مشکل انتخاب همسردرجوانان


مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : جوانان مشکلات زیادی در حوزه ازدواج دارند. در این میان چگونه می توان یک ازدواج موفق داشت؟ چگونه می توان این مشکلات را برطرف کرد؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.به توجه به تحقیقات انجام...

مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) :
جوانان مشکلات زیادی در حوزه ازدواج دارند. در این میان چگونه می توان یک ازدواج موفق داشت؟ چگونه می توان این مشکلات را برطرف کرد؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

به توجه به تحقیقات انجام شده توسط سایت تالار، یکی ازمشکلات اصلی ازدواج مشکل انتخاب همسرمی باشد. افرادزیادی هستندکه نمی دانند برای انتخاب همسرچه معیارها وخصوصیاتی رابایدانتخاب نمایند.

1)مشکل تراشی وسنگ اندازی والدین و دیگران

جوانان و نوجوانان موظفندکه به نظرات پدرو مادرهایشان اهمیت دهند. زیرا در بسیاری موارد والدین عاقل و فهمیده می توانندآینده فرزندان خودرا با انتخابی که دارندپیش بینی نمایند.

امامتاسفانه عده ای از والدین به دلایلی غیرمنطقی وگاه بر روی خودخواهی می خواهند نظرخودشان را برفرزندان تحمیل کنند. البته نباید غافل شدکه بزرگان فامیل نیز با دخالت های بیجا وغلط می توانند دراین مورد نقش داشته باشند .

2)وجود برادران وخواهران بزرگتر

متاسفانه در برخی ازخانواده ها رسم است که ابتدا برادران بزرگتر و خواهران بزرگتر ازدواج کنند. درنتیجه ازدواج درچنین شرایطی ممکن است برای برخی ازجوانان به تاخیر بیوفتد.

3)بی تفاوتی والدین نسبت به ازدواج فرزندان

یکی ازموضوعات مهمی که باید درخانواده درتمامی امور مخصوصا ازدواج به آن دقت شود مشورت است.

درامرازدواج ممک ناست برخی از والدین تمام اموررا به فرزندان خود بسپارند و درانتخاب آنهامشورتی باوالدین صورت نگیرد.

چند اشتباه رایج در انتخاب همسر

-ازدواج در سن های پایین : ( در بسیاری از موارد ممکن است شخص بدون داشتن هیچ تجربه ی در سن پایین ازدواج کند که خود می توانند بروز مشکلاتی در ازدواج شود )

- تصمیم عجولانه برای ازدواج : ( زوجین ممکن است برای رهایی از دوران مجردی سریعا به ازدواج تن دهند و بدون اینکه طرف مقابل خود را بشناسند زندگی مشترک را شروع کنند . متاسفانه بسیار دیده شده که افراد برای ازدواج دوم خود نیز با عجله اقدام می کنند آنها هنوز از تصمیم عجولانه خود در ازدواج تجربه کسب نمی کنند ) .

-انتخاب همسر برای راضی نگه داشتن دیگران

- ازدواج بدون شناخت کامل

- انتظارات غیر واقعی و غیر واقع بینانه

در ازدواج باید به بسیاری مسائل دیگر دقت کرد و با بررسی و شناخت دقیق به انتخاب همسر ایده آل بپردازید. در این مقوله هم عروس و هم داماد باید نکات مورد نظر را رعایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه + عکس