راهنمای گردشگری دوحه قطر


آشنایی با جاذبه های گردشگری دوحه برای داشتن یک سفر عالی به این شهر کافی نیست شما باید نکات مهم و ضروری سفر به دوحه را نیز یاد بگیرید. به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ دوحه پایتخت و بزرگ ترین شهر قطر است و بیشتر از 400 هزار نفر در آن زندگی می کنند، این به معنی این است که تقریبا 25 درصد کل جمعیت این...

آشنایی با جاذبه های گردشگری دوحه برای داشتن یک سفر عالی به این شهر کافی نیست شما باید نکات مهم و ضروری سفر به دوحه را نیز یاد بگیرید.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ دوحه پایتخت و بزرگ ترین شهر قطر است و بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند، این به معنی این است که تقریبا ۲۵ درصد کل جمعیت این کشور در پایتخت هستند، این شهر در امتداد ساحل غربی قطر است و مثل بیشتر شهرهایی که در کشورهای این ناحیه هستند ساختمان های مدرن و سنتی دارد، با اینکه خیلی از مسافران، زیاد برای دیدن خود دوحه وقت نمی گذارند اما این شهر هتل های خوبی دارد و در میان افرادی که شهری متفاوت از دبی می خواهند محبوبیت خود را پیدا کرده است، می خواهیم در مورد دوحه حرف بزنیم، با ما همراه باشید.

راهنمای گردشگری دوحه قطر

بهترین زمان برای سفر به دوحه

دوحه آب و هوایی گرم و خشک دارد، چون در بهار و تابستان هوای این شهر به شدت گرم است بهترین زمان برای سفر به آن بین نوامبر تا آوریل است، در این ماه ها به راحتی می توانید در شهر گردش کنید و جاههای مختلف آن را ببینید و بیشتر گردشگران هم در همین زمان به این شهر می روند.

نکاتی که باید قبل از سفر به دوحه در نظر بگیرید

برای خود بیمه مسافرتی داشته باشید و فعالیت هایی که تحت آن بیمه است را انجام دهید. قوانین ویزا در این کشور دائما تغییر می کند، برای دریافت آخرین اطلاعات با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری تماس بگیرید، مطمئن شوید که پاسپورت شما از زمان سفر حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، همچنین از آخرین عکس پاسپورت خود نمونه ای داشته باشید تا در صورتی که در این کشور نیاز به پاسپورت جایگزین داشتید با مشکلی روبرو نشوید. می توانید کارت های اعتباری، چک های مسافرتی، پول نقد و … داشته باشید، برای اینکه بدانید بهترین شیوه حمل پول در این کشور کدام است با بانک مشورت کنید. از چیزهای با ارزشی مثل بلیط، ویزت، پاسپورت و چک های مسافرتی کپی تهیه کنید. یک ماه قبل از سفر با پزشک خود تماس یگیرید تا از واکسن ها و اقدامات پیشگیری کننده اطلاع پیدا کنید. در قطر درمان های اورژانسی خیلی خوب انجام می شود اما ممکن است که هزینه آن برای شما گران باشد به همین دلیل حتما بیمه سلامت مناسبی داشته باشید تا هزینه های پزشکی را پوشش دهد. شماره اورژانس در این کشور ۹۹۹ است که می توانید در مواقع نیاز از آن ها کمک بخواهید.

غذا در دوحه

در قطر غذاهای بین المللی پاکستانی، هندی و غربی سرو می شود، غذاهای رایج این کشور برنج، بریانی (برنج، ادویه و گوشت)، سیب زمینی و آب میوه های مختلف است، اگر غذاهای اروپایی دوست داشته باشید هتل های رامادا و ماریوت غذاهای اروپای خوبی دارد و برای چشیدن طعم غذاهای تایلندی اصل هم به رستوران تای تواین یا تای اسنک بروید، غذاهای پاکستانی و هندی به راحتی در سطح شهر پیدا می شود.

راهنمای گردشگری دوحه قطر

مالیات و انعام در دوحه

در رستوران ها معمولا حق سرویس به صورت حساب شما اضافه می شود، اگر این ۱۰ درصد حق سرویس را در صورت حساب خود ندیدید می توانید از قوانین استاندارد انعام استفاده کنید. معمولا برای تاکسی های معمولی انعام نیاز نیست ولی به تاکسی هایی که خارج از شهر می روند معمولا ۱۰ درصد انعام داده می شود.

آداب و رسوم مردم قطر

قوانین در قطر بازتاب این واقعیت است که دین مردم این کشور اسلام است، و در همه زمان ها باید از قوانین پیروی شود. اگر به این شهر سفر کردید باید مراقب باشید که کارهایی انجام ندهید که در عقاید فرهنگی و مذهبی دیگران مشکلی ایجاد شود. وارد کردن چیزهایی مثل گوشت خوک، مواد مخدر و کتاب های مذهبی به این کشور غیر قانونی است هر وسیله ای در چمدان داشته باشید کاملا بررسی می شود. زنان باید به گونه ای لباس بپوشند که دست ها و پاهایشان پوشیده باشد و هر گونه صمیمت بین زن و مرد در ملاء عام ممنوع است. در این کشور نباید کف پای خود را به کسی نشان دهید یا آن را به سمت کسی بگیرید، در قرارهای اجتماعی و کاری معمولا از قهوه سنتی در فنجان های کوچک استفاده می شود. در ایام ماه رمضان خوردن و آشامیدن از طلوع آفتاب تا غروب خورشید برای مسلمانان و غیر مسلمانان ممنوع است، اما بعضی از هتل های ۵ ستاره هستند که در این ایام برای غیر مسلمانان غذا تهیه می کنند اما باید از قبل با هتل هماهنگی هایی را انجام داد.

راهنمای گردشگری دوحه قطر

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک