5 بانک قدیمی جهان


در این نوشته به معرفی 5 بانک قدیمی جهان می‌پردازیم. بانک‌هایی که در این نوشته به آن‌ها پرداخته خواهد شد، نه آن‌که ورشکست شده و از بین رفته باشند، بلکه در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند. بانک اسکاتلند بانک اسکاتلند از جمله قدیمی‌ترین بانک‌های جهان است. این بانک توسط پارلمان اسکاتلند در سده‌ی 17 پس از میلاد...

در این نوشته به معرفی ۵ بانک قدیمی جهان می‌پردازیم. بانک‌هایی که در این نوشته به آن‌ها پرداخته خواهد شد، نه آن‌که ورشکست شده و از بین رفته باشند، بلکه در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

بانک اسکاتلند

بانک اسکاتلند از جمله قدیمی‌ترین بانک‌های جهان است. این بانک توسط پارلمان اسکاتلند در سده‌ی ۱۷ پس از میلاد تأسیس شد. بانک اسکاتلند اولین بانکی بود که در سطح اروپا اسکناس‌های مربوط به خود را چاپ نمود. در حال حاضر نیز این بانک دارای نوعی اسکناس مختص خود است. دفتر مرکزی این بانک هم‌اکنون در ادینبرو اسکاتلند واقع می‌باشد.

بانک انگلیس یکی از رقبای اصلی بانک اسکاتلند در سال‌های اولیه فعالیت خود بود. به گونه‌ای که این بانک مجبور شد برای مدتی پرداخت‌ها و وام‌های خود را متوقف سازد. در نهایت بانک اسکاتلند توانست با قدرت به فعالیت خود بازگردد و هم‌اکنون این بانک تنها بخش تجاری‌، از میان بانک‌های بریتانیا، است که توسط یک نهاد دولتی مدیریت می‌گردد. در سال ۲۰۰۱ این بانک با بانک هالیفاکس ادغام شد.

5 بانک قدیمی جهان

بانک اسکاتلند

بانک قدیمی نیویورک (بانک نیویورک ملون)

طرح ابتدایی بانک نیویورک برای اولین بار در سال ۱۷۸۴ در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی توسط الکساندر همیلتون مطرح شد. در سال ۲۰۰۷ شرکت خدمات مالی ملون با این بانک ادغام شده و بانک نیویورک ملون را تشکیل دادند. این بانک در واقع قدیمی‌ترین بانک فعال در ایالات متحده آمریکا است. در سال ۲۰۱۱ بانک نیویورک ملون بزرگ‌ترین بانک سپرده‌گذاری جهان شناخته شد. شعبه‌ی اصلی این بانک بزرگ در وال استریت منهتن نیویورک است. این بانک نام خیابانی را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر نیویورک ملون یکی از ۲۸ بانک سیستماتیک جهان از سوی هیئت ثبات مالی شناخته می‌شود.

5 بانک قدیمی جهان

ساختمان مرکزی بانک نیویورک ملون در وال استریت

بانک برنبرگ آلمان

بانک برنبرگ آلمان یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های خصوصی آلمان است. بنیان‌گذاران این بانک دو برادر به نام‌های پل و هانس برنبرگ هستند. این بانک در سال ۱۹۵۰ تأسیس شد. شعبه‌ی اصلی این بانک در هامبورگ آلمان است اما این بانک امروزه در سراسر اروپا شعبه دارد.

بانک مونته‌ دی پاسکی دی سیه‌نا

بانک مونته دی پاسکی دی سیه‌نا سومین بانک بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود. این بانک در سال ۱۴۷۲ با دستور دولت تأسیس شد و در حال حاضر قدیمی‌ترین بانک فعال جهان محسوب می‌شود. اگرچه بانک مونته دی پاسکی دی سیه‌نا در دوره‌ای با بحران مالی مواجه شد و مجبور گردید تا برای جبران کسری بودجه‌ی خود از دولت ایتالیا وامی به مبلغ ۲۱ میلیارد یورو بگیرد، با این حال این بانک در طول فعالیت خود هیچ‌گاه دچار ورشکستگی نشده است. شعبه‌ی اصلی این بانک هم‌اکنون در ایتالیا قرار دارد و سهام آن نیز در بازار سهام این کشور معامله می‌شود.

بانک C.Hoare Co

این بانک یکی از بانک‌های خصوصی برتر انگلستان است. این بانک قدیمی‌ترین بانک در بریتانیا و چهارمین بانک قدیمی جهان است و در سال ۱۶۷۲ توسط سر ریچارد هور تأسیس شد. در حال حاضر نیز عمده سهام این بانک متعلق به خانواده‌ی هور می‌باشد. این بانک در حال حاضر دو شعبه در لندن دارد.

5 بانک قدیمی جهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل