معرفی 10 برنامه برتر مدیریت دانلود برای ویندوز


معرفی 10 برنامه برتر مدیریت دانلود برای ویندوز

هم اکنون برنامه های مدیریت دانلود از اینترنت یا اصطلاحا مدیریت دانلود متعددی برای سیستم عامل ویندوز موجود هستند، اما مطمئنا برخی از آن‌ها نسبت به سایر موارد برتری کیفی دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز که کیفیت عالی دارند بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید. نصب بودن یک نرم...

هم اکنون برنامه های مدیریت دانلود از اینترنت یا اصطلاحا مدیریت دانلود متعددی برای سیستم عامل ویندوز موجود هستند، اما مطمئنا برخی از آن‌ها نسبت به سایر موارد برتری کیفی دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز که کیفیت عالی دارند بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

نصب بودن یک نرم افزار مدیریت دانلود مناسب در هر کامپیوتر و حتی گوشی یا تبلتی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

۱۰ برنامه دانلود منیجر یا IDM برتر مورد نظر ما به شرحی هستند که در لیست زیر ارائه شده است.

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه Free Download Manager

همانطور که از نام این برنامه مشخص است، نرم افزار Free Download Manager یک برنامه IDM کاملا رایگان محسوب می‌شود. این برنامه با نام FMD هم در برخی منابع معرفی شده است و بدون تردید هم اکنون یکی از بهترین ابزارهای موجود برای مدیریت دانلود ها در سیستم عامل ویندوز خواهد بود. برخی از اصلی ترین ویژگی برنامه Free Download Manager به شرح زیر هستند:

افزایش سرعت دانلود فایل ها

قابلیت ادامه (Resume) دانلود های متلاشی و متوقف شده به دلیل ارور های مختلف

قابلیت تنظیم مقدار مصرف دیتا و حجم اینترنت

قابلیت زمانبندی دانلود ها

پشتیبانی از کراس پلتفرم

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه دانلود منیجر

برنامه مدیریت دانلود یکی از شناخته شده ترین و پر کاربرترین ابزارهای مدیریت دانلود از اینترنت محسوب می‌شود که برای سیستم عامل ویندوز عرضه شده است. این برنامه ثبات و کیفیت مطلوبی دارد و سرعت دانلودهایتان را افزایش می‌دهد. متاسفانه برنامه مدیریت دانلود به طور رایگان عرضه نشده، اما شما می‌توانید نسخه های کرکی آن را دانلود با خیال راحت از آن استفاده کنید. برخی از اصلی ترین ویژگی های این برنامه به شرح زیر هستند:

قابلیت تشخیص خودکار ویدیو های مختلف در صفحات وب برای دانلود

قابلیت توقف و ادامه دانلود ها

امکان ایجاد محدودیت سرعت دانلود برای هر فایل دانلودی

پشتیبانی از قابلیت کشیدن و رها کردن یا Drag Drop

قابلیت زمانبندی دانلود ها

دسته بندی خودکار فایل های دانلودی در پوشه های مختلف

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه Download Accelerator Plus

خوشبختانه برنامه Download Accelerator Plus هم از دیگر برنامه های مدیرت دانلودی است که به طور رایگان برای سیستم عامل ویندوز منتشر شده و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. این برنامه تاثیر چشمگیری بر روی افزایش سرعت دانلود فایل ها می‌گذارد و یک نسخه برتر یا پریمیوم را شامل می‌شود که برای دانلود آن باید هزینه خاصی پرداخت شود. خوشبختانه نسخه های کرکی ورژن پرو برنامه Download Accelerator Plus هم قابل دانلود هستند. برخی از ویژگی های اصلی نرم افزار IDM مذکور به شرح زیر هستند:

قابلیت توقف و ادامه دانلود ها

قابلیت دسته بندی فایل های دانلودی

بهره مندی از بستری برای بررسی امنیت فایل های دانلودی

سازگاری با مرورگرهای مختلف

سرعت بخشیدن به پروسه دانلود فایل ها

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه JDownloader

برنامه JDownloader که قبلا آن را به عنوان یکی از بهترین برنامه های مدیریت دانلود موجود برای سیستم عامل Mac OX S معرفی کرده بودیم، شامل نسخه ای سازگار با سیستم عامل ویندوز هم می‌شود. این برنامه کیفیت عملکرد بسیار مطلوبی دارد و بدون تردید هم اکنون یکی از برترین ابزارهای IDM موجود برای ویندوز است. برنامه JDownloader بر اساس زمان جاوا توسعه داده شده و حتی نسخه ای سازگار با سیستم عامل لینوکس را هم به همراه دارد. برخی از اصلی ترین ویژگی های برنامه JDownloader به شرح زیر هستند:

قابلیت توقف و ادامه دانلود ها

سازگاری عالی با سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس

قابلیت دانلود همزمان چندین فایل

ارائه امکان دانلود از طریق کانکشن های مختلف

بهره‌مندی از ابزار اکسترکت کننده خودکار فایل های فشرده

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه DownThemAll

ابزار DownThemAll در اصل یک افزونه اختصاصی برای مرورگر فایرفاکس است که سرعت دانلود بسیار عالی را ارائه می‌کند و حتی می‌تواند از این نظر در مقایسه با سایر برنامه هایی که معرفی شدند کیفیت برتری داشته باشد. اما طبیعی است که رابط کاربری و ویژگی هایی که DownThemAll ارائه می‌کند با توجه به افزونه بودن آن در مقایسه با سایر ابزارهای IDM نام برده شده ضعیف تر باشد. پس اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید، افزونه DownThemAll می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای مدیریت دانلود هایتان به شمار آیند. برخی از اصلی ترین ویژگی های این افزونه به شرح زیر هستند:

سازگاری کامل و عالی با مرورگر فایرفاکس

ارائه قابلیت توقف و ادامه دانلود ها

افزایش سرعت دانلود تا سقف ۴۰۰ درصد

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه Orbit Downloader

برنامه Orbit Downloader یکی از پیشرفته ترین برنامه هایش مدیریت دانلود موجود برای سیستم عامل ویندوز است که از پروتکل هایی مثل HTTP، FTP، MMS، RTSP و غیره پشتیبانی می‌کند. همچنین این برنامه IDM امکان تنظیم پروکسی را هم به همراه دارد و کیفیت بسیار مطلوبی برای افزایش سرعت دانلود فایل را ارائه می‌کند. برخی از اصلی ترین ویژگی های برنامه Orbit Downloader به شرح زیر هستند:

سازگاری بسیار خوب با شبکه های اشتراک گذاری تصویر مثل یوتیوب

افزایش چشمگیر سرعت دانلود

پشتیبانی از مرورگرهای مختلف مثل فایرفاکس، کروم، اوپرا و غیره

پشتیبانی از RapiShare

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه FlashGet

برنامه FlashGet برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک نرم افزار مدیریت دانلود ساده تر هستند انتخابی مناسب است. این برنامه هم از پروتکل های متنوعی پشتیبانی به عمل می‌آورد و قابلیت دسته بندی فایل های دانلود شده را ارائه می‌کند. همچنین استفاده از این برنامه در شرایطی که اینترنت شما ضعیف است هم می‌تواند رویکرد بسیار عالی باشد، چرا که برنامه مذکور ثبات بسیار عالی را در پیشبرد پروسه دانلود ارائه می‌نماید. برخی از اصلی ترین ویژگی های برنامه FlashGet به شرح زیر هستند:

بهره‌مندی از سطل آشغال (Recycle Bin)

سازگاری با اینترنت های کم سرعت

ارائه کیفیت خوب و افزایش سرعت دانلود

دسته بندی دانلود ها در پوشه های مختلف مثل موزیک، فیلم و غیره

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه Download Ninja

افزونه های بسیار متعددی برای مدیریت دانلود ها در مرورگر گوگل کروم ارائه شده است و افزونه Download Ninja یک نمونه از بهترین آن ها محسوب می‌شود. این افزونه عملکرد بسیار روانی دارد و به شدت در افزایش سرعت دانلود از طریق مرورگر کروم تاثیر گذار خواهد بود. با این حال کاملا طبیعی است که با توجه به افزونه بودن آن چندان قابلیت های گسترده تری فارغ از امکان توقف و ادامه دانلود و سرعت بخشیدن به این پروسه از سوی این ابزار ارائه نشود. برخی از ویژگی های اصلی Download Ninja به شرح زیر هستند:

قابلیت توقف و ادامه دانلود ها

افزایش چشمگیر سرعت دانلود

قابلیت کنترل کانکشن

بهره مندی از یک آنتی ویروس داخلی

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه Internet Download Accelerator

برنامه Internet Download Accelerator هم یکی دیگر از بهترین برنامه های مدیریت دانلود یا مدیریت دانلود از اینترنت موجود برای سیستم عامل ویندوز است که علاوه بر افزایش سرعت دانلود فایل ها، قابلیت های پیشرفته دیگری را هم ارائه می‌کند. رابط کاربری این برنامه بسیار روان و ساده طراحی شده است و بدون تردید هر فردی به راحتی می‌تواند از آن استفاده به عمل آورد. این برنامه یک قابلیت بسیار جالب دارد که به موجب آن در شرایط خاص اجازه می‌دهد تا شما شروع به تماشایی ویدیویی کنید که هنوز به طور کامل دانلود نشده است. برخی از ویژگی های اصلی Internet Download Accelerator به شرح زیر هستند:

رابط کاربری بسیار ساده و روان

افزایش سرعت دانلود فایل ها

امکان زمانبندی دانلود ها

امکان تماشای برخی ویدیو ها در شرایطی که هنوز در حین دانلود هستند

۱۰ برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز : برنامه Microsoft Download Manager

برنامه Microsoft Download Manager هم یکی دیگر از بهترین و در عین حال ساده ترین ابزارهای مدیریت دانلود از اینترنت است که می‌توانید آن را بر وی کامپیوتر ویندوزی خود نصب کنید. این برنامه حجمی در حدود ۲ مگابایت دارد و به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. برنامه Microsoft Download Manager شامل ویژگی ها یا قابلیت های چندان پیچیده‌ای نمی‌شود و هر فردی به سادگی می‌تواند از آن برای مدیریت دانلود هایش استفاده کند. برخی از اصلی ترین ویژگی های برنامه Microsoft Download Manager به شرح زیر هستند:

حجم بسیار ناچیز

رابط کاربری روان و بسیار ساده

افزایش سرعت دانلود فایل ها

قابلیت توقف و ادامه دانلود ها

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نرم‌افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک