اعداد و ارقام به مارک مارکز لبخند می‌‌زنند


موتو جی پی ایران – چهار مرحله تا پایان رقابت‌های قهرمانی سال موتو جی پی جهان باقی مانده و به نظر می‌رسد مارک مارکز بیشترین شانس برای قهرمانی را دارد. موتو جی پی در حالی به استقبال چهار مرحله‌ی پایانی می‌رود که پیشینه‌ی رقابت‌ها و اعداد و ارقام حکایت از سنگینی کفه‌ی ترازو به نفع مارکز دارند. در حال حاضر مارکز با اختلاف 16 امتیازی نسبت به...

موتو جی پی ایران – چهار مرحله تا پایان رقابت‌های قهرمانی سال موتو جی پی جهان باقی مانده و به نظر می‌رسد مارک مارکز بیشترین شانس برای قهرمانی را دارد.

موتو جی پی در حالی به استقبال چهار مرحله‌ی پایانی می‌رود که پیشینه‌ی رقابت‌ها و اعداد و ارقام حکایت از سنگینی کفه‌ی ترازو به نفع مارکز دارند. در حال حاضر مارکز با اختلاف 16 امتیازی نسبت به آندره دویزیوسو، از تیم دوکاتی، در صدر قرار دارد و نفر سوم، ماوریک وینیالس از تیم یاماها، 28 امتیاز با او اختلاف دارد.

پیشینه‌ی تاریخی

در تاریخ برگزاری مسابقات، از سال 1993 تاکنون که سیستم امتیاز دهی فعلی وضع شده، تنها دوبار نفر دوم در چهار مسابقه‌ی آخر موفق شده است به صدر جدول برسد.

1998: مکس بیاجی با 4 امتیاز اختلاف نسبت به میک دوهان در صدر جای داشت، اما در آخر این موتورسوار استرالیایی بود که با اختلاف فوق‌العاده‌ی 52 امتیازی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

اعداد و ارقام به مارک مارکز لبخند می‌‌زننداعداد و ارقام به مارک مارکز لبخند می‌‌زنند میک دوهان، قهرمان 1998

2015: ولنتینو روسی با 263 امتیاز و اختلافی 14 امتیازی با هم‌تیمی‌اش در تیم یاماها، آراگون را ترک کرد. خورخه لورنزو مهم‌ترین رقیب وی برای کسب عنوان قهرمانی بود. وقتی پرچم شطرنجی مسابقه‌ی والنسیا تکان داده می‌شد این لورنزو بود که تنها با 5 امتیاز اختلاف، قهرمان شد.

اعداد و ارقام به مارک مارکز لبخند می‌‌زننداعداد و ارقام به مارک مارکز لبخند می‌‌زنند خورخه لورنزو، قهرمان 2015

نفر سوم جدول هرگز قهرمان نشده

هرچقدر که اوضاع برای مارکز خوب پیش می‌رود، برای وینیالس ناامید کننده است. تاکنون نفر سوم جدول رده‌بندی در زمان مشابه از مسابقات موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است.

مارکز: پیشتاز = قهرمان

مارکز هیچگاه در شرایط پیشتازی امتیازی، کورس قهرمانی را واگذار نکرده است. آماری فوق‌العاده که باعث می‌شود از نظر اکثر افراد، او قهرمان 2017 باشد. مارکز در این فصل فقط یک بار صدر جدول را از دست داده است؛ آن هم وقتی بود که در سیلوراستون به دلیل مشکل فنی مجبور به کناره‌گیری از دور مسابقه شد.

به نظر شما تاریخ برای مارکز تکرار خواهد شد یا یکی از اتفاقات نادر دنیای سرعت رخ می‌دهد؟

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موتورسواری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند