتفو نقش مهمتری برای سودآوری و درآمدزایی دارد. چرا که تمام شرکت های بیمه گری همه این رشته ها را می فروشند ولی چرا شرکتی مانند بیمه پاسارگاد به یک دستاورد بالایی می رسد و لی شرکت دیگری حتی با فروش مناسب در رشته های مختلف ورشکسته می شود.

بنابراین باید درباره پورتفوی شرکت ها و مدیریت آن سخن گفت به همین دلیل به راحتی می توان گفت که مدیریت پورتفوی مناسب سبب رشد وبالندگی شرکت بیمه پاسارگاد شده است.

به عنوان مثال بیش از 51 درصد از پورتفوی شرکت به بیمه عمر وزندگی اختصاص دارد . این شرکت نزدیک به 73 هزار میلیارد ریال حق بیمه زندگی تولید کرد ولی در مقابل تنها 15 هزار میلیارد ریال خسارت دارد. یک پنجم حق بیمه تولیدی را خسارت داده و نسبت خسارت 20درصدی را برای کل سال در این حوزه محقق کرده که نشان از سودآوری بالای این رشته است.

از طرف دیگر فعالیت های بیمه گری این شرکت سودهای قابل توجهی را برای شرکت به ارمغان آورده تا جایی که ناخالص سود فعالیت بیمه ای شرکت در سال 1402 به مبلغ 21 هزار میلیارد ریال رسیده است. این مسله هم به موضوع پورتفوی شرکت بر می گردد چرا که با پورتفوی کم ریسک می توان به این میزان از سود رسید.

هوشیاری در انتخاب پورتفو یکی از دلایل موفقیت بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد بر حوزه های تخصصی خاصی مانند بیمه عمر و سرمایه گذاری ، تمرکز ویژه ای کرده که در نهایت سبب شده رتبه این شرکت را در سوداوری بالاتر در حوزه بیمه گری بالا نگهدارد. در واقع رشد تولید حق بیمه این شرکت که در شش سال گذشته به صورت میانگین 47 درصد رشد داشته سبب شده تا این شرکت هم سرمایه و هم سودآوری مناسبی را خوبی را بسازد.

هوشیاری در انتخاب پورتفو یکی از دلایل موفقیت بیمه پاسارگاد

این مساله به خوبی نمایان است که رشد پایدار شرکت بیمه پاسارگاد بر اساس برنامه ریزی های بلندمدتی بوده که مدیران این شرکت تدوین کرده اند.

لیلا فریادرس

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم