استحکام روابط مستمر تئاتر ایران و اسپانیا


مسئولان تئاتر کشورهای ایران و اسپانیا در گفت‌وگوهای‌اولیه، نحوه شکل دادن ارتباط دو جانبه تئاتر و هنرمندان دو کشور را مورد بررسی قرار داد.به گزارش صدای ایران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت...

مسئولان تئاتر کشورهای ایران و اسپانیا در گفت‌وگوهای‌اولیه، نحوه شکل دادن ارتباط دو جانبه تئاتر و هنرمندان دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش صدای ایران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهرداد رایانی مخصوص مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی به دعوت "ایودا اوتی گویا" دبیر کل یونیمای جهان و نیز مدیر مرکزبین المللی "تاپیک" با حضور در کشور اسپانیا، مجموعه‌ای از دیدارهای فرهنگی و تئاتری را برای ارتقای سطح روابط به مدت 3 روز انجام دادند.

در این دیدارها که با همراهی علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا انجام گرفت، مباحث گوناگون همچون تبادل آثار نمایشی، برگزاری نشست‌ها و کارگاه های آموزشی و نیز هفته های تئاتر" ایران در اسپانیا" و "اسپانیا در ایران" مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار با استاندار ایالت باسک و شمال اسپانیا، معاون فرهنگی ایالت باسک و شهردار شهر فرهنگی هنری تولوسا از جمله دیدارهای فرهنگی و کلان این سفر بود. همچنین گفت‌وگو با مدیر مرکز ملی تئاتر اسپانیا ، مدیر مرکز فرهنگی دونوستی در شهر سن سباستین ، مدیر تئاتر شهر سن سباستین ، مدیران مدرسه تئاتر و حرکات نمایشی استان باسک، چند کارگردان معاصر تئاتر اسپانیا، مدیران چند کمپانی تئاتر و ... از دیگر دیدارهای این سفر به شمار می‌آید.

در کنار این نشست‌ها و مباحث انجام گرفته،نمایشگاه عروسک‌های نمایشی زهرا صبری در شهر تولوسا و مرکز بین المللی نمایش عروسکی تاپیک که برای مدت 6 ماه به نمایش گذاشته شده با حضور مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی افتتاح شد.

بازدید از تالارهای نمایشی شهرهای سن سباستین و تولوسا، موزه نمایش عروسکی مرکز بین‌المللی تاپیک ، موزه هنرهای معاصر شهر تولوسا، موزه سن گل مو در شهر سن سباستین ، مرکز فرهنگی دونوستی و ... از دیگر رویدادهای رخ داده در این سفر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تئاتر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...