اداره گمرک دزفول افتتاح شد/ رفع موانع کسب و کار در منطقه شمال خوزستان


به گزارش شاتا، در مراسمی با حضور معاون استاندار، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان، ناظر گمرکات استان و همچنین رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان و دیگر مسئولین استانی، اداره گمرک دزفول افتتاح شد. سید نوراله حسن...

 اداره گمرک دزفول افتتاح شد/ رفع موانع کسب و کار در منطقه شمال خوزستان
به گزارش شاتا، در مراسمی با حضور معاون استاندار، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان، ناظر گمرکات استان و همچنین رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان و دیگر مسئولین استانی، اداره گمرک دزفول افتتاح شد.
سید نوراله حسن زاده، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از این در تمام سالهای گذشته، صادرکنندگان ناچار بودند برای صادرات محموله از شهرهای شمال استان به اهواز و یا آبادان بروند اما خوشبختانه از این پس تمام این عملیات از صفر تا ۱۰۰ در شهرستان دزفول انجام خواهد شد.
حسن زاده با بیان اینکه از این پس محصولات صادراتی شمال خوزستان از مبدا دزفول انجام می شود، گفت: تا پیش از این محموله ها و محصولات به ویژه محصولات کشاورزی شمال خوزستان به نام شهرها و استان های دیگر از جمله آستانه صادر می شد که دیگر شاهد چنین ضعف بزرگی نخواهیم بود.
وی بیان کرد: دزفول با پتانسیل و ظرفیت های بی شمار در زمینه کشاورزی و نیز وجود واحدهای کشت و صنعت، تاسیس دفتر گمرکی دزفول فرصتی برای توسعه صادرات این شهرستان است.
حسن زاده گفت: با تاسیس دفتر گمرک در دزفول، کلیه مراحل اداری برای صادرات کالای تجار و صاحبان صنایع به خارج از کشور از جمله اظهارنامه، صدور پروانه ارزیابی کالا در دزفول انجام خواهد شد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان اظهار کرد : یکی از موانع کسب و کار در حوزه تجارت، مشکل گمرک است که نبود آن باعث هدر رفتن زمان زیادی در زمینه تجارت می شود ولی خوشبختانه امروز با افتتاح اداره گمرک دزفول موانع کسب و کار در منطقه شمال خوزستان برداشته خواهد شد.
حسن زاده عنوان کرد: ایجاد مرز هوایی در دزفول موجب کاهش هزینه ها و توسعه صادرات سبزی و صیفی می شود و حجم صادرات غیرنفتی استان خوزستان را به سه برابر خواهد رساند.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر از حدود ۲.۵ میلیون تن محصول کشاورزی که در دزفول تولید می شود حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن محصول صادر شود بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار ارزآوری همراه خواهد بود.
گفتنی است که دفتر گمرکی دزفول با حضور معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، عباس پاپی زاده رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و فرماندار دزفول در محل سابق اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در مجاورت میدان بار این شهر افتتاح شد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟