بازگشت 14 هزار نفر از بیماران روانی مزمن به جامعه


بازگشت 14 هزار نفر از بیماران روانی مزمن به جامعه

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: تا امروز حدود 14 هزار نفر از افرادی که به سرای احسان وارد شده اند، توانسته اند با دریافت خدمات و توانمندسازی به جامعه برگردند. 

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهری در نشست «نیم نگاهی به لایحه سلامت روان» که در مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن سرای احسان برگزار شد، با تبریک روز جهانی سلامت روان افزود: ما اعتقاد داریم بیمار روان نباید در مراکز نگهداری، درمان شود، بلکه باید در دل جامعه و در دل خانواده، مراحل درمان و توانبخشی را طی کند.

وی با اشاره به حقوق شهروندی و آسیب‌های اجتماعی، درخصوص لایحه سلامت روان گفت: متاسفانه در بخش ارتقاء و پیشگیری درزمینه سلامت روان هیچ برنامه جدی در کشور وجود ندارد. در این راستا، میزان شیوع اختلالات روانی در کشور بالاست و تمامی برنامه‌ها نیز تقریبا در حوزه مداخله و درمان متمرکز شده‌اند. آموزش سلامت روان نه در آموزش‌های رسمی مدرسه و نه در آموزش‌های غیررسمی خانواده به افراد ارائه نمی‌شود. ازسویی دیگر، نحوه مقابله با استرس را نیز به فرزندان‌مان آموزش نمی‌دهیم. این درحالی است که در کشورهای پیشرفته، این مهارت‌ها آموزش داده می‌شوند و به همین دلیل است که آنها در سطح پیشگیری و ارتقای سلامت روان موفق عمل می‌کنند.

مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی تاکید کرد: در عصر استرس و افسردگی بزرگ هستیم و جامعه جهانی نگران مواردی است که در کشورهای مختلف در حال رخ دادن است. امروز تحت عنوان حقوق انسانی، ظلم مضاعف به جوامع وارد می شود.

طاهری خاطرنشان کرد: شاهد بحران هویت هستیم و با نگرانیهای متعددی در مساله سلامت روان مواجهیم. آنچه پیرامون ما اتفاق می افتد و امارها به ما می گوید حکایت از فاصله انسانها از یکدیگر و جدا شدن افراد از جامعه و خانواده دارد.

وی با بیان اینکه بیماران روان مزمن می توانند با توانمندسازی در کنار جامعه زندگی کنند، گفت: تا امروز حدود ۱۴ هزار نفر از افرادی که به سرای احسان وارد شده اند، توانسته اند به جامعه برگردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟