آیا برای بررسی آکنه ام باید آزمایش خون بدهم؟


آیا برای بررسی آکنه ام باید آزمایش خون بدهم؟

آکنه یک بیماری پوستی است. به طور کلی برای افراد دچار آکنه معمولا آزمایش خون داده نمی شود ، مگر اینکه پزشک به بعضی ناراحتی های مربوط به عدم تعادل هورمونی مشکوک باشد. در این موارد ممکن است ترشح آندروژن از غدد فوق کلیوی (آدرنال) یا تخمدان بیش از میزان عادی باشد. در این صورت آزمایش خون شامل اندازه گیری آندروژن های انتخابی خون است که این غدد ترشح...

آکنه یک بیماری پوستی است. به طور کلی برای افراد دچار آکنه معمولا آزمایش خون داده نمی شود ، مگر اینکه پزشک به بعضی ناراحتی های مربوط به عدم تعادل هورمونی مشکوک باشد. در این موارد ممکن است ترشح آندروژن از غدد فوق کلیوی (آدرنال) یا تخمدان بیش از میزان عادی باشد. در این صورت آزمایش خون شامل اندازه گیری آندروژن های انتخابی خون است که این غدد ترشح کرده اند.

توجه به این نکته مهم است که اکثر افراد دچار آکنه لزوما دچار ناهنجاری های مهم هورمونی نیستند. این موضوع بدین معنی نیست که هورمون ها تاثیری بر آکنه ندارند ، بلکه به این معنی است که بدن بیش از حد نرمال هورمون تولید نمی کند. ممکن است در سطح غدد مولد چربی حساسیتی بیش از حد به مقدار نرمال هورمون هایی که در خون است وجود داشته باشد. درمان های هورمونی و غیر هورمونی که تولید سبوم را کاهش می دهند ، هر دو در درمان آکنه بسیار مفید شناخته شده اند.

دلیل اینکه درمان های هورمونی حتی به رغم نتیجه نرمال آزمایش خون ممکن است برای زنان انتخابی مناسب باشد ، آکنه ای است که به درمان های متداول موضعی و خوراکی پاسخ نمی دهد یا پاسخ آن ناچیز است ، یا آکنه ای است که به سرعت پس از توقف مصرف آنتی بیوتیک خوراکی عود می کند. درمان های هورمونی معمولا فقط برای زنان انجام می شود چون این هورمون ها اثرهای زنانه کننده ناپذیرفتنی بر مردان دارند.

آیا برای بررسی آکنه ام باید آزمایش خون بدهم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...