تیک‌تاک سرگرم تست آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای جهت رقابت با یوتیوب است


تیک‌تاک سرگرم تست آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای جهت رقابت با یوتیوب استتوسط...
تیک‌تاک سرگرم تست آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای جهت رقابت با یوتیوب استتوسط امیرکیوان گوهری / خرداد ۵, ۱۴۰۳ / 2 دقیقه برای مطالعه تیک‌تاک اعلام کرده که پس از تست قابلیت آپلود ویدیوهای 30...
تیک‌تاک سرگرم تست آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای جهت رقابت با یوتیوب است
توسط / / 2 دقیقه برای مطالعه

تیک‌تاک اعلام کرده که پس از تست قابلیت آپلود ویدیوهای 30 دقیقه‌ای در ماه ژانویه امسال، اکنون سرگرم تست آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای روی پلتفرم خود است. ویژگی آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای هم‌اکنون برای گروهی از کاربران تیک‌تاک در برخی بازارهای منتخب قابل دسترس است. با این‌حال تیک‌تاک اعلام کرده که برای عرضه عمومی قابلیت مذکور در آینده نزدیک هیچ‌گونه برنامه‌‌ای ندارد.

اقدامات جدید نشان‌دهنده تغییر در استراتژی اولیه تیک‌تاک هستند. بر اساس راهبرد اصلی تیک‌تاک، این پلتفرم با هدف ارائه بستری برای آپلود ویدیوهای کوتاه راه‌اندازی شد. در ابتدا این اپلیکیشن صرفا امکان آپلود ویدیوهای 15 ثانیه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌داد و در ادامه این آستانه برای چند نوبت افزایش پیدا کرد.

بدیهی است که تیک‌تاک امکان آپلود محتوای طولانی‌تر را به تدریج پذیرفته است. این محدودیت زمانی در بزرگ‌ترین پلتفرم محتوای رسانه‌ای جهان یعنی یوتیوب وجود ندارد.

به گفته تیک‌تاک، تولیدکنندگان محتوا خواهان دسترسی به پهنای باند بیش‌تر هستند تا در صورت نیاز بتوانند پیام‌های خود را به نحوی سریع‌تر بیان نمایند. برخی محتواها نظیر نمایش‌های آشپزی، برنامه‌های درسی آموزشی، کمدی و سایر محتواها برای انتقال پیام خود احتمالا به مدت زمانی بیش از محدودیت کنونی احتیاج دارند. همچنین افزایش مدت زمان ویدیوهای آپلود شده امکان بارگذاری برنامه‌های تلویزیونی فول اپیزود روی پلتفرم را فراهم می‌کند.

اگرچه تیک‌تاک تولیدکنندگان محتوا را تشویق کرده بود تا درخواست مراجعه به قسمت بعدی استوری را با بینندگان خود در میان بگذارند؛ اما بینندگان بعضا قسمت دوم استوری را دریافت نمی‌کردند. در چنین سناریوهایی، محتوای به ظاهر ناقص موجب از بین رفتن پیام کلی آن می‌شود. بنابراین افزایش محدودیت زمانی به تولیدکنندگان محتوا فرصت خواهد داد تا با انعطاف بیش‌تری، انواع جدید یا توسعه‌یافته محتوا را آپلود نمایند. تیک‌تاک با این اقدام خود امیدوار است تا تولیدکنندگان محتواهای طولانی که در یوتیوب فعال هستند را به سوی پلتفرم خود جذب نماید.

همچنین تیک‌تاک به منظور بهبود تجربه کاربری در برنامه، ویژگی‌های دیگری را نیز در نظر گرفته است. بر اساس گزارش‌ها این پلتفرم در حال تست حالت افقی تمام‌صفحه و گزینه‌های مخصوص ویرایش ویدیو است.

در حال حاضر ویژگی جلو بردن سریع ویدیو روی اپلیکیشن قابل دسترس بوده و کاربران با فشردن انگشت خود روی قسمت سمت راست ویدیو می‌توانند محتوای آن‌را به سرعت جلو ببرند. در خصوص نحوه انتخاب کاربران برای تست ویژگی آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای هیچ‌گونه توضیحی ارائه نشده است. همچنین مشخص نیست که فرآیند تست برای چه مدت ادامه خواهد یافت.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته