مهارتهای زندگی وشغلی


مهارتهای زندگی وشغلی

  قبل از تصمیم‌گیری نهایی حتما برای 3گزینه شغلی برتر به سؤالات زیر فکر کنید: 1- 5 سال دیگر در همین روز اگر در این شغل باشم چقدر موفقم؟ 2- چقدر در این مسیر شغلی امکان جلو رفتن دارم؟ 3- تا کجا می‌خواهم جلو بروم و چقدر این جلو رفتن برایم مطلوبیت دارد؟ 4- با …

+-


مهارتهای زندگی وشغلی

قبل از تصمیم‌گیری نهایی حتما برای 3گزینه شغلی برتر به سؤالات زیر فکر کنید:
1- 5 سال دیگر در همین روز اگر در این شغل باشم چقدر موفقم؟
2- چقدر در این مسیر شغلی امکان جلو رفتن دارم؟
3- تا کجا می‌خواهم جلو بروم و چقدر این جلو رفتن برایم مطلوبیت دارد؟
4- با تمرکز روی این حوزه یا مسیر شغلی، چقدر خاص و متمایز می‌شوم؟
5- بازار چقدر به خاص بودن من و خدمات و قابلیت‌هایم بها می‌دهد و حاضر است بابتش هزینه کند؟
6- آیا امکان کار کردن همزمان روی مسیرهای شغلی متفاوت وجود دارد؟

با پاسخ دادن به این سؤالات می‌توانیم به‌صورت شهودی به یک «انتخاب»برسیم. انتخاب نهایی را شهودی انجام دهید و به قلب‌تان اعتماد کنید!

7قدم تا تغییر شغل

گاهی عوض کردن سازمان محل کار به‌تنهایی ما را راضی نمی‌کند. در چنین مواقعی باید چه کاری انجام داد؟ همان رزومه قبلی‌تان را برای کارفرماهای جدید می‌فرستید؟ به کلاس‌های آموزشی می‌روید؟ یا ‌سراغ آگهی‌های نشریات می‌روید؟ تغییر حوزه‌ کاری‌ هم دقیقا مانند زمانی است که شما بدون تجربه کاری، قصد داشتید از صفر شروع کنید؛ تنها با این تفاوت که حالا چند‌ماه یا چند سال تجربه کار کردن دارید، با محیط حرفه‌ای آشنا هستید و بایدها و نبایدهایش را می‌دانید. بنابراین قبل از هر کاری مطمئن شوید این ۷ قدم را طی کرده‌اید:

1- فهرست کردن کارهایی که دوست دارید انجام دهید و کارهایی که نه. قرار است گذشته چراغ راه آینده باشد؛ نه؟ بنابراین ببینید کدام کارهای خوبی را که قبلا انجام داده‌اید می‌خواهید تکرار کنید و کدام اشتباهات را نه.

2- مهارت‌ها و تجربه‌تان را مطابق واژگان تخصصی و زمینه حرفه جدید بنویسید. مثلا مهارت فروش پوشاک، می‌تواند در هر سازمان دیگری که کار فروش داشته باشد هم کاربرد داشته باشد، فقط نوع کالای فروخته شده و برخی ترفندهای خاص در این حوزه‌ها متفاوتند.

3- مهارت‌های جدید یاد بگیرید و آموزش‌های لازم را ببینید.

4- دست به‌کار داوطلبانه و مجانی در حوزه جدید بشوید؛ مثلا در یک سازمان کارآموزی کنید.

5- سراغ آدم‌های باتجربه حوزه کاری جدیدتان بروید و پای صحبت‌های آنها بنشینید.

6- شبکه‌سازی شغلی و حرفه‌ای را فراموش نکنید. به آدم‌های موجود در شبکه حرفه‌ای‌تان فکر کنید. خیلی وقت‌ها میان آنها گزینه‌های جالبی پیدا می‌کنید که به شما کمک کنند.

7- همیشه آماده باشید و از هر فرصتی برای معرفی خودتان، سوابق حرفه‌ای‌تان، دانش و مهارت‌هایتان و البته علاقه‌مندی‌هایتان به کارفرماهای احتمالی استفاده کنید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟