با تنگ نظری حق مردم روستای دیزیجان ضایع نشود


با تنگ نظری حق مردم روستای دیزیجان ضایع نشود

رییس شورای شهرستان گلپایگان گفت: دیوان عدالت اداری کشور که یک سیستم بالادستی است به نفع روستای دیزیجان رای صادر کرده، حال اگر فردی بخواهد با نظر تنگی بر روی این رأی اعتراضی بگذارد حق مردم ضایع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی فیروزی در جمع اهالی روستای دیزیجان اظهار کرد: اگر مسئولی به این روستا آمده و قولی داده است باید خودش پاسخگو باشد، به همراه خبرنگاران به عنوان یک بازوی کمکی می‌خواهیم صدای روستاییان را به گوش‌های شنوا برسانیم.

وی ادامه داد: در گذشته اگر شتری در هرانگ‌های این روستا می‌افتاد غرق می‌شد. اگر آب باشد زندگی است، اهالی این روستا چیزی فراتر از حقشان نمی‌خواهند. در منطقه کنار رودخانه 17 روستا وجود دارد که حدود پنج روستا از حق آبه خود محرومند.

رییس شورای شهرستان گلپایگان گفت: در این روستا آثار هزار ساله زندگی وجود دارد، پس آبی وجود داشته که مردم زندگی می‌کردند.

فیروزی اضافه کرد: مردم این روستا کشاورزانی هستند که می‌خواهند با دست رنج خودشان نان حلالی به دست آوردند. باید به جای شعار دادن، عمل کنیم. چرا باید چنین وضعیتی وجود داشته باشد؟ حق آبه محیط زیستی کنار رودخانه گلپایگان از سد کوچری و سد قدیم باید پرداخت شود. چه کسی باید این موضوع را پیگیری کند؟

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که هیچ گونه مجوز حفر چاهی در هیچ نقطه از استان نمی‌دادند و همه قسمت‌های گلپایگان نیز منطقه ممنوعه بود و در شرایط بحرانی آب دو مجوز حفر چاه در گلپایگان داده شد، اگر شدنی نیست در هیچ کجا نباید مجوزی داده شود.

رییس شورای شهرستان گلپایگان فروش آب را خلاف قانون دانست و افزود: نمی‌گوییم آب شرب به قم نرود، اما رییس جمهور در زمان کلنگ زنی سد کوچری گفت "ظلم است در حق مردمی که در مسیر این آب قرار دارند، اما تشنه بمانند"، از صد متری روستای دیزیجان لوله آب می‌گذرد، ولی مردم این منطقه آب ندارند، فرمانداری می‌تواند به سوابق موجود مراجعه کند و حق و حقوق مردم را پیگیری کند.

فیروزی یادآور شد: در جایی از استان اصفهان به دلیل اینکه آب ندادند 50 میلیارد تومان جهت جبران خسارت پرداخت شده است و حرف ما برای این روستا هم همین است که اگر نمی‌توانند آب بدهند جبران خسارت کنند.

عکس خبر تزئینی است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری