ارسال دست ساخته حسینی کودکان و نوجوانان فارس به کربلا


ارسال دست ساخته حسینی کودکان و نوجوانان فارس به کربلا

شیراز- اعضا و مربیان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با ارسال دل سازه ها و دل نوشته های خود راهیان کربلا را همراهی می کنند.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری فارس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب گفت: برای تعمیق هر چه بیشتر آموزه های عاشورایی و فرهنگ غنی نهضت حضرت سید الشهدا(ع) در بین نسل جدید به ویژه کودکان و نوجوانان، اداره کل کانون فارس در نظر دارد دست ساخته ها، صنایع دستی و دل نوشته های کودکان و نوجوانان و مربیان را به کربلای معلی جهت اهدا به کودکان و نوجوانان زائر ارسال کند.

سعید رضا کامرانی عنوان کرد: به اعتقاد ما، اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان بهترین الگو می توانند در پرورش انسان ها، نقش تعیین کننده ای داشته باشند و آموزه های عاشورایی سرشار از مهر و معرفت حسینی است و محرم و صفر، بستری را فراهم می کند تا بتوانیم بذر مهر و محبت را در دل کودکان و نوجوانان بیفشانیم.

وی در رابطه با تاثیرات این رویداد فرهنگی هنری افزود: بخش اعظمی از فرهنگ عاشورا و نهضت کربلا با ابزار زیبای هنر، زنده و پویاست و در حقیقت، قسمتی از هنر مردم سرزمین ما در عاشورا و نهضت حسینی نهفته است و هنر و فرهنگ ایران اسلامی، همیشه با نهضت امام حسین ع عجین بوده و به عنوان یک وسیله و ابزار مؤثر در محرم مورد استفاده قرار گرفته است.

کامرانی در پایان در مورد ساخت و ارائه آثار گفت: با بهره گیری از روش ها و فعالیت های مرسوم در کانون، آثار و دست سازه های اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دو شاخص کاربردی بودن و همچنین حجم و وزن کم برای حمل آسان تر و با استفاده از وسایلی همچون پارچه، فونز، نمد، مهره، نگین برای ساخت انواع صنایع دستی، دستمال و کیف های دستی برای اهدا به خادمان و زائران کودک و نوجوان در بارگاه حضرت امام حسین ع متناسب با گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال تهیه می شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن