روبوتاکسی‌های وایمو هفته‌ای 50000 سفر پولی انجام می‌دهند


روبوتاکسی‌های وایمو هفته‌ای 50000 سفر پولی انجام می‌دهند

در اوایل سال جاری، دو خودروی وایمو یکی پس از دیگری با یک پیکاپ تصادف کردند، زیرا نرم‌افزار آنها حرکت‌های بعدی آن را به اشتباه پیش‌بینی کرده بود.

اخیراً تاکسی‌های ربات (روبوتاکسی‌های) وایمو در شهرهای فونیکس، سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس مشاهده می‌شوند چرا که افراد بیشتری از آنها برای سفر درون‌شهری استقبال کرده‌اند. این شرکت متعلق به آلفابت در ایکس اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از 50000 سفر پولی را هر هفته در سه شهر انجام می‌دهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، وایمو وان به صورت 24/7 در بخش‌هایی از این شهرها کار می‌کند. اگر این شرکت 50000 خدمت مسافربری در هفته ارائه دهد به این معنی است که به طور متوسط 300 رزرو در هر ساعت یا پنج رزرو در هر دقیقه دریافت می‌کند. وایمو همچنین فاش کرده است که بیش از یک میلیون سفر فقط با حضور مسافر (rider-only) در چهار شهر از جمله آستین داشته است؛ این شرکت در این شهر در حال حاضر خدمات تاکسی محدودی را برای گزیده‌ای از افراد ارائه می‌دهد.

وایمو در اعلامیه خود، «رویکرد ایمن و حساب‌شده» خود را علت گسترش یافتن برنامه‌اش و رسیدن به نقطه عطفی جدید عنوان کرد. این شرکت افزوده است: «ما می‌بینیم که مردم از هر طبقه‌ای از خدمات ما برای سفر بی‌دغدغه، مستقلانه، اصلاح شیوه رفت و آمدهایشان و موارد دیگر استفاده می‌کنند. تاکسی‌سواری کاملاً خودران یک واقعیت و یک گزینه ارجح برای جابه‌جایی برای افرادی است که هر روز در شهرهای خود پیمایش می‌کنند».


در حالی که به نظر می‌رسد وایمو مطمئناً بهتر از شرکت کروز، که اخیراً برخی از وسایل نقلیه خودران خود را پس از یک وقفه بسیار ضروری مجدداً وارد سرویسدهی کرد، عمل می‌کند اما خودش هم مورد انتقاداتی بوده است. در ماه آوریل، شش روبوتاکسی وایمو باعث وقفه و ترافیک در یک آزادراه سانفرانسیسکو شدند و این تنها یکی از مواردی بود که وسایل نقلیه این شرکت باعث انسداد ترافیک شدند.

در اوایل سال جاری، دو خودروی وایمو یکی پس از دیگری با یک پیکاپ تصادف کردند، زیرا نرم‌افزار آنها حرکت‌های بعدی آن را به اشتباه پیش‌بینی کرده بود. این شرکت پس از این حادثه یک فراخوان نرم‌افزاری برای رفع این مشکل و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه صادر کرد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رهایی از تنهایی و افسردگی