آموزش بازاریابی دیجیتال


امروزه بازاریابی دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا در هزاره‌ی سوم، به جرأت می‌توان گفت که بخش عظیمی از زمان روزمره‌ی انسان‌ها با رسانه‌های دیجیتال می‌گذرد. پیش تر در ایران بانکر در مورد تعریف و انواع بازاریابی دیجیتال صحبت کرده‌ایم. برای مطالعه‌ی آن مطلب، اینجا کلیک...

امروزه بازاریابی دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا در هزاره‌ی سوم، به جرأت می‌توان گفت که بخش عظیمی از زمان روزمره‌ی انسان‌ها با رسانه‌های دیجیتال می‌گذرد.

پیش تر در ایران بانکر در مورد تعریف و انواع بازاریابی دیجیتال صحبت کرده‌ایم. برای مطالعه‌ی آن مطلب، اینجا کلیک کنید.)

در این نوشته به نکات مهم و کارآمد که در اثرگذاری بازاریابی دیجیتال نقش زیادی دارند خواهیم پرداخت. در واقع، این نکات مهم چیزی نیستند جز ویژگی‌های یک بازاریاب دیجیتال حرفه‌ای!

آموزش بازاریابی دیجیتال

قابلیت‌های مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال

۱- آشنایی با html:

استفاده از بازاریابی دیجیتال بدون استفاده از وردپرس امکان‌پذیر نیست. بنابراین یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال، آشنایی با کدنویسی در وردپرس است. یک کدنویس می‌داند که برای افزایش سئوی سایت و همچنین گوگل رنک بایستی چه کارهایی انجام دهد.

۲- آشنایی با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

آشنایی با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دومین قابلیتی است که هر بازاریابی دیجیتالی به آن نیازمند است. مدیریت یک صفحه‌ی اینستاگرام و یا فیسبوک، استفاده از تبلیغات جذاب در تلگرام، جذب مخاطب در توییتر و سایر موارد از این قبیل، برای یک بازاریابی دیجیتال بسیار ضروری هستند. برای آشنایی با نکات مهم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، به این صفحه بروید: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۳- آشنایی با تولید محتوای وبلاگ:

امروزه بسیاری از برندها برای بالا بردن الکسای سایت و گوگل رنک وب‌سایت خود یک وبلاگ در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنند و در آن‌جا به تولید محتوا می‌پردازند. در تولید محتوا، یکی از مهم‌ترین مواردی که حتماً بایستی رعایت شود، نگارش جذاب و گیرا است. بنابراین برای استفاده‌ی بهتر از بازاریابی دیجیتال از راه تولید محتوا، بایستی یک یا چند نویسنده‌ی کاربلد در وبلاگ مورد نظر کار کنند تا بتوانند از طریق نوشته‌هایی که با اصول سئو تطابق دارند، با مشتریان ارتباط خوبی برقرار کنند.

۴- آشنایی با وردپرس:

امروزه وردپرس از اجزای لاینفک بسیاری از ‌وب‌سایت‌های اینترنتی به شمار می‌رود و از آن‌جا که بازاریابی دیجیتال ارتباط مستقیم با وب‌سایت دارد، پس آشنایی با وردپرس از جمله موارد مورد نیاز جهت یک بازاریابی دیجیتال مناسب است.

۵- آشنایی با نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل:

بازاریابی ایمیلی، از جمله زیرمجموعه‌های بازاریابی دییجیتال است. درواقع یک بازاریابی دیجیتال، بدون بازاریابی ایمیلی تا حدودی ناقص است و برای اثرگذاری بهتر بایستی از بازاریابی ایمیلی نیز استفاده شود. برای استفاده‌ی بهتر از بازاریابی ایمیلی به آشنایی با برخی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت ایمیل، مانند میل چیمپ، نیاز است. برای آشنایی بیشتر با اصول بازاریابی ایمیلی می‌توانید این مقاله را بخوانید.

۶- آشنایی با اصول سئو:

آشنایی با اصول سئو برای بهبود رتبه‌ی سایت و افزایش بهینه‌سازی سایت بسیار مهم است. برای همین، برای داشتن یک بازاریابی دیجیتال موفق، حتماً بایستی با مفاهیمی همچون کلمات کلیدی، توضیحات متا، لینک بیلدینگ، هدینگ‌ و … آشنا بود.

آموزش بازاریابی دیجیتال

سخن آخر

به عنوان سخن آخر بایستی به این نکته اشاره داشت که چه موارد بالا و چه سایر موارد برای اثرگذاری بهترِ یک بازاریابی دیجیتال، هیچکدام آنچنان پیچیده و دیرفهم نیستند که با مطالعه‌ی کافی نتوان با آن‌ها آشنا شد.

نویسنده: آرش شمسی

سایت smartinsights

سایت ماهان تیموری

آموزش بازاریابی اینترنتی - آموزش بازاریابی دیجیتال - اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی - انواع بازاریابی دیجیتال - ایمیل مارکتینگ - بازاریابی ایمیلی - بازاریابی اینترنتی - بازاریابی دیجیتال


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روحانی در واکنش به «نامه» دلایل رد صلاحیتش «جوابیه» نوشت