سدان‌های بزرگ هنوز هم جزو ایمن‌ترین‌ها هستند…


سدان‌های بزرگ هنوز هم جزو ایمن‌ترین‌ها هستند…

می‌خواهید خودرویی جدید بخرید؟ حتی اگر این اولویت اول شما هم نباشد اما باید نگاهی به جدیدترین رتبه‌بندی‌های ایمنی بیندازید. خوشبختانه موسساتی وجود دارند که تست‌های تصادف متعددی را روی هر خودروی جدید حاضر در بازار انجام می‌دهند و نتایج ایمنی خودروها را اعلام می‌کنند. دو نمونه از این مؤسسات جدیدترین تست‌های خود را انجام...

می‌خواهید خودرویی جدید بخرید؟ حتی اگر این اولویت اول شما هم نباشد اما باید نگاهی به جدیدترین رتبه‌بندی‌های ایمنی بیندازید. خوشبختانه موسساتی وجود دارند که تست‌های تصادف متعددی را روی هر خودروی جدید حاضر در بازار انجام می‌دهند و نتایج ایمنی خودروها را اعلام می‌کنند.

سدان‌های بزرگ هنوز هم جزو ایمن‌ترین‌ها هستند…
دو نمونه از این مؤسسات جدیدترین تست‌های خود را انجام داده و در این میان چندین مدل جدید توانسته‌اند بالاترین نمره ایمنی را کسب کنند و البته برخی نیز نتوانسته‌اند به چنین عملکردی دست پیدا کنند. دلیل این عدم توانایی‌ها نیز از سوی موسسه‌های ایمنی اعلام شده است.

سدان‌های بزرگ هنوز هم جزو ایمن‌ترین‌ها هستند…
موسسه IIHS طیفی از سدان های بزرگ را تست کرده و رتبه Top Safety Pick+ را به لینکلن کانتیننتال، مرسدس E کلاس و تویوتا آوالون داده است. در حقیقت چراغ‌های جلوی آپشنال مرسدس بنز بالاترین رتبه را تاکنون در بین تمامی تست‌های چراغ جلوی IIHS به دست آورده است. مرسدس توجهی ویژه به تابش چراغ‌های محصول خود داشته است.

سدان‌های بزرگ هنوز هم جزو ایمن‌ترین‌ها هستند…
اما تسلا مدل S یک‌بار دیگر بالاترین رتبه ایمنی را از دست داده زیرا سر آدمک تست تصادف در آزمون اورلپ کوچک به غربیلک فرمان برخورد داشته است. IIHS می‌گوید این موضوع به مشکل کمربند ایمنی مربوط است که تسلا طراحی آن را اصلاح کرده اما هنوز نتوانسته مشکل را رفع کند. همچنین برخی نگرانی‌ها درباره دفرمه شدن ساختار جلوی خودرو که باتری‌های بیشتری قرار گرفته وجود دارد. چراغ‌های جلو تسلا نیز عملکرد بسیار خوبی ندارند.

سدان‌های بزرگ هنوز هم جزو ایمن‌ترین‌ها هستند…

سدان‌های بزرگ هنوز هم جزو ایمن‌ترین‌ها هستند…
همچنین هیچ‌کدام از مدل‌های شورولت ایمپالا و فورد تاروس نتوانسته‌اند امتیاز کافی برای کسب بالاترین امتیاز ایمنی را به دست آورند.


به همین منوال، یورو انکاپ نیز چندین مدل جدید را در آزمون‌های خود شرکت داده و تعدادی از آن‌ها توانسته‌اند 5 ستاره ایمنی کسب کنند که سدان های بزرگی چون فولکس‌واگن آرتئون و اوپل اینسیگنیا در میان آن‌ها به چشم می‌خورند. البته چندین هاچبک کوچک نیز چنین عملکرد برجسته‌ای داشته اند که از آن جمله می‌توان به سئات ایبیزا و هیوندای i30 اشاره کرد. آلفارومئو استلویو نیز هم‌اکنون خودرویی 5 ستاره‌ای است.

موضوع جالب اینکه هوندا سیویک تنها 4 ستاره به دست آورده و محافظت کمتر از حد انتظاری برای کودکان داشته است. فورد موستانگ که قبلاً تنها 2 ستاره ایمنی کسب کرده بود امسال بهبود یافته و 3 ستاره کسب کرده است. این خودرو در رتبه‌بندی NHTSA آمریکا 5 ستاره دارد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...