درمان نفخ معده در خانه؛ راه حل های خانگی برای حل مشکل نفخ و ورم معده


درمان نفخ معده در خانه؛ راه حل های خانگی برای حل مشکل نفخ و ورم معده

گاهی وقتها فکر می کنید خیلی چاق شدید و تمام لباس هایتان تنگ شده ولی بزرگ شدن شکم فقط نشان دهنده چاقی نیست شاید شما به ورم معده دچار شده اید! نوشته درمان نفخ معده در خانه؛ راه حل های خانگی برای حل مشکل نفخ و ورم معده اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

درمان نفخ معده در خانه؛ راه حل های خانگی برای حل مشکل نفخ و ورم معده درمان نفخ معده در خانه؛ راه حل های خانگی برای حل مشکل نفخ و ورم معده
حتما شما هم در این وضعیت قرار گرفته اید که دکمه شلوارتان به سختی بسته شود و شکم تان بیش از اندازه بزرگ شده باشد.

خوردن حق شماست ولی بی شک غذاهای نادرستی خورده اید که نفخ معده سبب بزرگ شدن شکم تان شده است. عادات ناسالم علت عمده نفخ معده و بزرگ شدن شکم هستند.

بسیاری از پزشکان بر این باورند که نفخ معده یک گاز است که در معده به دام می افتد.

و شما می توانید با تغییر رژیم غذایی تا حد قابل توجهی از تجمع نفخ معده جلوگیری کنید. اینبار در نت‌نوشت به شما می گوییم که چگونه غذاها را دسته بندی کرده و از آنها به چه نحوی استفاده کنید که این درد سر را بر طرف کنید.

یبوست

یبوست نتیجه یک گاز است. اگر پشت میز نشینی شما زیاد است یا آب کم مصرف می کنید بی شک دچار یبوست خواهید شد. برای جلوگیری از یبوست جو و توت و آب آشامیدنی را بیشتر مصرف کنید.

کربوهیدرات ها، اجتناب از الکل و قند و نشاسته که احساس پف کردگی زیاد به همراه دارد را از رژیم خود کم و حذف کنید. مخلوطی از میوه ها و توت ها و سبزیجات می تواند به درمان یبوست کمک کند. استرس یکی دیگر از عوامل پیدایش یبوست است.

با کنترل اعصاب می توان از استرس دوری کرد. روزانه بین ۶-۸ لیوان آب بنوشید تا از یبوست به دور باشید. البته نوشیدن آب به تنهایی مقدار زیادی از وزن را نیز از بین می برد.

به سرعت غذا نخورید تا به وسیله جویدن صحیح مواد غذایی به درستی هضم و آنزیم ها تولید شوند.

اسموتی و گاز معده

درمان نفخ معده در خانه؛ راه حل های خانگی برای حل مشکل نفخ و ورم معده

از ترکیب میوه ها و سبزیجات در مخلوط کن اسموتی های خوشمزه تهیه کنید. با این کار شما از مزایای فیبر موجود در میوه و سبزی بهره مند شده ولی از نفخ معده رنج نخواهید برد.

اسموتی تهیه شده از کرفس، خیار، موز، زنجبیل، آب نارگیل، سرکه سیب و چند قالب کوچک یخ کی از بهترین هاست! سرکه از این دست مواد است که برای کاهش گاز معده بسیار سودمند است.

موز به دلیل دارا بودن پتاسیم بالا به خوبی با نفخ مبارزه می کند. البته موز نارس حاوی میزانی نشاسته مقاوم است که خود به خود تولید گاز کرده و سبب نفخ معده می شود. بنابراین سعی کنید موز رسیده مصرف کنید.

کرفس هم جز سبزیجات مدر است که به کمک آب موجود در خود نفخ را خنثی می کند. زنجبیل یکی از بهترین کمک کننده ها به دستگاه گوارش است.

زنجبیل در چند جهت سودمند است. سبب آرام و شل شدن عضلات دستگاه گوارش می شود و پروتئینی دارد که آنزیم های گوارشی را فعال تر می سازد و از بروز نفخ و گاز معده که از غذاهای پروتئینی بیشتر به دست می آید، جلوگیری می کند. این خاصیت ضد التهابی زنجبیل است.

اگر زمانی احساس کردید که شکم شما بزرگ شده و لباسهای تان برایتان اذیت کننده است، حتما دچار چربی نیستید بلکه به احتمال قوی معده شما از تغذیه نادرست دچار نفخ شده است.

بهتر است رژیم غذایی تان را عوض کرده و دستگاه گوارش خود را آرام کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

نوزده − 19 =

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...