٢٠٠ درصد افزایش قیمت مزدا 3 طی ٧ سال!


اخبار خودرو این خودرو بعد از هفت سال ١٢١ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد قیمت این خودرو در طول هفت سال گذشته بیش از 200 درصد رشد داشته است. متن کامل مطلب ٢٠٠ درصد افزایش قیمت مزدا 3 طی ٧ سال! منتشر شده در سایت اخبار خودرو.

به گزارش اخبار خودرو ، مزدا ٣ یکی از خودروهای محبوب مونتاژ داخل به‌حساب می‌آید که در بازه‌ای تقریبا دو‌ساله به‌دلیل تحریم‌ها تولید آن متوقف شده بود تا اینکه مجددا سال گذشته تولید آن از سر گرفته شد‌.

٢٠٠ درصد افزایش قیمت مزدا 3 طی ٧ سال!

مزدا ۳

حدود دو سال پیش، نسل جدید یا نسل سوم مزدا ٣ در بازار‌های بین‌المللی عرضه شد. نسل دوم این خودرو البته در اواخر سال ٨٨ به بازار ایران راه یافت و اولین سری آن در خرداد سال ٨٩ تحویل مشتریان شد‌.

مزدا ٣ نسل دو یا مزدا ٣ نیو در همان سال با قیمت رسمی ٣٨ میلیون و ۵۰۰تومان به خریداران عرضه ‌شد. حال این خودرو بعد از هفت سال ١٢١ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد قیمت این خودرو در طول هفت سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

این افزایش قیمت مزدا سه می‌تواند معیاری برای افزایش قیمت خودروها در بازار ایران باشد که در کمتر بازاری در دنیا می‌توان مشابه آن ‌را دید‌.

نویسنده : مدیر سایت
جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی اخبار خودرو بپیوندید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه