10 هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند


10 هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

بوشهر - معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: 10 هزار دانش‌آموز استان بوشهر راهی اردوی راهیان نور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار سهراب انبارکی صبح شنبه در آئین آغاز اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار دانش آموز پسر و دختر تا پایان سال تحصیلی در قالب کاروان‌های راهیان نور به سرزمین‌های عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

وی با تاکید بر این اینکه روحیه ایثار و شهادت باید مهم‌ترین موضوعات در راهیان نور باشد، اظهار داشت: شهدای ما قهرمانان جنگ سخت دیروز و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و جنگ نرم بهترین راهگشا برای نسل امروز خواهند بود.

انبارکی با گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، افزود: دفاع مقدس مهمترین قطعه تاریخ انقلاب اسلامی است و امروز انقلاب اسلامی باشکوه‌ترین و با نفوذترین انقلاب دنیا باشد.

وی، دفاع مقدس را به‌عنوان سند مقاومت و مظلومیت ایران اسلامی برشمرد و گفت: این مظلومیت در خاطره تاریخ ثبت و ضبط است و این اعزام‌ها و کاروان‌ها به مناطق عملیاتی برای زنده نگه داشتن این اسناد و مقاومت و رشادت‌ها لازم و ضروری است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: صبح امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستان مراسم افتتاحیه کاروان های نور استان بوشهر و اعزام ۳۰۰ دانش آموز پسر شهرستان دیر در جوار شهدای گمنام شهر دیر برگزار شد.

10 هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

۴۲ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شدند

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، گفت: طی چهار سال گذشته بیش از ۴۲ هزار دانش آموز به همراه مربیان و مدیران به مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس، اعزام شده‌اند.

سیروس فتحی با اشاره به اینکه کاروان اعزامی امروز اولین کاروان راهیان نور استان بوشهراست که از شهرستان دیر عازم مناطق عملیاتی کشور می‌شوند، اظهار داشت: راهیان نور یادآور عظمت‌های ملت بزرگ ایران اسلامی است که باید روز به روز این روند در جامعه توسعه یابد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ا بیان اینکه حضور در سرزمین‌های نور، طلایی ارزشمند برای دانش آموزان خواهد بود، افزود: آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان و جوانان با رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، اراده آنها را برای پاسداری از سرزمین خود، بیشتر خواهد کرد.

ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر در این آیین گفت: کاروان‌های راهیان نور و شرکت کنندگان در این اردوها مبشران حقیقی فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه هستند.

سرهنگ پاسدار میرزا احمدی با بیان اینکه سرزمین های مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس، سرزمین اجابت حاجت‌هاست، اظهار داشت: اعزام کاروان راهیان نور، فرصتی است برای گرامی‌داشت یاد و خاطره تمام دلاوری‌ها و جانفشانی کسانی که برای ادای وظیفه و لبیک به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی عاشقانه عازم میدان دفاع و مبارزه شدند.

10 هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

احمدی با تاکید بر اینکه کاروان‌های راهیان نور و شرکت کنندگان در این محفل باید سعی کنند از فرصت پیش آمده در شناخت شهدا و ایثارگران جامعه استفاده کنند، افزود: این سفر فرصت مغتنمی برای دانش آموزان در همسوئی با آرمان‌ها و اعتلای راه و مقصد شهدا است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر گفت: راهیان نور بهترین راه مقابله در برابر هجمه‎های بی‎شمار دشمنان است و ما در این سفر معنوی اعتقادات خود را تقویت می‎کنیم و زنگارها را از قلب‎هایمان می‎زدائیم.

مراسم افتتاحیه و اعزام کاروان راهیان نور استان بوشهر صبح امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و ۳۰۰ دانش آموز اعزامی پسر به سرزمین های نور در جوار شهدای گمنام شهر دیر و آب‌های نیلگون خلیج فارس برگزار شد.

اعزام دانش آموزان بردخون

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در آیین اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب اظهار داشت: هدف از برگزاری اردوی راهیان نور آشنایی جوانان با فرهنگ جهاد و شهادت و زنده نگه داشتن روح ایثار و حماسه در جامعه و حفظ دستاوردهای خون شهدا است.

ظهیر محمودی با بیان اینکه خدای را سپاسگزاریم که دشمنان ما از احمق هایی مانند رئیس جمهور کم عقل آمریکا که اسرائیل و عربستان حامیش هستند، افزود: هیمنه پوشالی آمریکا شکسته شد و امروز کشوری ضعیف و متزلزل شده و دنیا ازخواسته های این کشور تبعیت نمی کند.

وی اضافه کرد: توقع نداریم رژیم آدمکش صهیونیستی و سعودی از ما حمایت کنند چرا که اینها جیره خوار و نوکران آمریکا هستند و این نشان دهنده تنهایی آمریکا در جهان و مواضع برحق ما است.

محمودی با اشاره به اینکه ایران قدرت برتر منطقه است و در معادلات جهانی تأثیرگذار است، ادامه داد: دفاع از نظام اسلامی و حرکت در مسیر مقاومت از اهداف ما است زیرا اطمینان داریم کشور ما در جهان نفوذ کرده و در وقایع دنیا حرف اول را می زند و این موجب عصبانیت دشمن شده است.

10 هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون مواضع خصمانه دشمن را باعث اتحاد و همدلی و انسجام همه گروه ها و جناح ها دانست و گفت: آرامش و اقتدار امروز ما ثمره خون شهدا است و همگان برای دفاع از ارزش ها و حفظ دستاوردها و ایثار در عرصه دفاع مقدس مسئولیت دارند.

حیدر مغدانی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: ۸۰ نفر از دانش آموزان مدارس پسرانه متوسطه دوم منطقه به همراه مربیان، راوی، سرپرست و مداح به مدت سه روز از مناطق عملیاتی شلمچه، طلاییه، هویزه، شهدای شرق کارون، مارد و اروندکنار بازدید می کنند.




شیمیل ها چه افرادی هستند؟