معرفی مورگان میدسامر، رودستر خیره‌کننده تولید محدود با طراحی پینین‌فارینا


معرفی مورگان میدسامر، رودستر خیره‌کننده تولید محدود با طراحی پینین‌فارینا

مورگان میدسامر اسپیداستری چشمگیر با طراحی پینین‌فارینا است که بر اساس مورگان پلاس سیکس ساخته شده و تنها در ۵۰ دستگاه تولید می‌شود. مورگان پلاس سیکس از سال ۲۰۱۹ با همان ظاهر رترو در حال تولید است اما سازندۀ بریتانیایی حالا برای ساخت نسخه‌ای...

مورگان میدسامر اسپیداستری چشمگیر با طراحی پینین‌فارینا است که بر اساس مورگان پلاس سیکس ساخته شده و تنها در ۵۰ دستگاه تولید می‌شود.

مورگان پلاس سیکس از سال ۲۰۱۹ با همان ظاهر رترو در حال تولید است اما سازندۀ بریتانیایی حالا برای ساخت نسخه‌ای ویژه و تولید محدود از این خودرو سراغ پینین‌فارینا رفته است. این نسخهٔ جدید که میدسامر نام گرفته است، رودستری به سبک بارچتا (خودروهای روباز بدون سقف قابل‌نصب) با بدنهٔ آلومینیومی بسیار زیبا است که ساخت آن بیش از ۲۵۰ ساعت طول کشیده است. از این ماشین تنها ۵۰ دستگاه ساخته می‌شود که همگی فروخته شده‌اند.

میدسامر از هر زاویه‌ای خیره‌کننده است. پینین‌فارینا برای بدنهٔ این خودرو از طراحی‌های دههٔ ۳۰ و ۴۰ الهام گرفته است. در جلوی خودرو خبری از شیشهٔ جلو نیست و بجای آن دو بادگیر آیرودینامیکی در نظر گرفته شده است که بارچتاهای قدیم را به یاد می‌آورد. چراغ‌های دایره‌ای جلوی خودرو هم بزرگ‌تر از پلاس سیکس هستند و چراغ‌های راهنما و دی‌لایت‌ها را هم در خود جای داده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های که از گذشته الهام گرفته، رینگ‌های دیسک مانند است که با ایجاد جریان هوای نرم‌تر در کناره‌های خودرو به بهبود آیرودینامیک کمک می‌کند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۵ پوشیده شده‌اند. این رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج‌کاری شده همچنین باعث کاهش وزن هم می‌شوند زیرا هرکدام تنها ۱۰ کیلوگرم وزن دارند که حدود ۳ کیلوگرم از رینگ‌های پلاس سیکس سبک‌تر است. به خاطر همین ویژگی‌ها است که وزن خشک میدسامر به تنها ۱ تن رسیده است.

ساخت بدنه تنها فرایند زمان‌بر در تولید میدسامر نیست زیرا در داخل کابین هم به‌طور گسترده‌ای از چوب ساج استفاده شده که ساخت آن بیش از ۳۰ ساعت طول می‌کشد. داشبورد خودرو با ۱۲۶ لایه چوب ساج تزئین شده و روی هرکدام از درها نیز ۱۲۰ لایه از این چوب کار شده است. به گفتهٔ مورگان، استفاده از این تعداد لایه چوب که با دست ساخته می‌شود، دوام بیشتری نسبت به قطعات بزرگ‌تر چوب خواهد داشت.

مورگان مشخصات این خودروی تولید محدود را اعلام نکرده است اما پلاس سیکس از پیشرانهٔ B58 ب‌ام‌و استفاده می‌کند. این یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از تصاویر رسمی میدسامر نیز مشخص است که شیفتر گیربکس از ب‌ام‌و گرفته شده است. پلاس سیکس با این قوای محرکه ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما میدسامر احتمالاً سریع‌تر خواهد بود زیرا حدود ۱۱۵ کیلوگرم سبک‌تر است.

قیمت مورگان میدسامر رسماً اعلام نشده است اما به گزارش اتوکار، خریداران بسته به پیکربندی خودرو، بین ۱۵۲ تا ۱۹۰ هزار دلار پرداخت کرده‌اند. تولید این ماشین امسال شروع می‌شود و سال آینده به پایان خواهد رسید. اولین نمایش عمومی میدسامر هم در فستیوال سرعت گودوود صورت خواهد گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل قهرمانی پرسپولیس