رئیس سازمان سینمایی: سینماگران از صنعت بازی های رایانه ای بی اطلاع هستند


رئیس سازمان سینمایی: سینماگران از صنعت بازی های رایانه ای بی اطلاع هستند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه سینماگران از صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران مطلع نیستند، گفت: از طریق خانه سینما برای پیوند میان بازی‌سازان و فیلم‌سازان تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی حیدریان روز جمعه در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای ایران (تی جی سی) در جمع خبرنگاران از بازی‌سازان دعوت کرد تا توانمندی‌های خود را به سینماگران معرفی کنند.
وی اظهار داشت: در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، صنعت فیلم‌سازی و پویانمایی باید به سمت هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک حرکت کنند.
حیدریان با بیان اینکه حضور گسترده جوانان در نمایشگاه تی جی سی او را سر ذوق آورده است، تصریح کرد: صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیاز به جوانانی زیر 35 سال دارد تا با ذهنی تیز و خلاق به ساخت بازی‌ها مشغول شوند و البته ما در این حوزه غنی هستیم.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: پیام نمایشگاه تی جی سی به دولت این بود که گنج بزرگی در اختیار داریم اما هنوز به استخراج از این صنعت نپرداخته‌ایم.
حیدریان یادآور شد: باید هرچه زودتر به کمک بازی‌سازان ایرانی، بازار داخل را در اختیار گرفته و از دست تولیدات خارجی خارج کنیم.
وی ادامه داد: با تدوین قوانین و مقررات لازم، باید شرایط را برای فعالیت بازی‌سازان بیش از پیش فراهم کنیم.
رئیس سازمان سینمایی با بیان این که صنعت سینما، پویا نمایی و بازی‌های رایانه‌ای هم خانواده هستند و اساس مشترکی دارند، اضافه کرد: با هر چه دیجیتالی‌ تر شدن این صنایع، فناوری مورد نیاز آنها مشترک شده و در نتیجه این صنایع هم‌افزایی کرده و به هم کمک خواهند کرد.
حیدریان خاطر نشان کرد: سازمان سینمایی نیز به سهم خود تلاش می کند تعامل سیستماتیکی میان آنها شکل بگیرد.
نخستین نمایشگاه و همایش بین المللی صنعت بازی های رایانه ای ایران (Tehran Game Convention) با همکاری شرکت Game Connection فرانسه که از 15 تیرماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده عصر امروز - جمعه - با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.
در این رویداد 120 شرکت داخلی و خارجی، بازی‌ساز مستقل و رسانه فعال در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، آخرین توانمندی‌ها، پروژه‌ها و خدمات خود را به نمایش گذاشتند.
همچنین در این رویداد، بیش از 60 کنفرانس تخصصی در موضوعات متنوع در پنج بخش اصلی فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی برگزار شد.
سخنرانان این کنفرانس‌ها، فعالان موفق و کارکشته صنعت بازی ‌سازی در ایران و جهان هستند که تجربیات خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در این رویداد قرار دادند.
حضور سخنرانانی از شرکت‌های توانمند داخلی و همچنین سخنرانان خارجی از شرکت‌هایی چون Riot Games، Microsoft، Eidos، Zynga، Ubisoft و Insomniac از نکات قابل توجه این رویداد است.
علاوه بر کنفرانس‌ها سه پنل تخصصی در حوزه توسعه بازار، برندسازی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار شد.
این پنل‌ها، فرصت مناسبی برای بحث و گفت‌وگو میان فعالان ایرانی و خارجی صنعت بازی‌های رایانه‌ای فراهم کرد تا در فضایی مناسب، نظرات و دیدگاه‌های مختلف را بیان کنند.
برپایی شش کلاس تخصصی یک روزه، از دیگر برنامه‌های این رویداد بود و مدرسان بین‌المللی این کلاس‌ها به صورت فشرده، موضوعات مهم و کاربردی را در حوزه‌های فنی، هنری، طراحی بازی، تولید و مدیریت و تجارت و بازاریابی، به شرکت‌کنندگان آموزش دادند.
فراهنگ**1883*1436*خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار:داود پورصحت**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)