ساخت 2 کمپ ماده 16 خاورشهر و سعید آباد جاجرود توسط شهرداری تهران/ کمک به تکمیل فاز دوم کمپ های اخوان و شفق


ساخت 2 کمپ ماده 16 خاورشهر و سعید آباد جاجرود توسط شهرداری تهران/ کمک به تکمیل فاز دوم کمپ های اخوان و شفق

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: اداره کمپ‌های ماده 16 ویژه زنان معتاد متجاهر بر عهده شهرداری تهران است و سازمان بهزیستی نیز بر حسن اجرای کار نظارت می‌کند.

ساخت 2 کمپ ماده 16 خاورشهر و سعید آباد جاجرود توسط شهرداری تهران/ کمک به تکمیل فاز دوم کمپ های اخوان و شفقرضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه برخی از زیرساخت‌ها از گذشته به شهرداری تعلق دارند و برای تبدیل شدن به مراکز بهاران تغییر کاربری داده‌اند، اظهار کرد: بخشی از هزینه نگهداری مددجویان بر عهده شهرداری و بخشی هم بر عهده خیران است.

وی ادامه داد: مراکز بهاران مدل جدیدی از NGO است که باید آسیب‌شناسی‌ها در این خصوص انجام شود و از آن جایی که شهرداری خود را ملزم به ایجاد و راه اندازی این مراکز کرده است، اداره این مراکز را به NGO‌ها واگذار می‌کند و بر این اساس کمیته‌ای متشکل از سازمان بهزیستی، سازمان خدمات اجتماعی و نیروی انتظامی تشکیل شد و در حال رتبه بندی این سازمان‌ها هستیم تا منطبق بر آن، نسبت به واگذاری NGO‌ها اقدام کنیم.

قدیمى با اشاره به اینکه شهرداری تا پیش از قانون برنامه ششم توسعه و براساس توافقات قبلی، در بحث تامین زیرساخت ها با نهادها و سازمانهای دست اندرکار همکاری می کرد گفت: «تامین فاز دوم کمپ اخوان و کمپ شفق، از جمله همکاری های شهرداری در این حوزه بود. ضمن این که مراکز اقامتی بهبودی خاورشهر و سعید آباد جاجرود نیز از جمله زیر ساختهایی است که سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران به صورت مستقیم در اختیار نهادهای همکار و مجری ماده 16 قرار داده است.

وی افزود:« بر اساس دستور العمل‌ها و ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه، شهرداری تهران به عنوان نهاد همکار با سازمان بهزیستی برای مهار، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی موظف شده است و باید برای راه اندازی و توسعه مراکز برای ساماندهی معتادان متجاهر و افراد بی خانمان همکاری کند. ضمن این که در این خصوص، تاکنون تمامی اقدامات لازم انجام شده است.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در مورد ظرفیت مراکز خدمت رسانی شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد: 65 درصد از زیرساخت ها به بزرگسالان و 35 درصد به کودکان اختصاص می‌یابد که از این تعداد 44 درصد به مراکز بهاران، 33 درصد به مددسراها، 13 درصد به کمپ ها و 3 درصد نیز به همراه سراها تعلق دارند.

انتهای پیام/

مسئولیت کمپ‌های ماده 16 بر عهده ستاد مبارزه با موادمخدر است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟