حذف مرورگر فایرفاکس از ویندوزهای XP و ویستا تا سال آینده


مرورگر فایرفاکس فقط تا سپتامبر 2017،  از سیستم عامل های ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی می‌کند و این مرورگر  قرار است تا با سیستم‌ عامل‌های قدیمی خداحافظی کنند. کلیک:  مرورگرهای مختلفی، دیگر ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی نمی‌کنند ولی فایرفاکس هنوز که هنوز است به پشتیبانی خود ادامه می‌دهد....

مرورگر فایرفاکس فقط تا سپتامبر ۲۰۱۷، از سیستم عامل های ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی می‌کند و این مرورگر قرار است تا با سیستم‌ عامل‌های قدیمی خداحافظی کنند.

حذف مرورگر فایرفاکس از ویندوزهای XP و ویستا تا سال آینده

کلیک: مرورگرهای مختلفی، دیگر ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی نمی‌کنند ولی فایرفاکس هنوز که هنوز است به پشتیبانی خود ادامه می‌دهد. ولی خبری از این کمپانی منتشر شد که موزیلا آماده ی خداحافظی از سیستم عامل های قدیمی است، گرچه موزیلا با انتشار نسخه ۲۹ مرورگر خود نشان داد که همچنان در حال پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوز XP و ویستا است. موضوع جالب در این ماجرا این است که انتشار نسخه جدید مرورگر فایرفاکس برای ویندوزهای قدیمی در حالی رخ داد که کمپانی مایکروسافت پشتیبانی خود از ویندوزهای XP و ویستا را متوقف کرده است.

شرکت فایرفاکس اعلام کرده که تا تاریخ ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۷ از ویندوز ویستا پشتیبانی خواهد کرد. با فرض اینکه هنوز درصد بسیار زیادی ازکاربران شرکت مایکروسافت، سیستم هایشان را به ویندوز ۷ یا نسخه‌های بالاتر مانند ویندوز ۱۰ ارتقا نداده اند، این موضوع که هنوز تعداد قابل‌توجهی از کاربران مایکروسافت در حال استفاده از ویندوز XP و Vista هستند یک واقعیت است که نمی توان از آن چشم پوشید.
به هر صورت فایرفاکس فقط تا سپتامبر ۲۰۱۷، ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی می‌کند و این مرورگر هم بالطبع آماده است تا با سیستم‌ عامل‌های قدیمی خداحافظی کنند.
با وجود اینکه موزیلا آخرین نسخه فایرفاکس را برای کامپیوترهای قدیمی وارد بازار شد. این تیم اعلام کرد که محدودیت‌های خودش را در این زمینه دارد و درسال آینده دیگر ویندوز XP و ویستا را پشتیبانی نخواهد کرد. این شرکت قصد دارد که تا اواسط امسال، آخرین نسخه خود را به این ویندوزها ارائه دهد و در سپتامبر، پشتیبانی خود را قطع کند.

البته لزومی به نگرانی برای کاربران سیستم عامل های قدیمی نیست چون این بدان معنا نیست که که در سپتامبر ۲۰۱۷، فایرفاکس دیگر روی XP یا ویستا کار نمی‌کند اما در این موارد زمانی که یک شرکت، نقص‌های امنیتی نرم‌افزار خود را برطرف نکند، واقعاً کاربران به سختی می‌توانند با خیالی آسوده از آن نرم‌افزارها استفاده نمایند چون می‌دانند که همواره ریسک خطر از بابت ویروس ها و باگ های امنیتی برایشان وجود دارد. البته این احتمال نیز وجود دارد که موزیلا مدت زمان پشتیبانی از این دو سیستم عامل را بیشتر کند؛ با اینحال کارشناسان توصیه می‌کنند که سیستم عامل خودتان را عوض کنید.

به هر حال عدم پشتیبانی از یک نرم‌افزار و حتی سیستم عامل باعث می‌شود که هکرها به‌راحتی بتوانند به سیستم‌ها نفوذ کنند و اطلاعات کاربران را در اختیار بگیرند. بنابراین همین اتفاق، تلنگری است که بتوان با استفاده از آن، سیستم عامل خود را ارتقاء دهید چون احتمالاً تابه‌حال، استفاده از این سیستم عامل قدیمی، مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد کرده است.

این زنگ هشداری است تا کاربران ویندوز xp و ویستا در سراسر دنیا چنانچه می خواهند از اینترنت استفاده کنند، سیستم های خود را تا سال دیگر ارتقا دهند و یا سیستم های قدیمی خود را عوض کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

AMD از دو پردازنده Ryzen 9 5900XT و Ryzen 7 5800XT برای سوکت AM4 رونمایی کرد؛ پشتیبانی ...