صنایع به کاتالیست های داخلی اعتماد کنند


به گزارش شاتا؛ مهندس محمدرضا نعمت زادهدر حاشیه ی مراسم افتتاح چرخه ی کامل تولید کاتالیست های حاوی فلزات گران بها افزود: من از صنایعی که با خرید کاتالیست های داخلی اعتماد ایجاد کردند تشکر می کنم این تولید پایه ی خوب علمی...

صنایع به کاتالیست های داخلی اعتماد کنند

به گزارش شاتا؛ مهندس محمدرضا نعمت زادهدر حاشیه ی مراسم افتتاح چرخه ی کامل تولید کاتالیست های حاوی فلزات گران بها افزود: من از صنایعی که با خرید کاتالیست های داخلی اعتماد ایجاد کردند تشکر می کنم این تولید پایه ی خوب علمی دارد و بازیافت کاتالیست ها به خاطر فلزات گران بها هم در این واحد انجام می شود.

وی تصریح کرد: باید از واحدهای دانش بنیان حمایت کنیم و فعالیت اینگونه واحدها در محدوده ی شهرهای بزرگ در دولت مجاز شناخته شده است چرا که نیاز به ارتباط با دانشگاه دارد.
وی با بیان اینکه فناوری، علم، دانش و صنعت ب هم آمیخته است اضافه کرد: کمتر از 20 سال است که در این زمینه تلاش می کنیم و محصولات این واحد در صنعت نفت و پتروشیمی استفاده می شود.
مهندس نعمت زاده افزود: حدود 60 نوع کاتالیست از طریق تحقیق ، توسعه و مهندسی معکوس در این واحد تولید می شود.
وی در پاسخ به سئوالی در زمینه خودکفایی کشور در تولید کاتالیست گفت: در مصارف عمده ی پالایشگاهی و پتروشیمی خودکفا شده ایم اما در بخشی از زمینه ها مانند پلیمرها، تولیدات داخلی در آینده ای نزدیک به بازار می آید.
گفتنی است واحد تولیدی کاتالیست های حاوی فلزات گران بها صیح امروز طی سفر یکروزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان البرز افتتاح شد.
این واحد تولید کننده ی کاتالیست های استراتژیک صنعت نفت و فلزات گران بهاست که با 3 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی به بهره برداری رسید همچنین با افتتاح این واحد 550 نفر مشغول بکار شدند.
محصولات این واحد تولیدی در صنعت پالایش پتروشیمی و گاز کاربرد فراوانی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل