جزئیات جدید درباره ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 7 اولترا منتشر شد


جزئیات جدید درباره ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 7 اولترا منتشر شدتوسط امیرکیوان گوهری / خرداد ۲, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه سامسونگ ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2024 در اوایل سال جاری میلادی...

جزئیات جدید درباره ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 7 اولترا منتشر شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه

سامسونگ ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2024 در اوایل سال جاری میلادی از تلویزیون‌های جدید میکرو LED، اولد، Neo QLED و QLED خود رونمایی کرد. در ادامه شاهد معرفی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 بودیم. با این‌حال کار برند کره‌ای در سال 2024 هنوز تمام نشده و انتظار می‌رود که سامسونگ چندین دستگاه پیشرفته دیگر از جمله گلکسی واچ 7 اولترا را به بازار عرضه نماید.

یک افشاگر مشهور با نام ایوان بلاس، فهرستی از دستگاه‌هایی که سامسونگ در سال 2024 منتشر می‌کند را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. این فهرست شامل گلکسی بوک 4 اج با تراشه اسنپدراگون X Elite و گلکسی بوک 4 اج پرو است که شب گذشته و پس از برگزاری رویداد بزرگ مایکروسافت معرفی شدند. همچنین وی به عرضه دو ایرباد بی‌سیم جدید با اسامی گلکسی بادز 3 و گلکسی بادز 3 پرو نیز اشاره نموده است.

با این‌حال شگفت‌انگیزترین محصولی که نام آن در این فهرست به چشم می‌خورد؛ گلکسی واچ 7 اولترا است. پیش‌تر شایعه شده بود که سامسونگ در سال 2024 یک ساعت هوشمند رده بالا را عرضه خواهد کرد؛ اما اکنون تائید شده که این گجت پوشیدنی، گلکسی واچ 7 اولترا نامگذاری خواهد شد. چند ماه قبل وبسایت SamMobile طی یک گزارش اختصاصی ادعا کرد که سامسونگ ساعت هوشمند جدیدی با نمایشگر مربعی‌شکل و حافظه داخلی 32 گیگابایتی را عرضه خواهد کرد. با این‌حال مشخص نیست که آیا این ساعت هوشمند مربعی‌شکل همان گلکسی واچ 7 اولترا است یا خیر.

فهرست کامل منتشر شده توسط ایوان بلاس شامل دستگاه‌های گلکسی بوک 4 اج، گلکسی بوک 4 اج پرو، گلکسی بادز 3، گلکسی بادز 3 پرو، گلکسی رینگ، گلکسی واچ FE، گلکسی واچ 7، گلکسی واچ 7 اولترا، گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ 7 اولترا مجهز به رابط کاربری One UI Watch 6 مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS 5 خواهند بود. Wear OS 5 اخیرا توسط شرکت گوگل معرفی شد. این سیستم‌عامل تعداد بیش‌تری از ویژگی‌های مرتبط با سلامت را در خود جای داده و به بهبود شارژدهی باتری، کنترل بهتر پخش رسانه، تشخیص اسکرین‌شات و معیارهای تمرینی دقیق‌تر کمک خواهد کرد.

همچنین سامسونگ از گلکسی واچ FE نیز رونمایی خواهد کرد. این اسمارت‌واچ نمونه به‌روزرسانی شده گلکسی واچ 4 به‌شمار رفته و احتمالا با قیمت‌گذاری ارزان‌تر از گلکسی واچ 7 عرضه خواهد شد. این محصول احتمالا یک نقطه ورود فوق‌العاده برای خریداران جدید به‌شمار خواهد رفت. غول فناوری کره‌ای در اواخر سال گذشته میلادی از نخستین انگشتر هوشمند خود با نام گلکسی رینگ رونمایی کرد. این گجت احتمالا ضمن برگزاری رویداد آینده گلکسی آنپکد در ماه جولای به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

ایوان بلاس در توییت اخیر خود تائید کرد که امسال سامسونگ دستگاه‌هایی با کد B6 و Q6 را عرضه خواهد کرد. B6 اسم رمز مخصوص گلکسی زد فلیپ 6 بوده و Q6 اسم رمز گلکسی زد فولد 6 قلمداد می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها این دو گوشی تاشو دارای چین و چروکیدگی کمتری بر روی نمایشگر خود بوده و از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام استفاده خواهند کرد. بعید است که این گوشی‌ها با پیشرفت‌های بنیادی در بخش دوربین روانه بازار شوند. با این‌حال بر اساس شایعات این دستگاه‌ها مجهز به باتری‌های بزرگ‌تری بوده و در نتیجه زمان شارژدهی آنها افزایش خواهد یافت. از جنبه نرم‌افزاری نیز این دو گوشی احتمالا به‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری One UI 6.1.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 بهره خواهند برد.

گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 احتمالا همانند گوشی‌های سری گلکسی S24 از 7 به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند خواهند شد. متاسفانه در فهرست منتشر شده توسط ایوان بلاس، نام گوشی شایعه شده گلکسی زد فولد 6 اولترا به چشم نمی‌خورد. بر اساس شایعات قرار بود این دستگاه مجهز به دوربین‌هایی پیشرفته‌تر همانند گلکسی S24 اولترا باشد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای عرضه چنین دستگاهی هیچ برنامه‌ای ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونمایی از شتاب دهنده هوش مصنوعی Instinct MI325X توسط AMD با حافظه غول‌پیکر 288 گیگابایتی