گزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشه


موتور اسپورت ایران – پنجمین مسابقه از سری مسابقات جهانی استقامت (World Endurance Championship) در سال 2017 در پیست Autódromo Hermanos Rodríguez  شهر مکزیکو سیتی برگزار گردید. در این مسابقه تیم پورشه با هت تریک خود در قهرمانی در مسابقات (سه مسابقه 24 ساعته ی لمانز، 6 ساعته ی نوربرگرینگ و 6 ساعته ی مکزیک) توانست فاصله ی خود برای قهرمانی فصل را...

موتور اسپورت ایران – پنجمین مسابقه از سری مسابقات جهانی استقامت (World Endurance Championship) در سال 2017 در پیست Autódromo Hermanos Rodríguez شهر مکزیکو سیتی برگزار گردید. در این مسابقه تیم پورشه با هت تریک خود در قهرمانی در مسابقات (سه مسابقه 24 ساعته ی لمانز، 6 ساعته ی نوربرگرینگ و 6 ساعته ی مکزیک) توانست فاصله ی خود برای قهرمانی فصل را با تیم تویوتا افزایش دهند.

#gallery-6 { margin: auto; } #gallery-6 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-6 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-6 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

دسته LMP1: پورشه ها، تویوتا را تار و مار کردند.

در این دسته اتومبیل شماره 2 تیم پورشه با ترکیب برندن هارتلی، تیمو برنهارد و ارل بمبر توانستند در رده اول مسابقه قرار گیرند و همچنان در صدر جدول رده بندی رانندگان این دسته قرار داشته باشند.

جایگاه پورشه ها در مسابقه هرگز توسط رقیب آن ها یعنی تویوتا مورد تهدید قرار نگرفت و هر دو اتومبیل توانستند مسابقه را یک دور زود تر از تویوتا ها به اتمام برسانند. اتومبیل شماره 1 تیم پورشه نیز با ترکیب آندره لوترر، نیل جانی و نیک تاندی نیز با اختلاف هفت ثانیه از اتومبیل دیگر پورشه در جایگاه دوم مسابقه قرار گرفتند.

گزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشهگزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشه قهرمان مسابقه – 2# Porsche 919 Hybrid

در نیمه ی اول مسابقه، پس از این که اتومبیل 1# پورشه به علت سرعت بیش از حد مجاز در منطقه ی سرویس توسط نیک تاندی، مجبور به جریمه درایو ثرو شد، اتومبیل 2# پورشه به راحتی صدر نشینی خود را حفظ کرد. با اینکه در نیمه ی دوم مسابقه نیل جانی، 20 ثانیه از فاصله ی خود با تیمو برنهارد در 2# پورشه را جبران کرد اما این 2# پورشه بود که توانست قهرمانی را در مسابقه مکزیک از آن خود کند و حتی جریمه درایو ثرو و مشکل تعویض شمارشگر جریان سوخت (Fuel Flow Meter) نیز نتوانست کوچک ترین خللی را در هت تریک پیروزی های 2# پورشه ایجاد کند.

#gallery-7 { margin: auto; } #gallery-7 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-7 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-7 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

دو اتومبیل TS050 Hybrid تویوتا نیز که این مسابقه را در رده های سوم و چهارم به اتمام رساندند، در این مسابقه از کمبود نیروی رو به پایین (Dwonforce) رنج می بردند و هرگز نتوانستند پا به پای پورشه ها رقابت کنند.

اتومبیل 8# تویوتا با ترکیب سباستین بوئمی، آنتونی دیویدسون و کازوکی ناکاجیما در رده سوم و 7# تویوتا با ترکیب مایک کانوی، کاموئی کوبایاشی و خوزه ماریا لوپز نیز در رده چهارم قرار گرفتند.

گزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشهگزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشه اهدای جوایز – دسته LMP1

دسته LMP2: اولین پیروزی تیم Rebellion در WEC 2017

تیم سوئیسی Rebellion که تا سال گذشته در دسته LMP1 این مسابقات شرکت می نمود، در مسابقه مکزیک 2017 توانست اولین پیروزی خود را با ترکیب رانندگان برونو سنا، نیکولاس پراست و جولین کانال در دسته LMP2 جشن گیرد.

گزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشهگزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشه قهرمان دسته LMP2 – تیم Rebellion

برونو سنا از Rebellion که مسابقه را از رده سوم دسته LMP2 آغاز کرد توانست با رانندگی ای فوق العاده رهبری این دسته را در دست گرفته و فاصله ای تقریبا 30 ثانیه ای با دیگر رقبای خود باز کند. سپس دو راننده دیگر این تیم نیز توانستند تا اواخر مسابقه این رهبری را تداوم بخشند اما پس از اینکه راننده ی انگلیسی تیم Manor Oreca، بن هانلی رهبری این دسته را از تیم Rebellion گرفت، برونو سنا برای باز پس گیری رده اول از هانلی، اسپین شد اما زمانی که هانلی در آخرین پیت استاپ خود برای تعویض تایر ها به منطقه سرویس مراجعه کرد، سنا باری دیگر به رده اول این دسته رسید.

#gallery-8 { margin: auto; } #gallery-8 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-8 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-8 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

تیم Manor با ترکیب بن هانلی، مت رائو و ژان اریک ورن برای باز پس گیری مقام دوم این دسته، توانستند از اتومبیل Signatech Alpine ORECA با رانندگی نیکولاس لاپیر عبور کنند اما با اسپین شدن این اتومبیل، تیم Signatech با ترکیب گوستاو منزس، آندره نگارو و نیکولاس لاپیر با فاصله ی 25 ثانیه ای از تیم Rebellion، به رده دوم این دسته رسیدند.

در جدول رده بندی سازندگان این دسته، اتومبیل 38# تیم JACKIE CHAN DC RACING، به لطف کسب رده دوم در مسابقه لمانز، با 118 امتیاز و با اختلافی 23 امتیازی نسبت به تیم Rebellion، در رده اول قرار دارد.

گزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشهگزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشه اهدای جوایز – دسته LMP2

دسته GTE: دبل استون مارتین در مسابقه مکزیک

در دسته LMGTE-Pro دو راننده دانمارکی اتومبیل 95# تیم آستون مارتین، مارکو سورنسن و نیکی تیم توانستند اولین پیروزی خود در WEC 2017 و دومین پیروزی متوالی (2016 و 2017) تیم آستون مارتین را در مسابقه مکزیک جشن گیرند.

گزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشهگزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشه WEC قهرمان دسته LMGTE-Pro – اتومبیل 95# استون مارتین

استون مارتین از همان ابتدای مسابقه، دوئلی بسیار سخت و طولانی مدتی با تیم AF Course Ferrari 458 GTE با ترکیب سم برد و دیوید ریگون که مسابقه را از پول پوزیشن این دسته آغاز کرده بودند، داشت.

با این که تیم AF Course مسابقه را در رده اول به پایان رساند، اما به دلیل جریمه 10 ثانیه ای این تیم به دلیل حرکت با سرعت غیر مجاز در هنگام نمایان شدن پرچم زرد، آستون مارتین به رده اول مسابقه رسید و AF Course نیز با 9.1 اختلاف ثانیه در مقام دوم قرار گرفت. فراری با کسب رده دوم این مسابقه، هنوز در جدول سازندگان دسته GT، در رده اول قرار دارد.

برای کسب رده سوم این دسته نیز دو اتومبیل 91# تیم پورشه با ترکیب ریچارد لیتز و فردریک ماکوویکی و 67# تیم Ford GT با ترکیب هری تینکنل و اندی پریکس، با یکدیگر به جنگ پرداختند که در نهایت اتومبیل تیم پورشه توانست رده سوم مسابقه را از آن خود کند.

#gallery-9 { margin: auto; } #gallery-9 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-9 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-9 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

در دسته LMGTE-Am نیز جنگ برای تصاحب رده اول میان دو اتومبیل پورشه و استون مارتین بود که در نهایت تیم Dempsey Proton Porsche 911 RSR با ترکیب کریستین رید، متئو کایرولی و ماروین دنست توانست مسابقه را در رده اول این دسته به اتمام برساند و دومین پیروزی متوالی خود در این دسته را جشن گیرد. این تیم آلمانی-ایتالیایی هم اکنون با 10 امتیاز اختلاف نسبت به سایر رقبا در جدول رده بندی سازندگان این دسته در مقام اول قرار دارد.

اتومبیل 98# تیم استون مارتین با ترکیب پاول دالا لانا، پدرو لامی و ماتیاس لائودا بعد از رهبری زود هنگام مسابقه، در نهایت به مقام دوم بسنده کردند و تیم Gulf Racing نیز با ترکیب بن بارکر، مایک ون رایت و نیک فوستر، اولین سکوی خود را در این فصل بدست آوردند و به مقام سوم رسیدند.

#gallery-10 { margin: auto; } #gallery-10 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-10 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-10 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

جدول کلی راننده ها در پایان مسابقه

در پایان نگاهی به جدول کلی راننده‌ها می‌اندازیم:

گزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشهگزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشه جدول مسابقه

مقصد بعدی سری مسابقات جهانی استقامت (WEC)، مسابقه 6 ساعته در کشور آمریکا می باشد که این مسابقه در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) برگزار خواهد شد.

گزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشهگزارش مسابقه WEC مکزیک 2017: سومین قهرمانی متوالی پورشه پوستر مسابقه WEC آمریکا 2017
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...