ارتش روسیه شهرک کلشیوکا در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کرد


وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش روسیه شهرک کلشچفکا در جمهوری خلق دونتسک...
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش روسیه شهرک کلشچفکا در جمهوری خلق دونتسک را تحت کنترل خود قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "یگان های گروه نیروهای جنوبی، در نتیجه اقدامات فعال، شهرک کلشچفکا در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند."
شهرک کلشچفکا در جنوب غربی شهر آرتیوموفسک قرار دارد و ارتفاع غالبی را اشغال می کند که به ا امکان می دهد منطقه اطراف را تحت کنترل آتش نگه داشته شود . تصرف این شهرک از اهمیت بالایی برخوردار است. نیروهای مسلح اوکراین سعی کردند در اینجا تقریباً از لحظه آزادی آرتیوموفسک مقاومت کنند. اکنون ارتش روسیه فرصت پیشروی در جنوب جاده منتهی به منطقه چاسوف یار را دارد. در تمام این مدت نبردهای سنگینی در اینجا جریان داشت.
علاوه بر این، سربازان گروه جنوبی ارتش روسیه پرسنل و تجهیزات دشمن را در منطقه جورجیوکا، اوستروگو و کنستانتینوکا در جمهوری خلق دونتسک شکست دادند.
در مجموع، کی یف بیش از 365 پرسنل نظامی، دو خودروی جنگی زرهی، 18 وسیله نقلیه، هویتزر D-20 و D-30 و همچنین یک عراده توپ M119 و یک عراده توپ L-119 را در این بخش از جبهه از دست داد.
این اولین شهرک آزاد شده توسط ارتش روسیه از ابتدای این هفته نیست. روز دوشنبه، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که کنترل روستای بلوگروفکا در مرزهای غربی جمهوری خلق لوگانسک را به دست گرفته است که امکان پیشروی به سویسورسک را فراهم می کند.
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته