فعالیت غیرمجاز واحدهای تهیه غذای آماده در اردبیل/تخلفات احراز شد


فعالیت غیرمجاز واحدهای تهیه غذای آماده در اردبیل/تخلفات احراز شد

اردبیل – بررسی‌ها نشان می‌دهد واحدهای تهیه غذای آماده که در شهر اردبیل رشد قارچ گونه دارد، در اغلب موارد تبلیغ غیرواقع داشته و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اغلب شهروندان اردبیلی از فروش غذای آماده شش هزار تومانی مطلع هستند که تقریباً در تمامی مناطق شهری اردبیل فعالیت داشته و در مراسمات و مهمانی‌ها و حتی مصرف غذای روزانه اردبیلی‌ها جا باز کرده است.

با این وجود طرح ضربتی بازرسی از واحدهای تهیه غذا نشان می‌دهد اغلب واحدها یا فعالیت غیرمجاز داشته و یا از مواد غذایی غیرمجاز و تبلیغ غیرواقع برای فروش غذا به قیمت نازل استفاده می‌کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در تشریح نتایج بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی تهیه غذا به خبرنگار مهر گفت: در شهر اردبیل ۱۱۶ واحد تهیه غذا فعالیت دارند که از این تعداد فقط ۳۶ مورد پروانه کسب دریافت کرده‌اند.

رضا احدی با اشاره به بازرسی‌های ضربتی از واحدهای تهیه غذا متذکر شد: در پی گشت و بازرسی نمایندگان بهداشت، تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن، ۳۲ واحد در فاز نخست مورد بررسی قرار گرفت که در ۱۵ واحد تخلفات محرز شده است.

وی با بیان اینکه تمامی تخلفات به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است، اضافه کرد: عمده تخلفات شامل عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی در پخت غذا، عدم درج قیمت، تبلیغ غیرواقع و نداشتن پروانه کسب است.

فروش غذا در خانه بر اساس قانون ممنوع است

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان با تأکید به اینکه موضوع واحدهای عرضه غذای آماده دغدغه کشوری است، اضافه کرد: طرح ضربتی نظارت و بازرسی از تمامی واحدهای استان ادامه دارد و در حال اجرا است.

به گفته احدی تهیه غذای آماده ضوابطی قانونی و بهداشتی دارد که در طرح ضربتی میزان توجه به آن بررسی می‌شود.

وی در خصوص فروش غذا از منازل افزود: بر اساس قوانین فروش غذا بعد از تهیه در منزل و از طریق منازل ممنوع بوده و خانه مسکونی نمی‌تواند واحد صنفی باشد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: متراژ واحدهای صنفی تعریف شده است و انتظار می‌رود اگر مواردی از این دست مشاهده شد به دلیل تخلف قانونی به صنعت و معدن، بهداشت یا تعزیرات حکومتی اطلاع‌رسانی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!