فولکس واگن ID4 در سامانه یکپارچه خودروهای برقی عرضه شد + جدول قیمت اردیبهشت 1403


فولکس واگن ID4 در سامانه یکپارچه خودروهای برقی عرضه شد + جدول قیمت اردیبهشت 1403

به تازگی، شرکت ماموت خودرو اقدام به واردات خودروی تمام برقی فولکس واگن ID.4 برای بازار ایران نموده است. این محصول از برند معتبر آلمانی که به خودروساز مردمی شهرت دارد، در آستانه عرضه و پیش فروش در کشورمان قرار گرفته است.شرکت فولکس...

به تازگی، شرکت ماموت خودرو اقدام به واردات خودروی تمام برقی فولکس واگن ID.4 برای بازار ایران نموده است. این محصول از برند معتبر آلمانی که به خودروساز مردمی شهرت دارد، در آستانه عرضه و پیش فروش در کشورمان قرار گرفته است.

شرکت فولکس واگن که دارای 86 سال سابقه در صنعت خودروسازی می‌باشد، همواره با تولید محصولات با کیفیت مطلوب و قیمت منطقی شناخته شده است. این ویژگی ها که سبب دسترسی آسان شهروندان کشورهای توسعه یافته به خودروهای این برند گردیده، در محصولات الکتریکی فولکس واگن نیز لحاظ گردیده است. نام فولکس واگن نیز در زبان آلمانی به معنای "خودروی مردم" است که نشان دهنده فلسفه این شرکت در تولید خودروهای ارزان قیمت و قابل دسترس می‌باشد.

امروزه فولکس واگن انواع مختلفی از خودروها را با ابعاد و پیشرانه های متنوع احتراقی و الکتریکی در سراسر جهان تولید می‌نماید. این شرکت سالانه حدود 22 میلیارد یورو سود خالص کسب می‌کند و گردش مالی آن به 280 میلیارد یورو می‌رسد.

معرفی فولکس واگن ID.4

خودروهای الکتریکی فولکس واگن با نام ID شناخته می‌شوند که دو مدل ID.4 در کلاس کراس اور متوسط و ID.3 هاچ بک، مهمترین محصولات این خط تولید به شمار می‌روند که برای رقابت با محصولات شرکت تسلا طراحی شده‌اند. تولید ID.4 از سال 2020 در کشورهای آلمان، آمریکا و چین آغاز گردیده است. نسخه ویژه بازار آسیا با نام ID.4 Crozz توسط شرکای قدیمی فولکس واگن یعنی FAW و SAIC تولید می‌گردد. این خودرو در سال 2021 موفق به کسب عنوان بهترین خودروی جهان شده است.

در زمینه طراحی ظاهری، فولکس واگن ID.4 از سبک ساده و کم هیجان محصولات این شرکت فاصله گرفته و ظاهری اسپرت تر و جوانپسندتر را ارائه می‌نماید. چراغ های روشنایی روز در بالای چراغ های اصلی به صورت یکپارچه تا محل نصب نشان تجاری VW ادامه یافته و حالت تهاجمی به این خودرو بخشیده است. در نمای جانبی نیز چرخ های بزرگ 20 اینچی آلومینیومی، خطوط مواج بدنه و ادوات پلاستیکی در پایین درب ها و رکاب، حس اسپرت و جوان پسند را تقویت می‌نمایند. در عقب خودرو نیز چراغ ها به صورت یکپارچه طراحی شده اند و سپر عقب تقریبا کاملا پلاستیکی است. ابعاد این کراس اور 4584 میلیمتر طول، 1852 میلیمتر عرض، 1636 میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری 2765 میلیمتر می‌باشد که مشابه ابعاد سانتافه در ایران است.

در داخل کابین نیز طراحی مدرن با نمایشگرهای لمسی 10 الی 12.9 اینچی روی داشبورد و صفحه نمایش 5 اینچی پشت فرمان به کار رفته است. مواد به کار رفته در داخل کابین از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و حس لوکس را منتقل می‌نمایند. کنسول میانی بسیار ساده طراحی شده و فضای زیادی برای سرنشینان فراهم می‌آورد. صندوق عقب این خودرو نیز با ظرفیت 543 لیتر، فضای قابل قبولی را برای حمل بار ارائه می‌دهد که با خواباندن صندلی ها تا 1655 لیتر نیز قابل افزایش است.

فولکس واگن ID4 در سامانه یکپارچه خودروهای برقی عرضه شد + جدول قیمت اردیبهشت 1403فولکس واگن ID.4

مشخصات فنی فولکس واگن ID.4

در زمینه مشخصات فنی، انواع مختلفی از ID.4 با توان 150 تا 340 اسب بخار در بازار جهانی عرضه می‌گردد. مدل ارزان قیمت 150 اسب بخاری آن دارای گشتاور 220 نیوتن متر، شتاب 11 ثانیه برای رسیدن به 100 کیلومتر، سرعت نهایی 160 کیلومتر و برد 340 کیلومتر با یک بار شارژ کامل می‌باشد. قوی‌ترین مدل 340 اسب بخاری نیز در 5 ثانیه به 100 کیلومتر می‌رسد و برد 550 کیلومتری را ارائه می‌نماید. تمامی مدل های ID.4 از گیربکس تک سرعته بهره می‌برند اما سیستم دو موتور و چهار چرخ محرک فقط در مدل های قدرتمند ارائه شده است.

فولکس واگن ID4 در سامانه یکپارچه خودروهای برقی عرضه شد + جدول قیمت اردیبهشت 1403فضای داخلی فولکس واگن ID.4

قیمت فولکس واگن ID.4

قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی برای فولکس واگن ID.4 در سامانه فروش خودروهای برقی 14,500,000,000 ریال اعلام شده است و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

جدول قیمت فولکس واگن ID.4

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی به ریال
1 ماموت خودرو Volkswagen ID 4 14.500.000.000

گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

لباس مایباخ بر تن مرسدس GLE با تیونینگ هوفله