خودروی مشترک ایران – رنو سال آینده وارد بازار می شود/ سرمایه گذاری 660 میلیون یورویی در فاز اول


به گزارش شاتا منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک خودوریی با رنوی فرانسه افزود : در فاز اول که تولید از اواخر سال آینده وارد بازار می شود 150 هزار دستگاه و تا سال 2024 به سقف 300 هزار دستگاه می رسد. وی از دیگر...

خودروی مشترک ایران – رنو سال آینده وارد بازار می شود/ سرمایه گذاری 660 میلیون یورویی در فاز اول

به گزارش شاتا منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک خودوریی با رنوی فرانسه افزود : در فاز اول که تولید از اواخر سال آینده وارد بازار می شود 150 هزار دستگاه و تا سال 2024 به سقف 300 هزار دستگاه می رسد.
وی از دیگر نکات مورد توجه در این قراداد را ایجاد هاب R D توسط رنو در ایران دانست وگفت : این اقدام برای اولین بارانجام می شود و رنو حدود 6 مرکز تحقیق و توسعه دارد و یکی از آنها در ایران خواهد بود.
معظمی ادامه داد : این کمک می کند که در صنعت خودرو بتوانیم به رضایتمندی و استفاده بیشتر ازتوانمندی داخلی داشته باشیم.
وی افزود : نکته دیگرقرارداد مسوولیت رنو برای صادرات 30 درصدی تولیدات و قطعات است وقتی می توانیم خودرو ساز باشیم که در صحنه بین المللی حضور داشته باشیم و ایدرو وارد این فاز شده است.
معظمیتصریح کرد : در بعد از برجام در صنعت خودرو 6 مشارکت نامه اجرایی شده و به طور قطع نتیجه این تصمیمات در آینده نزدیک هویداست.
معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد : ویژگی بعدی این قرارداد برای قطعه سازان است که صنعت خودرو بدون این بخش معنا ندارد و در این مشارکت نامه دیده شده است این در حالی است که حدود 15 قطعه ساز ایرانی هستند که در لیست رنو قرار دارند و این تعداد به 60 خواهد رسید که این تعداد خوبی است.
معظمی ویژگی دیگر این قرارداد را وصل شدن به شبکه جهانی رنو عنوان کرد و افزود : مصرف کنندگان محصولات ما می توانند از تولیداتی بهره مند شوند که هم قطعات و هم خدمات پس از فروش متصل به شبکه جهانی است و شرکت ناصح پرتو به عنوان شریک ما حدود 35 شبکه توزیع دارند که با مجموعه رنو به 250 شبکه می رسد.
وی انتخاب مدیر عامل و هیات مدیره را طبق این قرارداد به صورت چرخشی اعلام کرد و گفت : در دور اول مدیر عامل از طرف رنو و رییس هیات مدیره از طرف ایدرو و نایب رییس از طرف هولدینگ ناصح پرتو و مدیران ومعاونین مدیران از طرف ایران است و فرصت خوبی است برای تقویت نیروهای انسانی و افزایش توانمندی نیروهای داخلی تحصیل کرده.
معظمی گفت : در این مشارکت تولید گیربکس و شاسی دیده شده و با توجه به مجموعه مذاکرات طولانی سعی کردیم به تفاهم سه جانبه برسیم که منافع هر سه تامین شود.

به گفته معظمی این قرارداد اشتغال مستقیم 3 هزار نفر را به طور مستقیم در پی دارد.

خبرنگار : منصوره قنبری



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست هوش شناسایی آدم ربا: اگر باهوشی آدم ربا را شناسایی کن!