انتقاد امام‌جمعه نیر از نکوداشت «فردی»/دیر به یاد استاد افتادیم


انتقاد امام‌جمعه نیر از نکوداشت «فردی»/دیر به یاد استاد افتادیم

اردبیل – امام جمعه نیر با تاکید به جایگاه امیر حسین فردی در ادبیات داستانی کشور، از تاخیر و نحوه برگزاری همایش نکوداشت وی در اردبیل انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در همایش نکوداشت امیر حسین فردی در اردبیل به ضرورت توجه مسئولان به مشاهیر و فرهیختگان کشور تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود مشاهیر قبل از فوت خود مورد توجه و تجلیل قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم نکوداشت در جای خود محل تقدیر است، ادامه داد: با این وجود با چنین روندی در گرامیداشت مشاهیر نمی‌توان الگوسازی مناسبی از آن ها داشت.

مقدسی تصریح کرد: اینکه مراسمی بعد از فوت یک نویسنده برای آشنا شدن با وی برگزار شود، روند صحیحی نیست و لازم است زمانی که نویسندگان و مشاهیر در قید حیات هستند نسبت به معرفی آن ها اقدام کرد.

امام‌جمعه نیر تأکید کرد: امیرحسین فردی یکی از چهره‌های برجسته ادبیات داستانی کشور است و متأسفانه معرفی کافی از این نویسنده حتی در شهرستان نیر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به روحیه تعهد و نظم و انضباط این نویسنده متذکر شد: متأسفانه برای معرفی چنین فردی مراسم نکوداشت با نیم ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

مقدسی، امیرحسین فردی را مربی و معلم برجسته‌ای دانست و افزود: انتظار می‌رود مسئولان توجه بیشتری برای معرفی و الگوسازی چهره‌هایی همچون فردی داشته باشند.

امیرحسین فردی نویسنده شهیر شعر و ادبیات کشور متولد روستای قره‌تپه از توابع شهرستان نیر است که بعد از دهه‌ها تلاش و مجاهدت در عرصه داستان‌نویسی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ به دیار باقی شتافت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجتماع بزرگ امام رضایی‌های اردبیل