بیوگرافی کامل و عکس های قدیمی عروسی گوگوش و همسرانش


بیوگرافی و زندگی نامه ی گوگوش بیوگرافی گوگوش خواننده کوکا : فائقه آتشین معروف به گوگوش به انگلیسی googoosh در 15 اردیبهشت 1329 در تهران متولد شد. خانواده وی اصالتا از آذربایجانی‌ هایی بودند که از آذربایجان شوروی به ایران مهاجرت کرده‌ بودند، پدر گوگوش صابر...

بیوگرافی و زندگی نامه ی گوگوش

بیوگرافی کامل و عکس های قدیمی عروسی گوگوش و همسرانشبیوگرافی گوگوش خواننده

کوکا : فائقه آتشین معروف به گوگوش به انگلیسی googoosh در 15 اردیبهشت 1329 در تهران متولد شد.

خانواده وی اصالتا از آذربایجانی‌ هایی بودند که از آذربایجان شوروی به ایران مهاجرت کرده‌ بودند، پدر گوگوش صابر آتشین از اهالی شهر سراب بود. والدین او هنگامی که دو ساله بود از هم جدا شدند.

گوگوش نامی ارمنی برای پسران است. در کودکی دایه ارمنی اش او را با این نام صدا می‌ کرد و بعدها این نام را به عنوان نام هنری‌ اش برگزید. اما عده‌ ای می‌ گویند این نام را از پسر همسایه ارمنی خود گرفته است، البته عشق کودکی وی نیز در این امر بی تاثیر نبوده است. اما آن طور که گوگوش توضیح داده این اسم را پدرش برای وی انتخاب کرده اما اداره ثبت احوال به علت عجیب بودن این اسم از ثبت آن در شناسنامه نوزاد خودداری می‌کند و از پدر وی می‌خواهد که یک اسم ایرانی یا عربی برای وی انتخاب نماید که در نهایت پدر وی نام فائقه را برای نوزاد برمی‌گزیند. اما در خانه و به طور کلی مکان‌ های غیر رسمی از همان کودکی وی را گوگوش صدا می‌زنند.

ختنه دردناک دختران جوان+عکس


وی از محبوب‌ترین خوانندگان تاریخ موسیقی ایران به شمار می رود و در سایر کشور های آسیای میانه و خاورمیانه نیز طرفداران بسیاری دارد.

بیوگرافی کامل و عکس های قدیمی عروسی گوگوش و همسرانشعکس گوگوش و مادرش

گوگوش یک برادر تنی کوچکتر داشت که در سن 24 سالگی براثر رماتیسم قلبی درگذشت، او همچنین سه برادر ناتنی از پدرش و یک برادر و یک خواهر ناتنی از مادرش که بعد از جدایی با یک مرد کلیمی ازدواج کرده بود دارد.

او از همان کودکی به همراه پدرش که یک شومن بود، خوانندگی و بازی در فیلم را آغاز نمود و نخستین تجربه هنرپیشگی او در سن هفت سالگی بود. گوگوش بعدها در فیلم‌ هایی چون پرتگاه مخوف، شیطون بلا و پنجره ظاهر شد.

ترانه‌های او که توسط آهنگ‌سازانی چون واروژان و حسن شماعی‌زاده نوشته‌ شده و شعرهای شهیار قنبری در آن به کار رفته بود، برای او موفقیت بزرگی پدید آورد. سبک او در دهه هفتاد میلادی، در اوج شهرتش به عنوان خواننده و هنرپیشه، الگوی زنان ایرانی واقع شد که به‌ جز گوش سپردن به ترانه‌ های او، از سبک پوشیدن جامه، مینی‌ژوپ و مدل موی کوتاه او معروف به مدل گوگوشی تقلید می‌نمودند.

بیوگرافی کامل و عکس های قدیمی عروسی گوگوش و همسرانشگوگوش و پسرش کامبیز و ابی

با وقوع انقلاب ایران در سال 1357 و برپایی نظام جمهوری اسلامی موسیقی پاپ و آوازخوانی زنان در محافل عمومی ممنوع اعلام شد. با وجود آن‌ که اکثر هنرمندان ایرانی، مهاجرت از ایران را انتخاب کردند؛ گوگوش که به هنگام وقوع انقلاب در ایالات متحده به سر می‌برد، به ایران بازگشت. او مدت کوتاهی زندانی شد و سپس زندگی منزویانه‌ای را پیش گرفت.

گوگوش بعد از بیست و یک سال سکوت و زندگی منزویانه در ایران در سال 1379 موفق به کسب گذرنامه شد و با خروج از ایران فعالیت هنری خود را با ارائه آلبوم زرتشت از سر گرفت و به انجام سری کنسرت های بازگشت پرداخت که با استقبال بی نظیر ایرانیان و فارسی زبانان خارج از ایران مواجه شد.

گوگوش در سال 1351 با محمود قربانی ازدواج کرد، حاصل این ازدواج پسری به نام کامبیز است. گوگوش و محمود در سال 1354 از هم جدا شدند، در همان سال گوگوش با بهروز وثوقی بازیگر فیلم قیصر ازدواج کرد که این ازدواج هم در سال 1355 به پایان رسید.

بیوگرافی کامل و عکس های قدیمی عروسی گوگوش و همسرانشگوگوش و بهروز وثوقی

در سال 1356 او با همایون مصداقی ازدواج کرد، این دو در سال 1368 از هم جدا شدند، در سال 1370 گوگوش با مسعود کیمیایی ازدواج کرد که این ازدواج هم در سال 1382 به پایان رسید.

پس از برگزاری آکادمی گوگوش مدتی شایعاتی درباره ی رابطه ی گوگوش و هومن خلعتبری به گوش می رسید.

مسبب، نیمه گمشده من، همسفر، جاده، مرداب، در امتداد شب، دو ماهی و دو پنجره از آلبوم های معروف او قبل از انقلاب و زرتشت، مانیفست، شب سپید، حجم سبز و اعجاز و عکس خصوصی از آلبوم های او بعد از انقلاب هستند.

در امتداد شب، همسفر، ممل آمریکایی، گدایان تهران و شیطون بلا از فیلم های معروف او به حساب می آیند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم خداحافظی پر بغض خانم مجری خوش صدا از تلویزیون ! + بیوگرافی سوسن حسنی دخت !