اشک و لبخند در آنفیلد/ خداحافظی باشکوه کلوپ: حالا من یکی از شما هستم


 اشک و لبخند در آنفیلد/ خداحافظی باشکوه کلوپ: حالا من یکی از شما هستم

مراسم خداحافظی یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول‌، در ورزشگاه آنفیلد برگزار شد و او به صورت رسمی با طرفدارانش خداحافظی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس امشب به مصاف ولورهمپتون رفت و با نتیجه 2-0 در بازی خانگی برنده شد.

این دیدار برابر طرفداران لیورپول‌ حساسیت زیادی داشت و تیمی که چند هفته پیش از کورس قهرمانی خارج شده بود، امشب یک خداحافظی مهم را برنامه ریزی کرده بود.

ویدئو: 333203

لیورپولی‌ها از چند هفته‌ قبل متوجه خبر تلخ خداحافظی یورگن کلوپ در پایان فصل شده بودند و اگرچه آرزو داشتند چنین روزی از راه نرسد، در نهایت با آن مواجه شدند.

2023768

در بازی امشب که با برتری به پایان رسید تا لیورپول با 82 امتیاز در رده سوم قرار بگیرد، بازیکنان لیورپول مانند طرفداران آماده بودند تا با مربی محبوبشان خداحافظی کنند اما یکی از بازیکنان آماده این جدایی نبود.

تصاویر تلویزیونی پس از پایان بازی نشان می‌دهند که کلوپ در میانه میدان ایستاده و با بازیکنان خودش و بازیکنان حریف خوش و بش می‌کند‌‌. پس از در آغوش گرفتن محمد صلاح، آلیسون بکر و یکی از بازیکنان ولورهمپتون، نوبت کاپیتان ویرژیل فن دایک رسید.

2023772

فن دایک که قبل از در آغوش گرفتن کلوپ اشک‌هایش سرازیر شده بود دستانش را دور کلوپ حلقه کرد و سرش را روی شانه مربی آلمانی محبوبش گذاشت تا دوربین‌‌ها اشک‌هایش را نشان ندهند.

همانند فن دایک، کلوپ هم به شدت غم انگیز بود و در آغوش کاپیتان هلندی‌اش که کنار هم روزهای خاطره انگیزی را سپری کرده بودند اشک ریخت.

ویدئو: 333199

خداحافظی این دو در میانه میدان نسبت به تمامی بازیکنان دیگر بیشتر طول کشید و به نظر می‌رسید که هر دو علاقه‌ای ندارند که از آغوش یکدیگر خارج شوند تا در نهایت فن دایک جدا شد تا فرصت خداحافظی با مربی به سایر هم‌تیمی‌هایش برسد.

2023769

هم کلوپ و هم فن دایک حق داشتند که اینطور از جدایی ناراحت باشند. فن دایک از دسامبر 2017 که با قراردادی نزدیک به 85 میلیون یورو و به لیورپول ملحق شده بود به مهره ثابت کلوپ در ترکیب اصلی تبدیل شد که در کنار هم قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه و همینطور لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه کردند.

بعد از خوش و بش بازیکنان با کلوپ فرصت مراسم خداحافظی باشگاه با این مربی رسید که برای 9 سال هدایت قرمزها را در دست داشت و افتخارات زیادی برای آن‌ها به دست آورد.

ویدئو: 333201

پس از مدت کوتاهی استراحت بازیکنان از رختکن خارج شدند و دوباره به زمین بازگشتند. ابتدا فرصت خداحافظی با تیاگو آلکانتارا و جوئل ماتیپ، دو بازیکنی بود که در پایان فصل باشگاه را ترک می‌کنند.

2023770

سپس اعضای کادرفنی به همراه یورگن کلوپ در زمین حاضر شدند. آن‌ها از تونل افتخار بازیکنان عبور کردند و هودی‌‌های یکدست به تن کرده بودند که پشت آن نوشته "من هرگز تنها قدم نخواهم زد" نوشته شده بود.

سر کنی دالگلیش از جمله اسطوره‌های لیورپول در این مراسم بود که کلوپ و همکارانش با تمامی آنها خوش و بش کرده و سپس فرصت سخنرانی کلوپ در ورزشگاه آنفیلد رسید.

2023774

کلوپ در ابتدای سخنرانی‌اش گفت: "من شگفت زده‌ام. فکر می‌کردم تکه تکه شوم اما اینطور نیستم. من برای همه شما، جو ورزشگاه، بازی، عضویت در این خانواده و از اینکه چگونه این روز را جشن می‌گیریم بسیار خوشحالم. خیلی ممنونم! ممنون که به درخواستم برای نخواندن آهنگم به مدت شش هفته توجهی نکردید!

در این لحظه تماشاگران شروع به خواندن آهنگ او کردند، کلوپ لبخند زد و برای لحظاتی مکث کرد.

2023771

سپس کلوپ دوباره صحبت‌هایش را از سر گرفت. او گفت: "متشکرم. اگر سال آینده آن آهنگ را بخوانید خنده دار خواهد بود. به نظر پایانی نیست، این فقط یک شروع است. امروز دیدم یک تیم فوتبال با استعداد، نیروی جوانی، خلاقیت، میل و طمع بازی می‌کند. این بخشی از روند پیشرفت است، این همان چیزی است که شما به وضوح نیاز دارید. در این چند هفته که توجه زیادی به من شده بود، چیزهای زیادی را متوجه شدم. مردم می‌گویند من آنها را از شک و تردید به یک مؤمن تبدیل کردم. این درست نیست. شما انجامش دادید. هیچکس به شما نمی‌گوید که دیگر باور نکنید. ما این استادیوم فوق العاده، مرکز تمرین و شما را داریم که ابرقدرت فوتبال جهان هستید.

2023773

ما تصمیم می‌گیریم که نگران باشیم یا هیجان زده. ما تصمیم می‌گیریم که باور کنیم. ما تصمیم می‌گیریم که اعتماد کنیم یا نه. امروز من یکی از شما هستم و همچنان به این باور دارم که هرگز تنها قدم نخواهم زد. من صد در صد ایمان دارم. بدیهی است که من بسیاری از مردم را دیدم که امشب نیز گریه می‌کنند من هم دلم برای شما تنگ خواهد شد، اما تغییر خوب است. همه چیز خوب خواهد بود چون قرار است با اصول انجام شود. شما از مربی جدید استقبال می‌کنید، همانطور که از من استقبال کردید. شما به باور خودتان ادامه دهید.

شما تیم را به جلو هل می‌دهید. من الان یکی از شما هستم و دوست‌تان دارم. متشکرم. شما در دنیا نظیر ندارید متشکرم!"

در اقدامی عجیب سپس کلوپ پس از پایان سخنرانی‌اش شعار معروف آرنه اسلوت، مربی بعدی لیورپول، را با هواداران در ورزشگاه خواند.

 اشک و لبخند در آنفیلد/ خداحافظی باشکوه کلوپ: حالا من یکی از شما هستم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

محرومیت ماساژور و پزشک/ فرد مشکوک بازی حساس پرسپولیس کشف شد!