چرا بایرن به مربی تیم سقوط کرده علاقه‌مند است؟ / کمپانی در بایرن: حماقت مدیریتی یا نبوغ آینده‌نگرانه


چرا بایرن به مربی تیم سقوط کرده علاقه‌مند است؟ / کمپانی در بایرن: حماقت مدیریتی یا نبوغ آینده‌نگرانه

ونسان کمپانی از هفته‌ها قبل در فهرست گزینه‌های جانشین توماس توخل حضور داشته و مکس ایبرل، مدیر ورزشی این باشگاه، به همکاری با کمپانی علاقه دارد.

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه، مکس ایبرل، مدیر ورزشی بایرن مونیخ، در مورد روند جست‌وجو برای انتخاب مربی جدید گفت: "ما راه حل خوبی پیدا خواهیم کرد. یکی از دوستان خیلی خوب من همیشه می‌گوید: "در آخر بهترین‌ها می‌آیند."

بر اساس اطلاعات بیلد، ونسان کمپانی 38 یک نامزد جدی برای جانشینی توماس توخل 50 ساله است. در واقع او از ابتدا در لیست مکس ایبرل جایگاه بالایی داشت! گفته می‌شود که قبلاً مذاکراتی صورت گرفته است. این مربی بلژیکی در حال حاضر در باشگاه برنلی مشغول به کار است.

با این حال، کمپانی تنها یک سال پس از صعود، به تازگی با این باشگاه لیگ برتر به لیگ دسته دوم انگلیس سقوط کرده است. بازیکن سابق آیندهوون و کاپیتان سابق منچسترسیتی یکی از بزرگترین استعدادهای مربیگری فوتبال حال حاضر محسوب می‌شود.

اولین تجربه او به عنوان سرمربی در اندرلخت بلژیک بود. کمپانی در این باشگاه از فوتبال خداحافظی کرد و در آخرین فصل خود به عنوان بازیکن-مربی مشغول به کار شد.

2006717

واقعیت این است: اینکه اکنون کمپانی هم یک گزینه است، نشان می‌دهد که ایبرل و کریستوف فروند به عنوان مدیر ورزشی باشگاه، دیگر فقط به دنبال مربیان سرشناس نیستند، بلکه مربیان جوان و تشنه موفقیت را هم در نظر می‌گیرند!

پس از رد پیشنهاد همکاری از سوی ژابی آلونسو (بایرورکوزن)، یولیان ناگلزمان (تیم ملی آلمان)، رالف رانگنیک (تیم ملی اتریش)، الیور گلاسنر (کریستال پالاس)، توخل پس از مذاکرات مجدد هفته گذشته و راجر اشمیت (بنفیکا) بایرن به ایده‌های جدید نیاز دارد.

سایر مربیان مانند اونای امری(استون ویلا) می‌خواهند در باشگاه‌های خود بمانند یا ترجیح می‌دهند مانند خولن لوپتگی (احتمالا در وستهم) در لیگ برتر کار کنند. همچنین پس از مذاکره با روبرتو دی‌زربی (از برایتون جدا می‌شود) توافقی حاصل نشد.

تفکر کمپانی به او اجازه می‌دهد روزی به یک مربی بزرگ تبدیل شود. در طول مدت حضورش در منچسترسیتی، او از پپ گواردیولا چیزهای زیادی یاد گرفت. مربی سابق بایرن، با تمجید از شاگرد خود گفته بود: "هدف کمپانی این بود که سیتی مربی شود."

کمپانی هنوز مربی یک باشگاه بزرگ نبوده و در صورت انتخاب بایرن می‌تواند خود را در دل یک چالش بزرگ ببیند. می‌تواند مانند ژابی آلونسو، سرمربی بایرلورکوزن، همه چیز برای او هم به خوبی پیش برود، اما این امکان وجود دارد که کاملاً برعکس آن نیز رقم بخورد. کمپانی یک ریسک بزرگ خواهد بود! و این سوال مطرح است که واقعا در آخر بهترین‌ها می‌آیند؟


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فلیکس ماگات:/ شاید الان به کمپانی بخندید ولی پشیمان می‌شوید!