کشف جسد ٣ گردشگر حادثه رودخانه دز ٦ نفر همچنان مفقود هستند / بسیج شهرهای همجوار دزفول برای امدادرسانی20 غرق شده /ادامه جستجوی مفقودان حادثه گرداب رودخانه دز به صبح موکول شد


کشف جسد ٣ گردشگر حادثه رودخانه دز ٦ نفر همچنان مفقود هستند / بسیج شهرهای همجوار دزفول برای امدادرسانی20 غرق شده /ادامه جستجوی مفقودان حادثه گرداب رودخانه دز به صبح موکول شد

خرداد:تعدادی از گردشگران در رودخانه دزفول شهر اهواز در گرداب گیر کردند و در این حادثه دو تن کشته و تعدادی مفقود شدند. به گزارش خرداد،پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این که تعدادی از طبیعت‌گردان در رودخانه دزفول در گرداب دچار...


خرداد:تعدادی از گردشگران در رودخانه دزفول شهر اهواز در گرداب گیر کردند و در این حادثه دو تن کشته و تعدادی مفقود شدند.

به گزارش خرداد،پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این که تعدادی از طبیعت‌گردان در رودخانه دزفول در گرداب دچار شدند، گفت: در ساعت ۱۸:۱۰ امروز گزارش غرق‌شدگی ۱۹ نفر از طبیعت‌گردان شهر اهواز به اورژانس اعلام شد که بلافاصله هفت دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست اورژانس کشور اضافه کرد: این افراد سوار بر تیوب از منطقه کول‌خسران شروع به حرکت می‌کنند که پس از طی مسافتی با صخره‌ای برخورد می‌کنند و در گرداب گیر می‌افتند.

پس از اعزام اورژانس، ۱۰ تن از حادثه‌دیدگان با اقدامات اولیه اورژانسی توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان گنجویان دزفول منتقل شدند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه دو تن از غرق‌شدگان که یک مرد ۳۳ ساله و یک خانم ۲۵ ساله بود فوت کردند و همچنان جستجو برای پیدا کردن مفقودان ادامه دارد.

غواصان شهرهای اطراف دزفول از جمله شوش جهت کمک به امداد رسانی ۲۰ غرق شده حادثه امروز به دزفول اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر کلیه عوامل امدادی و نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارند و تاکنون از ۶ نفر که شامل دو مرد، دو دختر جوان، یک نوجوان و لیدر گروه که یک مرد بوده است، خبری نشده است.

خبرها حاکیست که غواصان شهرهای اطراف دزفول از جمله شوش جهت کمک به امداد رسانی ۲۰ غرق شده حادثه امروز به دزفول اعزام شدند.

هیئت نجات غریق استان خوزستان نیز غواصان خود را به دزفول اعزام تا در روند پیدا کردن مفقودین حادثه غرق شدن گردشگران اهوازی کمک کنند.

تلاش برای پیدا کردن ۶ نفر از مفقودین همچنان ادامه دارد و تاریکی هوا مشکل ساز شده است. هنوز زنده بودن و یا مرگ مفقود شدگان مشخص نیست.

یک گروه گردشگر ۲۰ نفره که روز پنجشنبه از اهواز به دزفول سفر کرده بودند عصرامروز هنگام شنا در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه شده و تعدادی از آنها غرق شدند.

تلاش های نیروهای امدادی همچنان برای یافتن مفقودین ادامه دارد.

افشین حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نیروهای هیئت نجات غریق خوزستان برای کمک به شهرستان دزفول اعزام شده اند و علاوه بر این تمام شهرهای اطراف نیروهای کمکی را اعزام می کنند.

وی افزود: با توجه به اتفاقات پیش آمده و غرق شدن افراد بسیاری در آب های استان به استاندار اعلام کردیم نجات غریق خوزستان رتبه اول را در آب های دریایی و رودخانه ها دارد و هرچند در بخش استخرها کنترل کردیم ولی در آب های رودخانه ای و دریاچه تاکنون موفق به این کار نشده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تصریح کرد: به استاندار درخواست دادیم تا دبیرخانه دائمی برای موضوع کنترل در بخش آب های رودخانه ای و دریاچه تأسیس و ستادی به این منظور تشکیل شود. شهرداری ها، هلال احمر، مدیریت بحران، فوریت های پزشکی، فرمانداری شهرهای دارای رودخانه و راه دسترسی به دریاچه عضویت داشته باشند.

حیدری خبر داد: چندی قبل نیز دستورالعملی از سوی وزارت کشور خطاب به استانداری خوزستان ابلاغ شد که برای فرارسیدن گرما به حال موضوع رودخانه ها فکری کنند.

وی بیان کرد: تقاضای ما از استاندار خوزستان این بود تا دبیرخانه و ستاد فوق به ریاست معاونت عمرانی تشکیل جلسه دهد و خوشبختانه امروز هماهنگی برای هفته آینده انجام شده تا این جلسه را برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: با تشکیل دبیرخانه دائمی هیئت نجات غریق استان نقاط امن را در شهرستان های دارای رودخانه و دریاچه تعریف و در کنار آن ایستگاه نجات راه اندازی می کند تا مردم برای استفاده از فرصت خدادادی آب به این محل مراجعه کند که همه تیم ها حضور دارند.

حیدری تأکید کرد: باید برای مردم برنامه ریزی کنیم و نمی شود جلوی تفریح و استفاده آنها را گرفت.

وی در پایان درخواست کرد: از خانواده ها تقاضا داریم مراقبت کنند و حتما بعد از تشکیل این ستاد و ایجاد نقاط امن با راهنمایی این مجموعه ها و در نقاط ایجاد شده توسط آنها شنا کنند.

تکمیلی/
با عملیات های امداد انجام گرفته ۱۲ نفر از این غرق شدگان در دقایق و ساعات اولیه از آب بیرون کشیده شدند که در این بین سه نفر فوت کرده بودند.

هنوز از شش نفر که شامل دو مرد، دو دختر جوان، یک نوجوان و لیدر گروه که یک مرد بوده است، خبری در دست نیست.

با وجود تاریک شدن هوا تلاش برای پیدا کردن شش نفر از مفقودین همچنان ادامه دارد. زنده بودن و یا مرگ مفقود شدگان مشخص نیست

تکمیلی/
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول گفت: به دلیل تاریکی هوا عملیات جستجو برای یافتن گردشگران اهوازی مفقود شده در رودخانه دز به صبح موکول شده است.

96/4/30/تکمیلی

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: یکی از مفقودان حادثه رودخانه دز در چال کندی دزفول زنده پیدا شد.
عظیم رضایی مرساق در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از بامداد امروز جمعه مجددا عملیات یافتن چهار مفقود حادثه گردشگران اهوازی توسط نیروهای امدادی و گروه غواصان از چند شهر خوزستان در چال کندی دزفول که محل وقوع حادثه بود آغاز شده است.

کشف جسد ٣ گردشگر حادثه رودخانه دز ٦ نفر همچنان مفقود هستند / بسیج شهرهای همجوار دزفول برای امدادرسانی20 غرق شده /ادامه جستجوی مفقودان حادثه گرداب رودخانه دز به صبح موکول شد

وی افزود : خوشبختانه پس از چند ساعت تلاش یکی از چهار گردشگر مفقودی در منطقه چال کندی دزفول توسط بالگرد هلال احمر در دره با انجام عملیات نجات زنده پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: تلاش برای یافتن سه مفقود دیگر همچنان ادامه دارد.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول اسامی حادثه دیدگان تور گردشگری چال کندی دزفول را اعلام کرده است:

افراد نجات یافته: محمدعلی عظیمی فر، طیبه گل گلی، یاسین امیری، روزبه دهقانی، شراره پهلوانی، عیسی امیری، پریسا خورشیدی، حمیدرضا خورشیدی، غزال خدادادی، پویا خدادادی، افشین کاویانی و محمد مهدی پارسایی

فوت شدگان: سارا عظیمی فر و مانی کلانتر و اسامی چهار مفقود این حادثه مریم زنگنه، محمدرضا پیرمحمدی، محمود مهربان فر و حسن (محمود) غلام نژاد است.

معاون فرماندار دزفول آخرین وضعیت گردشگران حادثه دیده رودخانه دز را تشریح کرد و گفت: ۱۳ نفر از افرادی که عصر پنجشنبه دچار حادثه غرق شدگی شده بودند، نجات یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث طبیعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل