رییس دانشگاه امیرکبیر: آیت‌الله رئیسی، دیدگاه قاطعی برای مبارزه با فساد داشت


رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نقاط موثر و متنوعی در سه سال خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی وجود دارد؛ اما شاخص آن دیدگاه قاطع وی برای مبارزه با فساد است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا رهایی در مراسمی به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان با حضور معاونان، روسای دانشکده ها و اساتید دانشگاه، با اشاره به شهادت رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و همراهان وی گفت: تقدیر این بود که پایان کار سه سال خدمت صادقانه آیت الله رئیسی شهادتی باشد که در مسیر خدمت شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر سوابق سه سال خدمت صادقه آیت الله رئیسی را در کشور بررسی کنیم، نقاط خیلی موثر و متنوعی را برای بیان می بینیم اما بخش شاخص آن این است که وی دیدگاه قاطعی برای مبارزه با فساد داشت. به طوریکه از دوره مسئولیت خود در قوه قضاییه اقدامات مبارزه با فساد را شروع کرد و در دوره مسئولیت ریاست جمهوری ادامه داد.


رهایی ادامه داد: سلامت ناشی از مبارزه با فساد که کم کم به دولت سیزدهم برگشت، موجب شد اطمینان و نزدیکی بیشتری بین اقشار مردمی و بدنه دولت ایجاد شود و این امر بسیار با ارزش بود؛ زیرا مردمی که طی چند دوره به عملکرد دولت ها بدبین بودند و احساس می کردند اتفاقات ناگوار در دولت می افتد. در این دوره با خدمت صادقانه مسئولان به طور عام و رییس جمهور به طور خاص، فضای علاقه، ارتباط، نزدیکی و اطمینان را احساس کردند.

بیشتر بخوانید

دولت آیت‌الله رئیسی در بهبود فضای اقتصاد کشور موفق بود

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سفرهای استانی آیت االله رئیسی اشاره کرد و گفت: وی با دیدگاه مردمی که داشت به ویژه در سفرهای استانی به میان مردم می رفت. همین امر اقدام بسیار باارزشی بود. گاهی انسان تعجب می کرد رییس جمهور چطور خستگی ناپذیر به استان های مختلف سفر می کرد و چقدر خدمت شبانه روزی داشت. بنابراین این نوع سفرها و به میان مردم رفتن موجب شکل گیری چهره مردمی در وی شد.

رهایی به عملکرد اقتصادی آیت الله رئیسی اشاره کرد و اظهار کرد: ما در دوره هشت ساله دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان چاپ اوراق داشتیم؛ طوریکه این مبلغ به اضافه سود آن بدهی محسوب می شود. بنابراین دولت آیت‌الله رئیسی با این میزان بدهی و خزانه خالی مواجه شد. این بار سنگینی بود که دولت در این سه ساله به خوبی به دوش کشید و موفق بود. زیرا هم رشد اقتصادی را بهبود بخشید و هم بدهی های بزرگ به تدریج پرداخته شد.

رییس دانشگاه امیرکبیر: آیت‌الله رئیسی، دیدگاه قاطعی برای مبارزه با فساد داشت


وی خاطر نشان کرد: در حوزه نفت و مسائل نفتی نیز دولت توفقیات زیادی داشت؛ طوری که آخرین آمار نشان می دهد فروش نفت در این اواخر حتی به سه میلیون بشکه در روز رسید و در نتیجه گشایشی در فضای اقتصادی کشور ایجاد شد.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با اشاره به کنترل روند تورم در دولت آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: درآمد ناخالص کشور در این دوره رشد کرد و تا حدی موفقیتی کسب شد که در نتیجه شاخص های تورم نقطه به نقطه کنترل شد و فضای اشتغال رونق گرفت بر این اساس مسیری شروع شد که می توانست آینده فضای کشور را متحول کند.

رهایی یادآور شد: یقیقا پرداخت بدهی های سنگین توسط دولت آیت الله رییسی کار راحتی نبود و بر این اساس فضای کشور کم کم به سمت اشتغال حرکت کرد. ضمن اینکه برای رشد اقتصادی و بالا رفتن تولید روند خوبی ایجاد شد.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به فعال شدن واحدهای تولیدی در سراسر کشور در دولت آیت الله رئیسی افزود: آمار این واحدها بسیار بالا بود اما شاخص های مختلف نشان می دهد دولت سیزدهم با برخورد صادقانه حرکت های خوبی را در این حوزه ها انجام داد. امروز متاسف هستیم این چنین فردی با اخلاص، پرتلاش و پرکار را از دست دادیم.

وی تاکید کرد: ما حوادث این چنینی نظیر هفت تیر و حزب جمهوری اسلامی را در کشور داشتیم در حادثه اول تعداد ۷۲ نفر از مسئولان کشور شهید شدند و بعد از آن حادثه نخست وزیر با فاصله زمانی کم پیش آمد که رییس جمهور و نخست وزیر کشور به شهادت رسیدند. هر کسی از دنیای خارج به این حوادث نگاه می کرد تصور می کرد کشور متلاشی شود؛ اما نظام محکم ایستاد و به حرکت خود ادامه داد. فرزندان کشور جای آنها را گرفتند و با موفقیت به کارشان ادامه دادند.

ریییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: هم اکنون ما دوره سخت ۵۰ روزه را در پیش داریم که باید بدون آمادگی و مقدمات قبلی وارد مرحله انتخابات شویم و در این مدت باید رییس جمهور جدید انتخاب شود. رهبری نیز تاکید داشتند کشور مستحکم و پایدار به مسیر خود ادامه دهد نشان دهنده این است که حوادث کمر شکن در کشور ما تحمل می شود و راه شهیدان ادامه پیدا می کند امیدوارم با کمک مردم انتخابات خوبی را برگزار کنیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نقاشی کشیدن جالب دختربچه با پا