آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل


دوخت تاپ بدون الگو یکی از روش های ساده برای دوختن تاپ های مختلف و شیک در منزل است و این روش دوخت برای خانم هایی که خیاطی بلند نیستند و هیچ مهارتی در دوخت انواع لباس های مختلف ندارند مناسب است.  اغلب خانم ها مهارتی در دوخت لباس و خیاطی ندارند و اگر شما نیز از این دسته از خانم ها هستید و تمایل دارید بدون نیاز...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

در این مطلب دوخت تاپ بدون الگو را در ۱۰ مرحله ساده به شما عزیزان آموزش می دهیم که امیدواریم از دوخت این تاپ ساده و در عین حال شیک در منزل نهایت لذت را ببرید.

دوخت تاپ بدون الگو یکی از روش های ساده برای دوختن تاپ های مختلف و شیک در منزل است و این روش دوخت برای خانم هایی که خیاطی بلند نیستند و هیچ مهارتی در دوخت انواع لباس های مختلف ندارند مناسب است.

اغلب خانم ها مهارتی در دوخت لباس و خیاطی ندارند و اگر شما نیز از این دسته از خانم ها هستید و تمایل دارید بدون نیاز به کلاس رفتن برای خود لباس هایی را بدوزید می توانید با دوخت تاپ بدون الگو شروع کنید و مهارتی درخیاطی بدون الگو بدست آورید.

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل

آموزش مرحله به مرحله دوخت تاپ بدون الگو

تاپ از انواع مدل لباس های پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها است تاپ های زنانه مدل های مختلف و شیکی دارند و شما می توانید بدون نیاز به کشیدن الگو انواع مدل تاپ مجلسی و ساده را در منزل بدوزید. در ادامه آموزش دوخت تاپ بدون الگو را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل

دوختن تاپ بدون الگو در منزل

برای دوخت این مدل تاپ ابتدا باید وسایل مورد نیاز را آماده کنید سپس بدون نیاز به الگو و با اندازه های حدسی می توانید این تاپ را بدوزید. برای اینکه در دوخت تاپ به مشکلی نخورید الگویی از این روش دوخت را در ادامه مطلب قرار داده ایم ولی شما می توانید بدون استفاده از الگو این مدل تاپ را بدوزید.

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل

وسایل لازم

پارچه : ۱.۵ متر نخ همرنگ : به میزان لازم

مراحل دوخت تاپ بدون استفاده از الگو

۱. ابتدا باید نصف دور سینه و اندازه عرض شانه ها را محاسبه کنید.
۲. عرض مستطیلی را که برای قسمت جلو و پشت تاپ برش می زنید نباید کمتر از نصف دور سینه و یا عرض شانه ها باشد بلکه این اندازه باید چند سانتی متر هم بیشتر باشد و بهتر است از هر طرف حدود ۵ سانتی متر اضافه بگیرید زیرا این مدل تاپ سایزی آزاد دارد و نباید کیپ بدن شما باشد.

.uc14916a50475f245ab9f2b743d5608ef .uc14916a50475f245ab9f2b743d5608ef:active, .uc14916a50475f245ab9f2b743d5608ef:hover .uc14916a50475f245ab9f2b743d5608ef .uc14916a50475f245ab9f2b743d5608ef .ctaText .uc14916a50475f245ab9f2b743d5608ef .postTitle .uc14916a50475f245ab9f2b743d5608ef:hover .postTitle
حتما بخوانید: تزیین لباس با روش های متفاوت و بسیار زیبا

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل
۳. برای دوخت تاپ به یک نوار مستطیلی بلند نیاز داریم این نوار از دور یقه باید رد شود و به عنوان بند آستین روی شانه ها قرار می گیرد توجه داشته باشید که اندازه نوار باید کمی بلندتر از عرض مستطیل اولی بگیرید.
۴. از هر یک از مستطیل ها دو تا برش بزنید.
۵. ضلع بالایی مستطیل های بزرگ را به اندازه ۱ تا ۱.۵ سانت برگردانید و بدوزید توجه داشته باشید که نوار بند آستین باید از داخل رد شود.
۶. در این مرحله دو ضلع کناری مستطیل ها را به یکدیگر بدوزید.
۷. توجه داشته باشید قسمتی را در که در الگو مشخص شده است باید باز بماند ( قسمت باز برای زیر بغل است که این قسمت باید از اندازه فاصله زیر بغل تا استخوان گردن باز بماند).

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل
۸. در این مرحله باید ضلع پایینی مستطیل ها را ابتدا دورگیری کنید و سپس آن ها را بدوزید.
۹. نوارها را دولا کنید و آن ها را از داخل بدوزید سپس برگردانید.
۱۰. حاشیه ای را که به اندازه ۲.۵ سانت در مستطیل های تنه اصلی نگه داشته اید از داخل رد کنید در این مرحله تاپ دوخته و آماده پوشیدن است بعد از پوشیدن تاپ باید به اندازه ای مناسب دو نوار را به هم گره بزنید.

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل

آموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزلآموزش تصویری دوخت تاپ بدون الگو با روشی ساده و شیک در منزل

در این مطلب با آموزش دوخت تاپ بدون الگو آشنا شدید شما می توانید به راحتی و در ۱۰ مرحله ساده این تاپ را برای خود بدوزید و از پوشیدن آن لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع آموزش های خیاطی برای دوخت لباس های مختلف به بخش آموزش خیاطی مجله آرگا مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان