تاریخ‌سازی جدید رونی و مأموریت ویژه کارآگاه مورینیو!


تاریخ‌سازی جدید رونی و مأموریت ویژه کارآگاه مورینیو!

دیدار سیتی و اورتون زیباتر از چیزی که تصور می‌شد، بود.چهارشنبه 1 شهریور 1396 - 10:50

به گزارش خبرورزشی، منچسترسیتی در آخرین بازی هفته دوم لیگ برتر انگلیس که اولین بازی خانگی‌شان هم بود به مصاف اورتون متحول شده رفت. آبی‌های بندر لیورپول با خرید ستاره‌های مورد نظر کومان در فصل جدید حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت و این را در دیدار با سیتی هم نشان دادند. ضد حملات هوشمندانه اورتونی‌ها در دقیقه 35 با گل وین رونی همراه شد، گلی که برای همیشه در ذهن ستاره سابق منچستریونایتد باقی خواهد ماند چراکه دویستمین گل او در لیگ برتر انگلیس بود. کایل واکر به فاصله 2 دقیقه 2 کارت زرد گرفت تا پپ گواردیولا را دچار دردسر کند. با وجود 10 نفره شدن سیتی نمایش خوبی در نیمه دوم از خودش نشان داد و سرانجام رحیم استرلینگ که نیمه دوم به جای گابریل ژسوس وارد زمین شده بود تیمش را از شکست نجات داد. نکاتی جالب از این دیدار پرهیجان را مرور خواهیم کرد.

زنبور به یاد بارسلونا

پیش از دیدار ورزشگاه اتحاد نشانه زنبور عسل کارگر روی پیراهن منچسترسیتی و اورتون به یاد قربانیان حادثه تروریستی شهر بارسلونا نقش بست. این نشانه پیش از این پس از بمب‌گذاری شهر منچستر در شهرآورد منچستر اینترنشنال چمپیونزکاپ به یاد قربانیان آن حادثه به نمایش گذاشته شده بود. این مرتبه رنگ زنبور عسل به رنگ پرچم کاتالان‌ها که قرمز و زرد است در آمد. حادثه تروریستی شهر بارسلونا 15 کشته بر جای گذاشت.

تاریخ‌سازی جدید رونی و مأموریت ویژه کارآگاه مورینیو!

مأموریت ویژه آقای‌خاص

ژوزه مورینیو سرمربی منچستریونایتد که این روزها تیمش در لیگ برتر انگلیس یکه‌تازی می‌کند برای زیر نظر گرفتن بازی 2 رقیب بزرگ به ورزشگاه اتحاد رفت. او می‌توانست این بازی را در لابی هتل لاوری که هنوز محل اقامت او در شهر منچستر است، مشاهده کند اما تصمیم گرفت به ورزشگاه برود و با کلاه بیسبالی که بر سر داشت سعی کرد به نوعی کمتر خودش را در معرض دید قرار دهد! او احتمالاً در این فکر فرو رفته که بازی با اورتون هم یکی از جدال‌های سخت برای تیم او در ادامه رقابت‌ها خواهد بود. دیگر مهمان ویژه این دیدار هم یک یونایتدی دیگر بود. سرالکس فرگوسن هم ترجیح داد این بازی جذاب را از نزدیک در ورزشگاه تماشا کند.

تاریخ‌سازی جدید رونی و مأموریت ویژه کارآگاه مورینیو!

خداحافظی با بارکلی؟

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رأس بارکلی هافبک جوان اورتون در این دیدار هم غایب بود. این بازیکن یکی از پدیده‌های اورتون بوده اما با نیمکت‌نشین شدن در ترکیب تافی‌ها مشکل پیدا کرده و می‌خواهد جدا شود. البته در این بین مسئله‌ای هم هست که احتمال دارد فعلاً تا ماه ژانویه او را آبی‌پوش نگه دارد. بارکلی از ناحیه همسترینگ دچار مشکل شده و گفته می‌شود پس از عمل جراحی 3 ماه دور از میادین خواهد بود. در هر صورت با وجود مصدومیت بارکلی شانس دارد در ادامه فصل پیراهن چلسی یا آرسنال را بر تن کند.

تاریخ‌سازی جدید رونی و مأموریت ویژه کارآگاه مورینیو!

سانه جادوگر

خرید لروی سانه آلمانی یکی از هوشمندانه‌ترین کارهای پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود اما جادوگر آبی‌آسمانی‌ها این مرتبه تیم خودش را جادو کرد! سانه به عنوان بال چپ در ترکیب سیتی به میدان رفت و آنقدر توپ لو داد که گواردیولا در نهایت دانیلو را جانشین او کرد. او به مراتب از بازی هفته نخست برابر برایتون ضعیف‌تر بود و مربی تیمش را از اینکه به او به طور ثابت بازی داده، پشیمان کرد. تک گل اورتون هم حاصل پاس به عقب اشتباهی بود که سانه داد.

تاریخ‌سازی جدید رونی و مأموریت ویژه کارآگاه مورینیو!

انگلیس برابر برزیل؟

رونالد کومان تیم اورتون را انگلیسی‌تر از همیشه کرده. از سال 1997 به بعد سابقه نداشت اورتون در ترکیب اصلی 7 بازیکن انگلیسی داشته باشد. در سمت مقابل هم سیتی برزیلی‌های زیادی در ترکیب داشت. ادرسون، فرناندینیو و گابریل ژسوس در ترکیب اصلی بازی کردند و پس از آن دانیلو هم به این جمع اضافه شد.

تاریخ‌سازی جدید رونی و مأموریت ویژه کارآگاه مورینیو!

باز هم رونی و باز هم سیتی

همان‌طور که گفته شد وین رونی گل شماره 200 خودش را به سیتی زد. او که در شهرآورد منچستر سال 2011 با گل قیچی برگردان به‌یادماندنی‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را زده بود رکورد جالب دیگری هم مقابل این حریف دارد. او ظاهراً گل‌های رُند خودش را به سیتی می‌زند. گل‌های شماره 50 و 150 رونی هم در سال‌های 2006 و 2012 با پیراهن منچستریونایتد در شهرآورد منچستر به ثمر رسیده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران