زنان باردار! بالش بارداری خود را بردارید – بخش اول


هنگامی که دوران بارداری را پشت سر می‌گذارید می‌بینید که شکم‌تان رفته‌رفته بزرگ‌تر می‌شود (اگر بیش‌از اندازه بزرگ نمی‌شود بدانید که بخت با شما یار است و زنان باردار دیگر در این‌باره به شما حسادت می‌کنند). اندازه جدید دور کمر و شکم،  شما را با چالش‌ها و دردسرهایی روبه‌رو می‌کند که یکی از آن‌ها بدخوابی است. دوست دارید آسوده بخوابید اما شرایط...

هنگامی که دوران بارداری را پشت سر می‌گذارید می‌بینید که شکم‌تان رفته‌رفته بزرگ‌تر می‌شود (اگر بیش‌از اندازه بزرگ نمی‌شود بدانید که بخت با شما یار است و زنان باردار دیگر در این‌باره به شما حسادت می‌کنند). اندازه جدید دور کمر و شکم، شما را با چالش‌ها و دردسرهایی روبه‌رو می‌کند که یکی از آن‌ها بدخوابی است. دوست دارید آسوده بخوابید اما شرایط بارداری دست شما را از این آرزو کوتاه می‌کند. اما نگران نباشید. چاره کار شما، داشتن یک بالش بارداری است، بله! بالش خودتان را بردارید.

بالش بارداری سرمایه‌گذاری خوبی برای همسرتان است که با شما در یک تخت می‌خوابد؛ اگر برای‌تان نخرد ناچار است تخت را به شما واگذار کند و خودش جدا بخوابد. چون شما شب‌ها نمی‌توانید بخوابید و شانه‌به‌شانه‌شدن و غلت‌خوردن گاه‌وبی‌گاه‌تان همسرتان را بیدار می‌کند.

اگر کفش‌وکلاه کرده‌اید بروید بازار و یک بالش بارداری بخرید، شتاب نکنید. پیش از هرکاری راهنمایی‌های ما را بخوانید تا بالشی انتخاب کنید که مناسب وضعیت و شرایط بارداری شما باشد و شب‌ها، خواب آسوده‌ای را برای شما فراهم کند. هر بالشی که بالش شما نیست.

اکنون راهنمایی‌های درخشانی پیشِ‌روی شماست؛ هرچیزی درباره بالش‌های بارداری نیاز دارید بدانید، در زیر آمده است. بخش‌های گوناگون این راهنمایی را پیگیری کنید تا در زمینه بالش های بارداری کارشناس شوید.

۱ـ انواع گوناگون بالش‌های بارداری

۲ـ هنگام خرید دنبال چه بگردیم و بالش خوب و مناسب را چگونه بشناسیم.

۳ـ بهترین بالش بارداری شناخته‌شده کدام است.

۴ـ بالش‌های بارداری مناسب انواع بارداری و شیوه‌های خوابیدن

۵ـ پرسش ‌و پاسخ درباره بالش‌های بارداری

انواع گوناگون بالش‌های بارداری

اینجا دسته‌هایی از بالش‌های بارداری گوناگون داریم که شما می‌توانید بالش خودتان را در میان‌شان پیدا کنید؛ در چندین اندازه و سبک و شکل. بگذارید نگاهی به این بالش‌های بارداری بیندازیم و خوبی‌ها و بدی‌هایشان را بررسی کنیم.

بالش بارداری گوه‌ای

بالش بارداری گوه‌ای اساسا یک نگهدارنده است (از نامش پیداست؛ اینجور نیست؟) هنگام دراز کشیدن روی تخت زیر شکم یا کمر‌تان جا می‌گیرد و تن شما را راحت و آرام نگه‌میدارد به‌گونه‌ای که نیاز نباشد به این‌سو و آن‌سو غلت‌بخورید؛ بنابراین شب آرامی را در خواب سپری می‌کنید.

بالش بارداری گوه‌ای یکی از ارزان‌ترین بالش‌های در دسترس در بازار است. مادران بسیاری هنوز این بالش را دوست دارند زیرا پس از زایمان نیز هم‌چنان برای آن‌ها کاربرد دارد و با آن می‌خوابند. می‌خواهید در آسایش تلویزیون ببینید؟ می‌خواهید به بالش معمولی خودتان تکیه دهید؟ نیاز نیست حتما باردار باشید تا بالش بارداری گوه‌ای به کارتان بیاید. این بالش در همه حال، هر شرایطی و برای همه کاربرد دارد و خوشایند است.

طراحی گوه‌ای بالش بارداری، کاربرد این بالش را در موقعیت‌های گوناگون برای شما فراهم می‌کند:

ـ زیرشکم؛ بالش بارداری گوه‌ای تکیه‌گاه شکم شما می‌شود و حرکت دادن پشت و باسن‌ها را آسان می‌کند.

ـ تکیه‌گاه پشت؛ اگر هنگام درازکشیدن روی تخت نمی‌توانید آرام بمانید و شانه‌به‌شانه می‌شوید یا غلت می‌خورید، می‌توانید از بالش گوه‌ای کمک بگیرید که شما را روی تخت آرام نگه‌دارد و جلو غلت‌خوردن‌تان را بگیرد.

ـ روی بالش معمولی‌تان بگذارید؛ هنگامی که می خواهید سرتان را بالا نگهدارید تا از مشکلات بارداری مانند سوزش سرِدل‌تان یا بازپس‌دادن (ریفلاکس) معده‌تان جلوگیری کنید، بالش گوه‌ای را روی بالش معمولی‌تان بگذارید و شانه‌اتان را به آن تکیه دهید.

برخی از مادران باردار حتی کیسه آبگرم را همراه با بالش گوه‌ای استفاده می‌کنند. بالش‌های گوه‌ای در دو سبک در دسترس‌اند: ۱ـ بالش گوه‌ای لبه‌گرد که به شکل هلال ماه توپُر می‌ماند؛ ۲ـ بالش گوه‌ای مثلثی که مانند یک برش مثلثی پنیر است.

زنان باردار! بالش بارداری خود را بردارید – بخش اولزنان باردار! بالش بارداری خود را بردارید – بخش اول

بالش‌های گوه‌ای خواهان بسیاری دارند چون جای چندانی در تخت نمی‌گیرند. این بالش‌ها کوچکترین بالش‌های در دسترس در بازار هستند. می‌دانید این به چه معناست؟ همسر شما هم‌چنان می‌تواند در همان تختی که شما می‌خوابید کنارتان بخوابد و خواب خوب و آرامی داشته باشد.

با این‌که اندازه بالش‌های گوه‌ای کوچک است اما شما به بالش دیگری نیاز دارید که زیر سرتان بگذارید و بخوابید. یکی از سودمندی‌های اندازه کوچک بالش‌های گوه‌ای این است که برای سفر در دوره بارداری بسیار خوب و کارا هستند.

اما یکی از بدی‌های بالش‌های گوه‌ای این است که طراحی چندگانه و ناهمخوانی دارند. اندازه تیزی شیب آن‌ها، بسته به کارخانه تولیدکننده آن متفاوت است. بنابراین زنان سلیقه‌های گوناگونی در خرید بالش‌های بارداری بسته به شکل بالش دارند. فهرستی از بالش‌های دلخواه آماده کرده‌ام که در بخش‌های آینده این نوشتار خواهید خواند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ماهی دودی