بازیگوشی و دعوای توله شیر با توله ببر | فیلم


یک توله شیر و یک توله ببر بسیار بامزه در حال بازی و تمرین هستند که گاهی دعوایشان جدی شده و به سرو صدا می‌کشد. توله های تمامی گربه‌سانان در اوایل زندگی بسیار کنجکاو و بازیگوش هستند و دائما در حال بازی با توله های دیگر و یا پدر و مادرشان هستند. شیرها زمان و دورهٔ جفت‌گیری مشخصی ندارند. بیشتر ماده‌شیرها تا هنگامی که به سن 4 سالگی برسند یک...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

بازیگوشی و دعوای توله شیر با توله ببر | فیلم

شکار شبانه شیرها و درگیری با دسته کفتارهای مه...

بازیگوشی و دعوای توله شیر با توله ببر | فیلم

کمین شیر نر و حمله به پلنگ در حال استراحت | ف...

بازیگوشی و دعوای توله شیر با توله ببر | فیلم

مراقبت ماده شیرها از توله های تازه متولد شده ...

یک توله شیر و یک توله ببر بسیار بامزه در حال بازی و تمرین هستند که گاهی دعوایشان جدی شده و به سرو صدا می‌کشد. توله های تمامی گربه‌سانان در اوایل زندگی بسیار کنجکاو و بازیگوش هستند و دائما در حال بازی با توله های دیگر و یا پدر و مادرشان هستند.

شیرها زمان و دورهٔ جفت‌گیری مشخصی ندارند. بیشتر ماده‌شیرها تا هنگامی که به سن ۴ سالگی برسند یک بار فرزند به دنیا آورده‌اند.شیرهای نر تنها در یک زمان یا دوره مشخص از سال جفت‌گیری نمی‌کنند و ماده‌ها توانایی جفت‌گیری چندین باره در سال را دارند. همانند دیگر گربه‌سانان، اندام تناسلی نرها مهره‌هایی دارد که به سوی عقب متمایلند. هنگام خروج اندام از مهبل، مهره‌ها با دیواره آن برخورد می‌کنند و این می‌تواند باعث آزادسازی تخمک شود. یک ماده می‌تواند در طی دوره فحلی (دوره پذیرش جنسی) خود با بیش از یک نر آمیزش کند. در طی این دوره زوجین به صورت میانگین میان بیست تا چهل بار در روز آمیزش می‌کنند و اغلب از خوردن چشم‌پوشی می‌کنند. برای آبستن شدن ماده زوجین به صورت میانگین ۳۰۰ بار نزدیکی می‌کنند و این کار در طی دوره‌ای ۳ تا ۴ روزه و با میانگین زمانی ۲۰ دقیقه یکبار انجام می‌شود.

غرش‌های سهمگین ببرهای نر در فصل جفت یابی، می‌تواند برای جلب توجه ماده‌ها به کار رود و بویی که ماده‌ها به هنگام علامت گذاری از خود بر جای می‌گذارند، جفت گیری ببرها معمولاً در زمستان صورت می‌گیرد هر دو تا سه سال یکبار بچه می‌زاید. دوران آبستنی آنها در حدود ۱۰۵ تا ۱۱۳ روز است. معمولاً دو یا سه قلو می‌زایند ولی تعداد بچه‌ها تا ۶ نیز دیده شده است. بچه‌هایی که تازه متولد می‌شوند به اندازه یک گربه اهلی و به وزن ۱۴۰۰ گرم هستند و بعد از ۲ هفته چشم باز می‌کنند. بچه‌ها به سرعت رشد کرده و بعد از یک ماه کم‌کم به دنبال مادر خود راه می‌افتند. تا شش ماهگی از شیر مادر تغذیه می‌کنند و تا یکی دو سال با مادر می‌گردند ولی تا سه سالگی در حدود لانه می‌مانند و بعد از آن به نقاط دیگر می‌روند. در سن چهار سالگی از لحاظ جنسی بالغ می‌شوند.

(۵)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : ببر, توله ببر, توله شیر, شیر, فیلم حیوانات

5
بازدیدها
0

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس سحر قریشی با دختر معلول آمریکایی ! / زیبایی مادر ایرانی و دختر آمریکایی اش !